Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Purejenkki

    Purejenkki 1st gear

    Onko noissa 6.2d pakosajoissa eroa kun mulla on peltipakosarjat tuollaseen 6.2d fleetsideen, niin äkkiseltään kun katsoo niin nuo paikoillaan olevat valupakosarjat näyttävät erilaisilta kuin nämä peltiset vaikka nämäkin pitäs olla pickupista?
    Etuputket eivät sovi kyllä näihin peltisarjoihin.
     
  2. Sturmer

    Sturmer 2nd gear

    Katselin rockAutosta noita etukierrejousia. 89 C1500 6.2D.
    Suoraan dieselin hakemistosta ei löytynyt jousia, mutta bensakoneen puolelta löytyy.
    Mikähän mahtaa olla sopiva tuohon?
     
  3. Sierra96

    Sierra96 2nd gear

    Morjesta. Uutena käyttäjänä palstalla kun tuli ostettua -96 gmc k2500 pickup. 6.5td

    Haulla yritin ettiä mutta en löytänyt etsimääni.
    Eli ongelma on että tyhjäkäynti heiluu silloin tällöin. Ei sammu mutta kierrokset seilaa hieman. Mistähän voisi vikaa yrittää paikallistaa?

    Näytti ainakin siltä että apukuskin puolelta valuu startin päälle hieman diiselii. Päältä päin ei näy mitään kun turbo on edessä.

    Ja käynnistyminen on muutaman sekunnin sahaamista kylmänä sekä lämpimänä.

    Mites tossa hehkut pitäis toimia? Mitään manuualia ei tullut mukana niin en tiedä kaikkia jippoja mitä tossa autossa on.

    Kiitoksia etukäteen.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ettei ne vaan olis hummerin satsit?
     
  5. Purejenkki

    Purejenkki 1st gear

    Kyllä ne voi olla, samalaiset näytti olevan tuossa henrynautopaja sivuilla siinä sinisessä remontoitussa 6.2d:ssä.
     
  6. t.t.tammi

    t.t.tammi 2nd gear

    Tervetuloo joukkoon.

    Kannattaa selvittää se diisselivuoto, jos vuotaa jostain suuttimesta niin varmasti vaikuttaa käynnistyvyyteen ja ehkä myös tuohon tyhjäkäyntiin.
    Tyhjäkäyntikierrokset ja kaasutus säädetään ruiskutuspumpulla tietokoneen ohjaamana, mekaanista yhteyttä ei ole.

    Allekirjoituksen subbarissa ei ainakaan hehkuta kuin kerran, oliskos kylmäl koneel jotain 10sekan paikkeil ja lämpimäl huomattavasti vähemmän.
    Tietokone arpoo ajan.
     
  7. Sierra96

    Sierra96 2nd gear

    Onkos noissa mitään hehkun merkkivaloa olemassa?
     
  8. mpon

    mpon 3rd gear

    oranssi "glo plug"
     
  9. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    pitäis omasta kans ottaa mittaristo irti ja kattoo polttimot läpi. ei pala ku laturi, hehkut ja joku kolmas. mutta esim käsijarru, cruise, ei pala minkäänlaista merkkivaloa.

    mitenhän tuo mittaristo purkaantuu irti, en ole vielä perehtynyt yhtään siihen
     
  10. Sierra96

    Sierra96 2nd gear

    No eipä tossakaan hirveesti merkkivaloja syty. Tietäs edes mitä kaikkee merkkivaloja siel yleensä on :D
     
  11. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    niimpä :odroll: ja kun ei ole tullut auton mukana ohjekirjaa tms., niin ei oikein itsekkään sanomaan, että mitä siellä on.
     
  12. Johnny_Buchanan

    Johnny_Buchanan 3rd gear

    Mikäköhän vaivaa '89 350 TBI:tä kun oireet ovat seuraavat:

    Jos seisoo useamman päivän ja/tai on kosteä keli alkaa vajaan vartin käymisen/ajon jälkeen pätkiä, rykiä ja saattaa myös sammua. Jos stumppaa ei sitten meinaa millään lähteä käynttiin, mutta jos odottelee tunnin lähtee ja pelaa taas kuin palmun alta.

    SES valo syttyy satunnaisesti häiriön ollessa päällä, mutta saattaa välillä loimottaa hetken muutenkin :=(

    Eka startti siis aina ongelmitta ja vetää, kulkee hyvin. Näyttäisi siltä, että jos on tuollainen kosteampi keli ja seissyt sen 5 päivää rykiminen alkaa hetki sen jälkeen kun termostaatti aukeaa (lämpömittarista päätellen).

    Koko probis siis poistuu itsestään sitten jonkin ajan päästä ja kaikki on fine and dandy kunnes eteen tulee seuraava pidempi seisokki.
    Ajatuksiaa? Kosteutta jossain, joku anturi tiensä päässä? ?

    -J
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ota virranjakajan kansi pois ja tsiikaa onko sisukalut umpiruosteessa. Jos ei ole niin tsiikaa seuraavaksi sitä "sakara levyä" se halkee niittien kohdalta.
     
  14. t.t.tammi

    t.t.tammi 2nd gear

    -95:sessa subbarissa näyttää tuolta kun virrat kääntää päälle:
    [​IMG]
     
  15. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Täytyy vähän kehua autoa.Hyvin on mennyt ja ainut remontti pariin vuoteen oli nyt etu napa vaihtoon.Toki paljo on laitettu,mutta vanhaksi autoksi 95 vm erittäin hyvin toiminut alku remonteista selvinneenä ja laitettuna,niin katsastukseenkaan ei 5 vuoteen ole tarvinut tehdä muuta,kuin nyt toinen etu napa vaihtoon.
     
  16. Sierra96

    Sierra96 2nd gear

    -95:sessa subbarissa näyttää tuolta kun virrat kääntää päälle:


    Joo eli pitänee ottaa mittaristo irti ja tsekata kaikki polttimot sieltä. Hehkun merkkivalo ei syty, eikä service throttle/engine valo, eikä myöskään antilock ja low coolant.
    Check gages syttyy ja water in fuel syttyy ja brake valo syttyy.

    Tossa autossa on kyl ihmeellisesti tehty sähköhommat jonkun toimesta että en ihmettele yhtään että jotain vilunkia on mittaristoon tehty :D

    No ei auta kun tutkia ja tutustua sierran sielunelämään :D
     
  17. rkr

    rkr Gearhead

    Tulpan johdot kannattaa varmaan vaihdella jos jakajasta ei ongelmia löydy. Samoin bensapuolen suodatin voisi olla hyvä kohde. Liittimiä irti ja CRC:tä väliin voisi myös tehdä gutaa. Kuulostaa ongelmalta sähkönkulussa jossain päin konehuonetta. Niin ja lambda voi kanssa tehdä ongelmaa jos tuo kerran alkaa closed loop vaiheessa.
     
  18. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    ja -93 ei ole airbageja, joten ne ei pala. sitten on ilmeisesti mykkänä myös ses-valo ja sts-valo, jos tuosta vielä semmoset löytyy. myöskin water in fuel valo puuttuu, low coolant muistaakseni myös. ja tuo antilock ja käsijarru.
    eli siis aika paljon mykkänä, ja löytyykö nuo kaikki samat :odroll:
     
  19. kojo

    kojo Gearhead

    93:ssa ei oo ainakaan sitä service throttle soon valoa...
    Ja jos ei oo nelipyörä abseja niin tuskin sitäkään valoa, taitaa vaan olla toi 93 just sen ikänen että siinä voi olla absit joka pyörässä tai sit vaan RWAL jolla ei oo omaa valoa...
     
  20. capri30S

    capri30S 1st gear

    Tais olla omaa tietämättömyyttä, katkaisijahan pelaa loistavasti, kun painaa sen ääriasentoon ja pitää hetken pohjassa, kuuluu naps ja mittarikin vaihtaa näyttämää..
     

Kerro tästä muillekin!