Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear


    No kun on aino auto ja kun se kilahtaa niin jää se odottelu vähemmällä kun on osat jo valmiina...

    edit: nähtävästi NV3500
     
  2. Catrik

    Catrik 3rd gear

  3. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    No lampun palaminen ei ole niin fataali kun kytkimen pettäminen, onko tässä nyt joku ongelma ?
     
  4. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    mutta sen kytkimenkin saa suhteellisen nopeasti jos se pettää. tietty riippuen siitä, että minkälaisen sinne sitten haluaa paikalleen. vaikuttaahan sekin saatavuuteen ja toimitusaikaan...
     
  5. Broadspeed

    Broadspeed 1st gear

    Onkos näissä kylmäkäynnistyvyys todella näin huono? Omaa saa sahata nollakelillä todella kauan. Puoli tuntia roikassa auttaa heti hemmetisti. Hehkut juuri vaihdettu, ja tarkistettu että virtaa tulee hehkuille asti. Kone kyllä huohottaa melkoisesti, mutta ei syö esim öljyä. Kaverin 3500 avolava huohottaa yhtä reilusti, mutta starttaa huomattavasti paremmin..

    Voiko kone olla jo niin väljä, että ei ole ruttua tarpeeksi? Mittarissa 274000 ml.




    E: Auto siis 1994 2500 6,5td subbe
     
  6. palontie

    palontie Double Gearhead

    Akut on syytä olla hyvässä kuosissa,nämä vaativat kunnon kierrokset ennen kuin räjähtää tulille,samoin johdotukset kannattaa tsekata.Itse purin virtajohdot osiin ja suolahapolla ja teräsharjalla kävin kengät ja johdot läpi,sekä maadoituspaikat koneesta kirkkaalle metallille niin ihan eri tavalla pyörittää.
     
  7. Broadspeed

    Broadspeed 1st gear

    Kyllä tuo yllättävän hyvin pyörittää, mutta täytyypä tosiaan uusia kaapelit, kun sattuu tuossa ylimääräistä olemaan.
     
  8. tzampy

    tzampy Gearhead

    Itellä liki 300 000 mailia rullattu kone ja pirun hyvin on käyntiin lähteny.. maks muutaman sekunnin miettii mutta kaipa tuo normaalia on..
     
  9. kojo

    kojo Gearhead

    Huonot suuttimetkin saattaa sahauttaa..
     
  10. palontie

    palontie Double Gearhead

    Suuttimet on mullakin seuraavana vaihtolistalla.Kiesillä nyt ajettu n.240 000miles,eikä edellinenkään omistaja ole tietoinen onko suuttimia vaihdettu.Pikkaisen sellaista epätasaisuutta käynnissä ja hiukka pitempää sahuuttamista käyntiin,vaikka nuo akut ja kaapeloinnit on käyty läpi.Ja helvetti tuohon lootaakin pitäis lovvoo jotain löytää:(
     
  11. Broadspeed

    Broadspeed 1st gear

    Suuttimet vaihdettu 2012..

    Tätä saa sahata jopa 15s 0-asteessa..
     
  12. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    mites sitten kun lähtee hyvin käyntiin, ei vuoda öljyä, ei sauhuta sinistä paitsi joskus pakkaskautena kylmäkäynnistyksen yhteydessä (huom. kovemmilla pakkasilla), hieman huohottaa öljytikun reiästä, niin johonkin häviää moottorista öljyä? ajettu 226t mailia ja niitä teboilin liruja on koneessa
     
  13. j_n

    j_n 3rd gear

    Minä kun vaihdoin teboilin öljyt mobilin delvaciin niin loppu öljynkulutus kuin seinään.. Suosittelen 8)
     
  14. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mä oon kanssa huomannut että jotkut öljyt vaan ei käy ja joutuu lisäämään vaihoivälillä.Esim shellin rimula.Mutta taas tuo teboilin hpd(tai joitain siinepäin)ei kyllä katoa n.5000kmvaihtovälillä kuin jotain 0.5-0.7ltr.
     
  15. tzampy

    tzampy Gearhead

    Ja niin saapui talvi etelä karjalaan.. töistä lähtiessä tuli jäisellä tiellä testattua miten abs jarrut toimivat.. no eihän ne toimi! Mistäs vikaa kannattaisi lähteä ehtimään.. pitää vikakoodit kattoa huomenna. Jarruvalo katkaisin on vaihdettu. Mitään vikavaloa ei polta. Jarruvalo katkaisijalle menevässä johto nipussa on tehty jotakin omia sätöksiä..
     
  16. palontie

    palontie Double Gearhead

    Sieltä kojetaulusta on varmaan "tipahtanut"polttimo pois merkkivalon takaata.
     
  17. tzampy

    tzampy Gearhead

    Kun virrat kääntää päälle palaa merkkivalo niin kuin kuuluukin, auto kun lähtee käyntiin niin sammuu? Eikös sen näin kuulu mennäkkin :D
     
  18. palontie

    palontie Double Gearhead

    Se voi olla viritelmä sittenkin.
     
  19. jyrsis

    jyrsis 3rd gear

    Konehuolto ja Korjaus S. Isoaho

    Kätevänmänniköntie 10
    61110 VUOLLE
    puh. 050 338 5196
    sähköposti: simo.isoaho(at)netti.fi

    Pelaa jenkkejen kanssa paljon :D
    Suosittelen!
     
  20. jyrsis

    jyrsis 3rd gear

    Talvi tuli ja lohkolämmitin hajos. Autossa todennäköisesti kiinni defa 104 vastus lohkossa. Kannattaako vaihtaa uusi samallainen vai laitanko samantien letkulämmitimen erillisellä kiertopumpulla tilalle? Minkälaisia letkulämmitimiä ja pumppuja porukalla on käytössä??
     

Kerro tästä muillekin!