Chevy II

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mopar freak, 16.12.2003.

  1. mika

    mika 1st gear

    paalupaikka.com myyntiosastolla olis aika mukava 65 nova kesän rientoihin.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: mika 2003-12-17 23:50 ]</font>
     
  2. Nova400

    Nova400 Gearhead

    Myyty oli kullanvärinen '65 '63:sen maskilla, valoilla ja etupuskurilla. Mulle tullessaan se oli mattamusta ja taitaa taas olla palannut siihen väriin. Eteläsuomen asukkaat saattavat muistaa sen aiempia vaiheita, kun siinä vielä oli valkoiset ovet L.A Chief-merkeillä ja kiukkuinen 350.

    Jukka
     
  3. V8 aspen

    V8 aspen 1st gear

    Prikin moista vm -65:sta on ollu. Pidin autoista paljon vaikka aurauksien kanssa joutuikin taisteleen. Etupään ohjausosat vaan on siinä aika hepposet. Kunnossa ollessaan oli kuitenkin ihan hyvä ajettava ja mittari meni kirkkaasti pohjaan ja ylikin V8 koneen kanssa..
    Kevyt auto, joten kulkuja piisaa kulutuksenkin pysyessä nätissä ajossa siedettävänä.
    Mun yksilöt oli aika ruosteettomia. Molemmista jäi mieleen lähinnä takakontin ruosteet.
    Osta pois jos hyvän löydät.
     
  4. p.levonen

    p.levonen 1st gear

    löytyisiko joltakin foorumin jäseneltä nuo etupään säätö arvot,,siis sellaiset joilla toimii
    mielessä on jo käynyt katkaista jostain rungollisesta autosta etupää ja liittää se chevyn keula pelteihin

    jouset on jo SS mallista ,ne tangot jotka toimivat tukivarren "kolmantena pisteenä" on jäykemmilla heloilla, silti se on kauhea ajaa..painoa on keulalla (454+pg)
     
  5. V8 aspen

    V8 aspen 1st gear

    No tuossa tapauksessa ei pelkät oikeat säädöt auta. Jos 454 keulalla niin onhan se kauhee ajaa. Painaahan siinä tekniikka jo melkeen saman ku auto:). Painojakauma lienee jotain 70/ 30. Miten siinä ylipäätään pysyy takanakit enää asfaltissa?
     
  6. p.levonen

    p.levonen 1st gear

    mielestäni pahimman ongelman aiheuttavat erimittaiset alatukivarsi/raidepää yhdistelmät,,,,kun keula nousee ylöspäin menee aurauskulmat haritukselle,,,,,tuntuu kun etupää kelluisi ilmassa,
    maantie ajossa ei ongelmia ,mutta suurimmat ongelmat on juuri silloin kun kiihdyttää reilummin
     
  7. Nova400

    Nova400 Gearhead

    Voin koettaa muistella arvoja, mutta nämä kyllä tulee aika pitkälti hatusta. Mitään ihmeellistä niissä ei kyllä ollut. Aurausta yhteensä muistaakseni parikymmentä minuuttia, camberi ehkä puoli astetta negatiiviselle ja casteria niin paljon kuin mahtuu. Muistaakseni vajaa aste sopi farmariin, kesämallista en muista mutta maksimi siinä on. Isolla kuormalla kuoppaan ajaessa ja pyöriä kääntäessä raapasee jo pyöränaukon etureunaan.

    Velipojalla oli, kuten kerroinkin, ongelmia kiihdyttäessä: eturenkaat tuppasivat ulvomaan yhtä paljon, kuin takarenkaat :smile: . Siihen auttoi se alatukivarsien kiinnityspisteiden yhdistäminen asiallisella palkilla. 454 voi kyllä olla aika raaka pienen auton keulalle...

    Itselläni ei ole ollut ongelmia aurauksen muuttumisen kanssa, enpä ole edes mitannut, onko raidepäät väärän mittaiset. Ei tunnu siltä, koska auto käyttäytyy heitoissakin ihan OK, eli ei 'bump steeringiä'. Jotain vetelää siellä etupäässä mullakin on, koska auto muuttuu selkeästi vakaammaksi kovissa nopeuksissa, ehkä auraus asettuu paremmin kohdalleen.

    Jukka
     
  8. Z11

    Z11 Gearhead

    vai on vanha LA Chief vielä hengissä. Mukava kuulla. Ajelin sillä kadulla 86-88 ja hyvinhän se kulki.355 konekin on Novan kopalle aika mylly, 220 km/h nopeudessa ajo-ominaisuudet ovat aivan nolla, saati sitten 454.Tuli silloin kokeiltua huippuja muutamia kertoja ja 4D koppa vääntyy korkkiruuviksi noilla tehoilla ja nopeuksissa. 10 piste häkki kannattaa hankkia jos aiot 454sen laittaa.
     
  9. Öhman

    Öhman 1st gear

     
  10. p.levonen

    p.levonen 1st gear

    täytyypi suunnitella....
    5-pulttiset(4,75") navat siinä jo on ,,,tuo on muutoskatsastettu jo 90-luvun alussa,koneena papereissa tosin "vain" 396, laatikko on powerglide,taka-akseli ford 9" lukkona "detroit locker",levyt tuohon tulee jokatapauksessa eteen ja ilmeisesti myös taakse
     
  11. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    p.levonen, kuullostaapa mielenkiintoselta laittelta... Ei sattuis kuvaa löytymään? Onko autossa sisälokareita enää ollenkaan?
    Tähän samaan syssyyn voisin pyytä jokaista 1st gen.-ChevyII-omistajaa palstalla ilmoittautumaan, ihan vaan mielekiinnosta että kuinka paljon meitä täällä oikein on... Minä, Holley, 4Dsedan, Nova400, mörkö... Muita? Omasta autostaan saa mielellään kertoa vähän :smile:
     
  12. mörkö

    mörkö Gearhead

    Möröllä tosiaan on arkistossaaan vm. 67 Suomi-Nova, ollut jo vuodesta 1987 asti.
    Auto on varustettu 194 cid alkuperäisellä kuutosella ja kolmilovisella. Ei ole ollut rekkarissa sitten 1993 mutta on täydessä toimintakunnossa ja hitsattukin.
    Kun Mörkö hankki tämän aarteen mukaan tuli
    samanlainen varaosa-auto, joka sekin on tallessa äiteen takapihalla.
    lisäksi möröllä on pari irti pultattua etupäätä ripustuksineen jne.
    Mörkö on lupautunut myymään joitain osia
    mr Bowtielle, mutta kumpikaan auto ei ole millään tavoin myytävänä, irtoetuakselistoja voin myydäkin, niille ei ole omaa käyttöä.
    T. Mörkö
     
  13. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Nimim. tuomitee:llä on muuten myös Nova, unohtu tosta listasta... Jos möröllä on ylimääräsiä 5-pulttisia jarruhilppeitä niin veikkanpa että tuomitee saattais olla kiinnostunut... Levyjarrukamoja möröllä ei varmaankaan ylimääräisenä ole?
     
  14. Holley

    Holley Gearhead

    Hauska kuulla, että auraukset muuttuu jo vakio-osilla. Itselläni on vähän toiset olka-akselit ja luulin muutosten johtuvan niistä. Tuli muuten etupään korkeus kuntoon, mutta ulvoo melkein renkaat suorallakin. Tiputtamalla maavara mahd. alas, jolloin alatukivarret on melkein vaakasuorassa, sain ripustukset parhaiten toimimaan, mutta minulla onkin olka-akselit alkuperäisiä korkeammat.
    Idea uudemman Novan etupäästä on hyvä, onko jollain mitattuna aisojen leveys? Tällä ratkaisulla, jossa jouset ovat tukivarsien välissä eivätkä ylätukivarren päällä , voisi saada paremmin tilaa esim. peltisarjoille, jotka nyt menevät todella lähellä ylätukivarsien kiinnityspisteitä? Onko todistettavasti joku tehnyt uusioNovan ripustuksista?
    Mitähän muita ehdokkaita voisi olla, jolla saisi myös hammastanko-ohjauksen? Katsastus sinänsä ei luulisi olevan pulmallista, koska kriteerinä on "saman painoinen" auto, ja onneksi Chevy II on kevyehkö auto. Tulee mieleen peräti mcPherson-autot, Volvot ja 500 Bemarit? Tai ripustukset G-korista, Malibusta, Caminosta? Kuolleena syntynyt ajatus? Mielummin kuitenkin jostain muusta kuin Mustang II:sta, koska vaikka niitä jenkeissä onkin, on uusiomusset aika harvinaisia ja kalliita täällä osinakin.
    Koko eturunkoa lienee vaikea käyttää, jos haluaa moottorinkiinnikkeetkin pitää, koska Chevy II:ssa on varmaan etuakseli edempänä kuin missään muussa, ainakaan uudemmassa jenkissä.
    Onkohan tuo 396-auto sama, joka oli Kuopion suunnalla joskus '90 -luvun taitteessa hilpeällä rekisterinumerolla varustettuna?
     
  15. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    no joo ilmottaudutaan sitten...
    eli pihassa/tallissa on 65 4d,65 2dkisaprojekti(voisin vaikka myydä)ja 66 4d.
    65 4d hilattu toissa päivänä tallille tarkoituksena tehdä,,,paha,,,ja jos joku muistaa tollasen joka ollut joskus kullanvärinen,nyt musta ja mintunvihreillä etupäällä,saa ilmoitella mulle.olisin kiinnostunut kaikista kuvista.
     
  16. mopar freak

    mopar freak 1st gear

    Onko toi 65 4d myytävänä.
     
  17. p.levonen

    p.levonen 1st gear

    kuvia on heikosti...ei ollut digikameraa silloin ,pari löytyy jos haluat,nettiin en osaa niitä laittaa

    sisälokarit on paikallaan ,tosin taakse/ylös on tehty reiät joista sarjat menee ulos,
    öljypohja on itse tehty, raidetanko menee siitä läpi
    tulipeltiä on muutetti kuskin puolelta että sain jarrutehostajan paikalleen ,se on sierrasta pääsylkky saabista ,mutta kuten mainitsin menee jarrut kokonaisuudessaan uusiksi,lämppäri (onkos se normaalisti konehuoneessa?) ja pyyhkiän moottori on siirretty sisäpuolelle
     
  18. p.levonen

    p.levonen 1st gear

    en tiedä...onko efi-99 hilpeää??
     
  19. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Mietin itsekin volvon osien hyväksikäyttöä, mutta silloin oli jo liikaa muutoskatsastettavaa ja myös omissa rumpujarruissa kaikki uutta. Eli ajattelin alunperin siis laittaa myös volvon levyt mutta nyt kilowatteja papereissa liikaa(220 Kw). Vaikka kyllähän ne jarrut siitä okeasti paranisi chevy II:seen verrattuna, mutta volvot liian tehottomia vertailuautoksi?? Helevatisti on suunnitelmia alustan parantamiseksi, joista on ekana apusimpukan puslitus nyloneilla tai sitten ihan oma versio messinkiholkeilla laakeroiden. Se vähän suurempi suunnitelma olisi lyhentää alatukivarret ja siirtää niiden saranointipiste ylätukivarsien kohdalle, siis siten että ne ovat yhtä pitkät. Sitten tukivarret täytyisi myös saada samaan kulmaan toistensa kanssa niin pyöränkulmien muutokset ei olis niin isoja jouston aikana. Itseltänikin valuu jo hiki kun mietin tätäkin hommaa mielessäni. No ainahan sitä suunnitella täytyy ja ei tähän hommaan ole olemassa helppoa ratkaisua. Täytyy nyt kuitenkin kasata mokoma härveli eli moottori paikoilleen ym. että näkee noita tukivarsia oikeissa asennoissaan.
     
  20. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    moparfreak:tee tarjous,,,
    ennemmin myisin sen raaseri projektin.
    flippi,kuituovet,kuitu paksinkansi,turvakaaret,62-63:en maski,kavennettu 8 3/4 perä,isot pyöränaukot(mahtuu 28-12,5 sliksi ja 10x15 vanne),maalattu jokapuolelta(päältä,alta´ja sisältä)ei sisustaa,alumiiniverhoilu,polykarbonaattilasit(ei tuulilasi)alumiinitankki,lentokone-tankinkorkki,kuitupuskurit.jäi turhaksi,myyn reilusti alle kustannusten,jos hinnasta sovitaan saa mukaan vanteet,11,5sliksit ja 489 casella olevan perän.
     

Kerro tästä muillekin!