Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. MTN

    MTN 1st gear

    Renkaat 275/65-R16 välitys on tuo vakio 4.10. Ja matka vauhtina AINA 85-90km/h. Koska usein myös kärri perässä.

    Muutoksia autossa tietysti aika paljon että en tiedä mihin suuntaan ne on vaikuttaneet... :eek: Mitä lie tehdas lupaa näille kulutuslukemiksi...?
     
  2. kojo

    kojo Gearhead

    Itehhän mä, kukapa muukaan...

    Paperitöitä, sidontapisteitä, ohjaamosuojaa, valohommia, runkonumero hakattava runkoon, noilla pääsee jo pitkälle.

    Tai osta toi mun 01 pois, mä voisin välillä kokeilla pitkälavaista... :lol:
     
  3. kojo

    kojo Gearhead

    Haiseekos tää kulutuskeskustelu nyt siltä et 3,42 tai 3,37 perä ja isot kiekot = soppaa menee reilusti ja sitten taas 4,1 perä niin sopan kulutus ois pienempää?

    Siin mun ex subessakin oli 4,1 perä ja meni parhaimmillaan 12:lla, kaikkien aikojen pahin oli joku 16-17 mut silloin oli PALJON eeperin huudatusta ja 30 raatia pakkasta tässä nurkka työmatka-ajossa.
     
  4. fudge85

    fudge85 Gearhead

    Mites on, olettako minkä verran vaihelleet turboja 6,5 pick uppeihin ja subbareihin?

    Ittellä ois halu vaihtaa tehokkaampi turbo tuohon -95:een.
    siivekki oli ihan hitusen kärjestä kuluneet.. Kertokaahan kommenttia...
     
  5. kojo

    kojo Gearhead

    Mä ainakin vaihoin aikanaan omaani, muutos oli pelkästään parempaan suuntaan, ainoo haitta (onko se ees haitta) oli musta tupsaus putken päästä kun äkkinäisemmin paino kaasua.
    ATT rules! 8)
     
  6. MTN

    MTN 1st gear

    Äkkisiltään vaikuttais siltä. Outoa. Luulis olevan toisinpäin. Mun mielestä kiekat aika korkeella kuitenkin noilla 4.10 väleillä kun 90km/h vauhdissa n. 2000 rpm.

    En oo ikinä saanu menemään 20L/100km. En edes keski talvella kun tuli pelkkää kaupunki ajoa ja Eberi joka päivä n. 2h päällä.

    Minkä ahtimen kojo laitoit vakion tilalle ja minkälaisilla modauksilla meni? Kerro muitakin kokemuksia kyseisestä modauksesta. :D
     
  7. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Mä muistelisin että Kane olis aikanaan puhunu omasta Subbaristaan että menee soppaa sellanen 13-14 seka-ajossa, sillä tais olla 3.7 perät ja n. 33" renkaat. Tuntuu vaan olevan kulutuksessa kovinkin suuria eroja eri autojen välillä, sen takia mua ainakin kiinnostaa että minkälaiset perät ja renkaat kullakin on.. Jos niistä vois jotain päätelmiä tehdä.

    Ja mutuna muistelisin joskus nähneeni ihan valmistajan ilmoittamat viralliset kulutuslukemat, mitä harvempi perä sitä pienempi kulutus. Sanotaan nyt että
    3.54 vällärillä kulutus 12l, 3.7=14l ja 4.1 olis sen 16l. Ja täähän nyt on ihan mutua, taas :rotfl:.

    Aattelin tossa "lainata" Tapsan autosta 35" renkaita ja se saakin ruuvata alle noi mun 33" ni katotaan parin tankillisen ajan mitä vaikutusta kulutukseen tulee.. Aikanaan kun vaihdoin vakiorenkaat 305/70/16 renkaisiin niin kulutus ei muuttunut mihinkään, tuli mitattua useamman tankillisen ajan. Kojon kolmosversion lastu tiputti kulutusta sellasen 1-1,5l, sitäkin tuli mitattua tarkkaan. Mullahan olikin joku jenkkilastu ennen tohtorin ohjelmointia joten koskaan en oo ajanu tolla täysin vakiona.

    Ja se mun edellinen Subbe vei käytännössä kokoajan sen 20l sataselle seka-ajossa. Maantiellä saatto päästä 16-17l lukemiin kun varovasti lipsutteli menemään. Pelkkää nurkka/kaupunkiajoa talvella, 22-24l sataselle :rotfl:
     
  8. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    ja olikos välityksien tunnistamiseen jokin konsti? ja kuinka monella mahtuu vakioalustassa pyörimään 315-75-16, toisinsanoen 35" mollikat? ja sitten tuo manuaalin ja automaatin kulutus ero.
    mun autos tosiaan on 1500rpm 80 vauhdissa.

    ja viel niistä moot.öljyn lauhduttimien putkista/letkuista, minkäkokoiset banjoliittimet pitäis nakata lohkon päähän -93 mallises?
     
  9. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Välitykset selviää kun tutkii hanskalokerossa olevaa RTO-tarralappua ja tulkkaa sitä ittelles selkeämmäksi vaikka tolla: http://www.lonestarthunder.com/m_rpo.php

    Ja en kyllä ikinä usko että 35" mahtuu millään pyörimään vakiokorkeudessa olevassa autossa tai sitten raimon renkaat on jotain ihan muuta kuin mitä renkaan kyljessä lukee. En usko että edes sillä legendaarisella orggisvanteella pyörii ilman kosketuksia puskuriin tai lokarin kaariin

    Mulla on korotettu n. 5" yhteensä, alla 295/75/16 renkaat kympin alsavanteilla, ET -25 ja meinaa edelleenkin raapia hieman kaaren takanurkkaan. Velipojalla samanverran korotusta samalla toteutustavalla (tosin sen auto on todellisuudessa hieman korkeampi, n. 2-3cm), alla uudehkot 35x12,5x16 Maxxis trapadorit, 10" leveät alsavanteet, ET -32. Ja samallalailla raapii kiinni jos vähääkään enemmän joustaa sisään. Näistäkin ongelmista tietenkin selvitään lekalla ja rälläkällä.
     
  10. t.t.tammi

    t.t.tammi 2nd gear

    Oliks Tuomol jotain kuvaa tuosta korotetusta?

    Mulla näyttäis olevan tuota harvempaa mallii perävälitys:GT4
    AXLE REAR 3.73 RATIO
    Eiks se noin päin mee että 4.11 on tiheämpi.

    Kierroslukuja vs. mittarinopeus on kai turha kysyy jossei porukka oo tarkistanu kierroksii tietsikal. Itel ainakin heittää pari satkuu ylöspäin.
    Kesärenkailla(265-75/17) tosiaan menee sellast ysikymppii paljon kevyemmin kuin jos joku nutaa tasan kasikymppii ees eikä pääse ohi.

    Talvirenkailla 225/75-16 ei tarvii tuon takii ohitella.
    :rotfl:

    Kulutus pyörii viidentoista paikkeilla, ennen lastuu, uusii suuttimii ja avarrettuu putkistoo meni helposti 17litraa.
    Oon mä kerran mitannu alle 13litraa mutta siinä oli vähä epävarmuuksii.
     
  11. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Mites tuo homma että neliveto päällä vastustaa jyrkemmissä mutkissa,esim.liikenneympyrät jne..Kuuluuko keulan olla yhtä puuta? Noviisina tässä vielä ollaan nelivedon suhteen.. :oops:
     
  12. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Neliveto on ilman keskitasauspyörästöä eli eteen ja taakse menee samanverran voimaa. Sen takia se ahdistaa jyrkissä mutkissa kun renkaat menee eripituisen matkan. Siksi sen käyttöä tulisi välttää pitävillä pinnoilla...
     
  13. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Tuolla on muutama huono kuva mun autosta (ja on se Tapsankin auto päässy samoihin kuviin :wink: ) : http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=4840

    Mullakin heittää kiekkamittari sellasen parisataa kierrosta, 80km/h mittarinopeus (todellisuus 86km/h) niin kiekkamittari näyttää tasan 2 tonnia, todellisuus taitaa olla n.1800rpm
     
  14. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Ok. Tuo että 2h-4h ja toisinpäin voi heittää vauhdissa on ajatuksena hieman outo,mutta kai sitä sitten niin voi tehdä jos ohjekirjassa niin lukee.
     
  15. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Juu vauhdista sitä voi kytkeä, pyörimisnopeudet on samat. Hidas puoli sitten menee päälle sellaisesta noin kävelyvauhdista, määrätietoiset otteet siihen kepin käsittelyyn :rotfl:.
     
  16. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    no joustoista en tiedä, mittaan renkaan korkeuden vielä. Ja pitänee kattoo sitä lappusta siellä hanskalokerossa. Ja voin ottaa kuvan vielä renkaista... Ja mulla just toisinpäin mittarivirhe ku tuomolla. 80km/h--- todellisuus on 76. Miksi muuten pickup on vaan kuorma-autoksi rekisteröity? Mitä muutoksia tarvitsee maasto k-aaksi? Ja mikä lappu löytyy oikealta puolelta lattialta aivan takaseinän vierestä? Omastani on löydetty sieltä joku lappu, joka on irtonaisena hanskalokerossa myöskin.
     
  17. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    itsekkin joskus kojon auton kyydissä istuneena ja ajaneena voin kanssa kompata tätä parannusta, kyllähän se selvästi mukavammin vetää paremmalla puhaltimella. Ja ne pakolämmöt... Onkin sitten paljon turvallisemmalla tasolla kuin omalla vakio ahdistimella.. 8).

    Kokemuksia on myöskin erään toisen hurjan superturpoyliahto-Suburbanista, vaikka ei sillä kertaa voinut polkea menemään oikeen tosissaan ku kuulemma 2bar ahtopaine on liikaa (höpöhöpö :rotfl:). Vetoja oli/on todella mukavasti tarjolla, sellanen voima tunne oli vahvasti läsnä. Tämän kokemuksen seurauksena masennuin totaalisesti ja podin syvällistä kateutta. Parin päivän päästä hieman toivuttuani yritin epätoivoisesti laittaa masterin jousta entistä pinkeemmälle josko sieltä vielä vähän löytyis vielä lisää mutta kun ei niin ei. Tämän jälkeen menikin uusi ahdin hankintalistan kärkipaikalle.
     
  18. -Chiddy-

    -Chiddy- 1st gear

    Soppaa menee sellanen 12-14 satkulle matka-ajossa, tosin ajelen aika nätisti. Nurkissa nelikko päällä meneekin sit reippaasti, en ole edes laskenut. Auto siis se Kanen ex-subbari, 33" fillarit ja parin tuuman korotus.

    -c
     
  19. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Pitäs lootaöljyt vaihtaa niin tuli mieleen onko kukaan uskaltanu kokeilla motonetin Motox-öljyjä? Olis halpa 20l tonkka,97e..Tässähän menee siihen jakolootaankin useempi litra..
     
  20. t.t.tammi

    t.t.tammi 2nd gear

    Oliks tuos edellee intercooleri keulal? Ei mitään kuvii oo kun kaikki Kanen vanhat kuvalinkit on sökö.
    Jotain imuilman jäähdytystä ois keksittävä...
     

Kerro tästä muillekin!