Chevy K3500 Pickup Katsastus apua tarvitaan !!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja eetuli, 7.3.2008.

  1. eetuli

    eetuli 3rd gear

    Sain tos viime viikolla usasta hommaamaani auton viimein kotipihaan.
    Nyt kävin sit eilen sen katsastamassa ja sieltä tuli hirvee lista muutostöistä.
    Ensimmäisenä nyt vaikka tämä. Pitäs saada jostain hommattua todistus ( melusta, päästöistä ja jarruista). Kait joku lappu mihin ne voi verrata tuloksia. sit seuraavaks suunnilleen kaikki valot pitäs vaihtaa kun ne on Dot-hyväksyttyjä ja ne pitäs olla E-hyväksyttyjä. Sitten lava pitäs kiinnittää runkoon etupäästä ja siitäkin joku laskelma todistus. Kilvet ja ajolupa myönnetää vasta sitten kun nämä kaikki on laitettu. Onko tosiaan näin ettei näihin saa koekilpiä jolla vois ajaa jonkin aikaa, et ois aikaa tehdä muutokset. On vain niin perseestä ja kallista hakea niitä päivän parin siirtolupia. Ois mukava tietää miten muualla päin suomea on toimittu. Kyseessä siis Chevrolet K3500 6.5tds kuorma-auto vm.2000
     
  2. duramax03

    duramax03 1st gear

    Jos auto on tuotu Eu:n ulkopuolelta, jokaiseen ajelupäivään vaaditaan erikseen siirtolupa, saa sen pikkusen halvemmalla jos ottaa kolmeksi päiväksi......yksi välipäiväkin sallitaan, ja ajot pitää etukäteen eritellä. Katsastus on tosiaan oma lukunsa, jos tuo kaikki tuli yllätyksenä neuvoisin ottamaan yhteyttä henkilöön joka on ennen noita katsastuksia tehnyt.
     
  3. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    :poff: :poff:
     
  4. duramax03

    duramax03 1st gear

    Aina ne jaksaa yllättää, tuo kyllä oli uutta........
     
  5. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Jep Subbareiden väliseinät laskelmineen ja jopa verkkoseinä kuorkkipikkarin takaikkunan eteen lie tähän saakka kuultua. Mutta että tehtaan lava pitää lisäkiinnittää etureunastaan. Tämä menee jo pahkasian puolelle.
     
  6. Lepakko

    Lepakko Gearhead

    Juuri tällaisten juttujen vuoksi koko lehti lopetettiin: nykymaailma alkoi muistuttaa aivan liikaa Pahkasikaa eikä lehdelle ollut enää ns. tilausta...

    :mad:
     
  7. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Jep keskiolut on R-kitskoissa ja ton tyyppinen lavankiinnittämisvaatimus ylittää käsikirjoittajien mielikuvituksen..
     
  8. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Jos tuosta on mustaa valkoisella kannattaisi ottaa yhteyttä Akeen ja siellä katsastuksien valvontaan...... ellei sieltä sitten puutu pultteja?
    Muuten menee just niin kuin muulloinkin, muutokset ja paperit kuntoon ja sitte leimalle.
     
  9. eetuli

    eetuli 3rd gear

    chevy

    Mistähän noita etu ja takavaloja sais suht edullisesti ? Ja kuulin et noihin valoihinkin vois saada jonkun poikkeusluvan.

    Ja mistä vitusta noita papereita niihin melu, päästö ja jarru juttuihin sais. Noi tiedot kun loppuu akelta vm 96 asti. Kyllä tuntuis vähä et se ois niitten homma tietää ja selvittää !!
     
  10. janiluo

    janiluo Gearhead

    Re: chevy

    Noi tekee ainakin testejä: http://www.testworld.fi/
    Kymppitonnilla saa varmaan paperin joka todistaa että amerikan laitteet täyttää EU pykälät. :mad:

    - Jani -
     
  11. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    Ettei nyt kuitenkin olisi kyse lavan ja ohjaamon välisestä suojasta? :eek:
     
  12. HRA-47

    HRA-47 1st gear

    Tuon ikäisen jenkkiauton katsastaminen Suomen rekisteriin ei käy ihan tosta vaan. Tämä on asia joka olisi syytä ottaa huomioon jo ennen kuin sellaisen tänne suurella rahalla ja vaivalla rahtaa. Jälkeenpäin on helppo huudella että miksei mulle ole kerrottu mitään. Tänäpäivänä asiasta kuin asiasta saa kyllä selvää jos hiukan jaksaa nähdä vaivaa.
     
  13. sasupe

    sasupe 1st gear

    Tyyppihyväksyntä ansa on kakkakepponen. Yhdellä maksullisella paperilla selviät. Kaveri hommaa noita.

    Valot joudut vaihteleen, poikkeuslupa ei kai enää vedä. Suomessa on pistetty ihmiset askartelemaan. Käytä jonku apua joka noita on jo tehnyt, osaajia löytyy.

    Lavan runkokiinnitys on joku konttorin oma höpöhöpö väärinkäsitys, toivotaan. Tuossa ne ehkä haluaa takaikkunan suojan lujuudesta todistuksen että se (sekä sen kiinnitys) lavan etulaidassa kestää kuorman painon. Verkko ku on oltava tai lavakate.
     
  14. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Joo, EU-vastaavuustodistuksen tarttee, niitä saattaa saada helpostikin tai sitten ei. Mulla on pari aika hyvää kanavaa. Valoihin voit hakea poikkeuslupaa mut sen saaminen on unelmointia. Valmiita e-valoja ei vanhempikorisiin saa kuin ajovalot jos on worktruck-neekerimallin keula, muuten menee askarteluksi. "duramax" koppaan saa valmiit e-valot.

    Ja nää asiat ei pitäis tosiaan olla mitään yllätyksiä jos vähän olis asiaan syventynyt etukäteen. On tälläkin palstalla käsitelty lukemattomat kerrat.
     
  15. eetuli

    eetuli 3rd gear

    valot

    Joo vielä noista valoista. Noita e hyväksyttyjä valoja ei oo saatavilla 2000 mallin autoon, mutta jos joku tietää niin kertokaahan mistä niitä saa. Ihmettelen tota et ite pitäs värkätä valot jostain. Lakipykälässä kun selvästi sanotaan, että jos vastaavia e hyväksyttyjä valoja ei ole olemassa niin valoja ei tarvi vaihtaa.
     
  16. duramax03

    duramax03 1st gear

    Jos nyt saa E-valot, keneltä kannattaa kysellä.....reilu pari vuotta sitten ei saanut viirusilmään E-valoja, mutta silloin kävi kun askarteli hallat sinne sileän lasin taakse, taakse sama juttu "lexus" valoihin vaan E hellaa sisään. Käsittääkseni nykyään nekään ei käy, koska siinä sileässä etuvalossa lukee dot, ja sitä ei saa olla, lailliseksi kuulemma tulee kun kairaa e-valon kokoisen reijän siihen dot suoraan linssiin, pikkusen varmaan lunta ja räntää ajoittain kuoren alle menee mutta tuleehan laillinen.
    Lasit on ainakin mulla takalasia lukuunottamatta E-leimalla, nykyään takalasiksi pitää kuulemma hommata ( = teettää) E-lasi tai sitten hitsata pelti lasin tilalle (pelti lasin tilalle tiivisteellä kiinni ei kuulemmä käy, pitää hitsata)
     
  17. freeride

    freeride Gearhead

  18. duramax03

    duramax03 1st gear

    Näytti kovasti olevan made in Finland, sellaiset on jo, sorry jos olen väärässä, ajatteli että saatavissa olisi oiken E-hyväksittyä ajovaloa ( made by GM )
     
  19. eetuli

    eetuli 3rd gear

    chevy

    Kiitoksia tiedoista. Täytyy huomenna soitella ja kysellä tarjouksia.
     
  20. freeride

    freeride Gearhead

    jaa-a mahtaako semmosia edes olla?en ainakaan itse ole nähnyt missään myynnissä.
     

Kerro tästä muillekin!