Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    Mites tuota sellanen, ku mietin tuos peräöljyjen vaihtoa ennen talvea, ni pystyisikö siihen takaperän irroitettavaan peltikoppaan tekemään propun?
     
  2. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Pystyy. Mutta miksi? Et sä sitä proppua kuitenkaan saa niin alas että kaikki vanhat öljyt tulis pois.. Ja hyvähän niitä rattaita on kattella öljynvaihdon yhteydessä...
     
  3. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    no kävi vaan viime öljyn vaihdossa tällainen asia mielessä, enkä nyt tarkalleen muista miten alas se olisi ollut mahdollista tehdä ku ei tarvinnu makoilla vähään auton alla
     
  4. Johny Kidd

    Johny Kidd 1st gear

    Nyt alko alustavasti eberin asennushommelot.. Ensin repäsin kaikki repsottavat äänieristeet helv##tiin ja vähän pesin konehuonetta, johtosarja tuli asennettua sisälle valmiiks kellolle ja puhaltimen ohjaukselle ja seuraavaksi sitten tekemään petiä eberille, tulee todennäköisesti keskelle etupuskuria kiinni pohjapanssariin mikä kiinnittyy alapalkkiin. Vai mihinkä te olette lämmittimiä asentanu? Naureskelinkin että vaikka auto kohtuu iso onkin mutta ei ainakaan TD:ssä liiemmin ylimäärästä tilaa ole konehuoneen puolella :rotfl:
    Kannattaisiko puhallinmoottori kytkeä siten että eberiltä tulisi tuo ohjausvirta koko lämppärin ohjauspaneeliin? Ja ilmeisesti lämmitin kannattaa kytkeä moottorin ja lämppärin kennon väliin, eli sen alumiinisen putken ja kennon välille? Eikös niinpäin vesi kierrä, että sieltä sitten kennolta syylärin yläkulmaan?
     
  5. kojo

    kojo Gearhead

    Mä oon ruuvaillu eeberit aina kiinni sinne akkutelineen kylkeen..
     
  6. Ahti

    Ahti 3rd gear

    Meinasin viikonloppuna ottaa venakopat auki. Tarkoitus etsiä naputuksen aiheuttajaa. Imusarja lienee irrotettava ensin. Tarviiko syöttöpumppu irroittaa? Jos, niin se lienee ajoitettu, kuinka varmistan että pysyy ajoitus kohdallaan? Olen vähän tyhmä näissä, koskaan purkanut V8 dieseliä...
     
  7. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Jos sen syöttöpumpun menet irroittamaan niin se pitää sitten tietämyskoneella(kait joku testerikin kelpaa) opettaa uudestaan, helppo toimenpide kunhan vaan sopivat laitteet löytyy.. Äkkiä ulkomuistista heitettynä pumppua ei tarvi irroittaa.
     
  8. controlli

    controlli 1st gear

    osaako joku sanoa minkä takia moniurahihna kuluu koneen puoleisesta reunasta,laitoin eilen laitoin uuden hihnan ja on nyt jo kulunut reunastaan
     
  9. kojo

    kojo Gearhead

    Joku hihnapyörä on vinossa..
     
  10. Roju

    Roju 3rd gear

    Mikähän vit.. tota mun lämmityslaitetta rassaa. Puhallin toimii kyllä kaikilla asennoilla ja kylmä/kuuma potikka moitteetta, mut puhallusta ei tuu kun jaloille.. Ei siis tuulilasille ollenkaan. otin jo ko. säätimen irti ja putsailin kaikki liittimet ym. mut ei auttanu. Aamut vaan alkaa oleen jo viileitä, eikä kehtaa pää ulkona ajella duuniin. Auto on -95 silverado.
     
  11. kojo

    kojo Gearhead

    Siitä ohjainyksiköstä on poksahtanut yks transistori...
     
  12. Roju

    Roju 3rd gear

    Osaatko korjata sen jos laitan postiin? Paa vaikka yv.nä jos ois mahdollista. :odroll:
     
  13. Ahti

    Ahti 3rd gear

    No joo..syy naputukseen selvis kun sai venakopan auki. Kakkosen pakonostajasta ollu rulla jumissa ties kuin kauan. Nostajan rulla ei ole enää pyöreä vaan lähinnä kantikas..Miten lie käynyt nokka-akselin nokan, ei oikein näe siihen purkamatta nokkaa koneesta pois. Onko kellään kokemusta kumpi kuluu: nostajan rulla vai nokan pinta herkemmin? Täytynee yrittää mitata nostoa ja verrata nelosen pakonokkaan. Tietty jos viimesen päälle tekis niin uus nokka ja kaikki nostajat.
     
  14. Ahti

    Ahti 3rd gear

  15. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    Muuttuko ajo ominaisuudet kuinka paljon jos poistaa vakaajan etupäästä? Meinaan ku muutenkin tuo etupää melko joustamaton niillä uusilla palikoilla...
     
  16. t.t.tammi

    t.t.tammi 2nd gear

    Ota koiranluu irti toisest pääst ja käy kokeilees?
    Offihommis kai aika harval kiinni mut tuolla se selvii että kallistuuko omaan makuun liikaa...

    ps.turku-miitti tänään
     
  17. Ahti

    Ahti 3rd gear

    Sellanen milli hävinny nostoa nokalta mitattuna. Mutta tää on sellanen suuntaa antava määrä, en saanu oikeen heittokellon kanssa mitattua pitäs olla pitkä mittakärki. Anyway, sen verran vähän että saa olla nyt vanha nokka paikoillaan, laitan uuden nostajan. Vaihdellaan nokkia sitten kun kampura katkee tai kansi halkee tjms..
    On muuten noi keinut aika väljiä akseliinsa mutta lienee alunperinkin. Jotenkin aika alkeellinen systeemi kun peltikeinu hinkkaa suoraan akselia vasten.
     
  18. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    No näinhän se tietysti parhaiten selviää, saa kyllä vastata jos jollakin omia kokemuksia.

    Edit: taitaavat olla sen verran ruosteessa, että tuskin irtoavat ehjänä ni en taida ihan heti puuttua niihin.
     
  19. T5

    T5 Gearhead

    cat6 vilkut

    Tämmöisen löysin googlella, kun lähdin omaani noita cat 6 vilkkuja etsimään.
    Osaisiko kukaan löytää tuota linkkiä (tms.), koska cat6 vilkkuja nyt vaan ei oikein tahdo mistään löytyä.
    Chevyllä pituutta 636cm ja vm88
     
  20. MTA

    MTA 1st gear

    Terve .

    Tuli hommattua tommonen suppari -95 6.5td 1500 .
    Ollut nyt kuukauden verran ajossa ja ilmennyt tommosta vaivaa
    että on ns. pitkä viäteri eli startatuttaa pitkään .
    Tekee saman kylmänä sekä kuumana , ei anna vikakoodeja
    eikä savuttele .
    Siirtopumppu vaihdettu ja t-hana kikka kokeiltu eli pysyy käynnissä
    kun hana auki .
    Hommasin tuon TDscan techin ruottista ja kokeilin sitä opettaa ni
    heti pukkasi DTC 56 eli resistor error , ex omistajalla oli boxi
    kärahtäny laittanu uuden jatkojohdon päähän maskin taa mut oli unohtunu
    tuo resistori , laitoin sit vanhasta ressun ja aattelin et vika siinä .
    Mut ei ollu , sitten säädin ajotusta kun ofset oli -0.05 tai 0
    säädön ja opetuksen jälkeen nyt -1.85 .
    Ei auttanut sekään , sitten huomasin tuon injection pulse widh
    arvon 2.02 ms , muistaisin lukeneeni täältä et jos lähes 2 ms tai
    yli nii pumputtimessa tunnit täys vai ??
    Olisko jotain muuta syytä viälä pitkään starttiin ?
    Ja hei SUUR KIITOS tämän topiikin aktiivi kirjoittjille .
    Nyt ahkerasti tätä läpi käyneenä .
    Täältä tuntuu löytyvän lääke tautiin kun tautiin jos jaksaa vaan
    sivuja kahnata läpi . Parempi ko moni korjus opas . KIITOS .
     

Kerro tästä muillekin!