Chevy SB kansien porttaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Wesku, 19.5.2002.

  1. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Jee jee alumiinia tulee että saadaan paino ja käyttömaksut alas. Tästä autosta ei tule MR, vaikka pussihousu olenkin. Imusarja on alu performer. Pakosarjat pukinsarvet. Ne haluan pitää. Se vitun peltisatsien tsup tsup tsupsutus on ruvenu vuosien mittaa vituttaa. Tää on herrasmiähen urheiluauto enkä haluu kuulla akkojen enkä muidenkaan kitinöitä tai nitinöitä. Ikkunan tiivarit tulossa ja silloin kuuppa on hiljainen. Tietty tää vanha kusipää ei tyydy tähän vaan lisää tehoa pitä saada. Tää vuos on viel aikas hiljasta eli en pysty investoimaan vitusti tonneja armaanin pukuihin enkä mottiin. Toi on iha uus 350. Guud wrens patti mikä on jenkeissä swapattu ja tänne tullessaan käyty läpi Mäntsälässä. Odotan lisää tietoa siitä kun äijät löytää tekijän. Porattu ja tilavuus on se 5.8 litraa. Mitä sille on muuta tehty, en tiedä vielä? Pienellä säädöllä saatiin patti hyrräämään oikein huolella.
    Nyt Kime sulle tai jollekin muulle yökyöpelille kyssä. Tällä ei oikeesti oo väliä, mutta kiinnostais. Mä oon ust entisöinyt mittariston ja rundari on Smiths 12 pyttysen. Sitä ei ole kalibroitu 8 pyttyselle. Kun toi rundari näyttää 5.000rpm, niin paljon toi 350 työntötanko akkalohko oikeasti kiertää? Nyt se on säädön jälkeen yllättävän kierrosherkkä. Paitti että toi edelin kaasari lähtee maatakiertävälle ja tilalle tulee Holikan tuplapumppu.
    Tiesittekö muuten että Jaguar ei ole ikinä tehnyt työntötankoja? Ha! Tässä on ja sutii saatana! Oliks tarpeeks ot?
     
  2. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Ja Kime ei toi auto niiiiin painava oo. Todellisuudessa alle 1500kg ja siitäki vielä ropisee grammoja ku pannaan Jag dietitille. Mudracerin kans on ollu puhe lootasta jo vuosia. Ny se rupeis olee ajankohtainen. Jos perävälitys ois 3.06 niin en loikkaria rupeis laittaa vielä tähän hätään. Reppu on 3.36. Se kaipaa loikkaria koska tuun menee tällä koittaa huippujakin. Reppu vaihtuu 3.06 välläriiin ja loikkarikin tulee. Silloin pitää olla vääntöä kun mennään isoo kovaa. Akkalohkossa pysytään ku mun mekatsu meni hukkaa sen aluisolhkon. Siitä ei ois tullu big bore long stroke, vaan only 427. Sen saa akkalohkostakin. Ahtimiakin on haaveissa, muta nyt pysytään siinä mihin rahkeet riittää tänä vuonna eli 15 sek mopo. Vielä..
     
  3. kime2

    kime2 Gearhead

    Jos alukannet laitat niin esim.rpm-kansien kanssa imusarjan ja kanavan liittymä kohdasta tulee performerilla epäjuoheva,etenkin kun nuo rpm-kannet vaatii kevyen porttauksen toimiakseen noilla kuutiotuumilla mitä olet ajatellut...

    Mä en kuitenkaan tekis 427:aa vaan "vain" 414cid,näin on mua neuvonut eräs alan guru joka on monen tehokkaan pikkulohkon takana enempi ja vähempi tässä maassa,en halua tästä väittelyn aihetta tänne mut noin on "isojen poikien dynot" kertoneet,mut toki tilanne voi olla toinen kun ollaan tekemässä pienimuotoista pussihousumoottoria pukinmäkisarjoilla...
    Nokalta vaatii myös jotain et toimii noiden sarjojen kanssa hyvin yhteen :wink:

    Jos tuo 12 pyttysen rundari näyttää 5000r/min,kone kiertää silloin 7500r/min joka on jo kyllä melko paljon etenkin kun sisäisistä osista ei ole tietoa :eek:
    Mut kestää ne hetken noita kierroksia,mulla kerran loota teki vaihdemissin niin kone kiersi sen 8000 mitä mittarissa oli näyttöä ja oli siinä kyydissä ollella mopomiehellä huulipyöreänä :poff:

    Kaasutinvalinnallesi sanon lyhyesti:Aaamen.

    Empä tiennyt ettei jaguar ole työntötankoja tehnyt,mut oletko Rebel siitä itsekään varma?

    Ai no eihän tuo sit painava ole ja jos siitä vielä saat 50kg pois niin hyvä :D
    Aj.vaan etteikös noissa ole alunperin paljon tinaa kun ovat englesmannit niistä tinaamalla tehneet suoria,vai oliko se nyt sit rolssissa vaan?

    Juu,kyllähän tuo perä kaipaa loikkaria kun tuolla se ei käytännössä kulje kuin 230km/h jos alla on 700mm:ä korkeat gummit,jos taas 750mm:ä korkeat niin saavuttaa aika liki sen 250km/h,jos jaksaa vaan sen 6000r/min pyöriä eikä loota luista normia enempää...
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jaguar ss 100 kone oli ohv kutonen :odroll: .

    Voin punnita sulle tänään jos muistan orkkis LT1 ja Dart pro alukannet.
    Nopein SS Caprice LT1 koneella on menny alle11sekkaa vartin ja painoa hylsyllä 3880Lbs.
     
  5. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    SS ei ollut vielä "Jagge". Se oli SS mutta 30 luvun lopulla sillä nimellä oli vähän huono soundi, kiitos kolmannen valtakunnan.
    Tieätkö Mutaraaseri paljon TH200 4r painaa vähemmän kuin TH350?
    Joskus sun pajalla oli juttua, mutta en muista enää. Nyt se loikkariloota alkaa olla ajankohtainen. Joo mä tiedän, alu PG ois kevein..
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei nyt muista mutta pannaan puntariin.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Dodii homma puntaroitu:
    Vakio rautakansi 20kg
    LT1 alu 7.5kg
    Dart proo amuliini 10kg

    TH-200 44kg
    TH-200R4 57kg
    TH-350 55kg
     
  8. Potakka

    Potakka 1st gear

    Siitä kansiehdotus jos on kerta paljon kuutiotuumia tulossa pikkulohkoon:
    Noissa 210cc imukanavat. Voi siistiä jos halua mutta vähintään Edelbrockin tasoiset jo boksista mitä nyt oon kuvia nähnyt.

    http://www.nettivaraosa.com/viewPart.ph ... make=35&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?page=3@sortCol=@ord=@status=F@id_vehicle_type=1@id_make=35

    Itsellä on samanlaiset sbc 355 ja hyvin potkii. Helposti kiertää sinne 7000.

    Soitelkaa jos tarvista on.
     
  9. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Hä? Onks 200 4r painavampi ku 350 toosa? Ei ainakaan oo tuntunu tallilla siltä ku niitä oon siirrelly. 350 siis pysyy toistaiseksi. Siihen 4r toosaan vielä mennään sen tiheen ykkösenkin takia kun perä harvenee. Heh, kun tää menee grammoilla leikkimiseks niin eiks pienemmät korkeemmalla stallilla olevat limput ole keveempiä ku vakiot?
    Lootaan tullaan sun kanssa jatkossa palaamaan. Kimen kans pitäs lyödä päät yhteen ja miettii toimiva kombo. Pientä ongelmaa tulossa tilan takia. Toi pannuhuone on matala. Nyt on matala putsari pellissä kiinni. Pahka peltiin tulee olee tosiasia. Late 6 pyttysissä on korkeempi plootu, mutta se on helvetin ruma. En saa tunnontuskia jos tota peltiä korottaa E-typen pahkalla. Keep your Jag all Jag!
     
  10. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Semmottinen "pudottava" putsarin pohja ja läpihönkivä kansihan sulla varmaan jo on siinä?
    Eli jotkut tollaset hilut:
    http://www.summitracing.com/parts/PRO-66808/
    http://www.summitracing.com/parts/KNN-66-1401/

    Esim. tommoset ja väliin 3:n tuuman "paukku" niin kokonaiskorkeus olis vaan kaks senttiä kaasarista ylöspäin.

    Noihan on niitä helpompia juttuja jeesaamaan tilan mataluudessa ja katuautolla ilmansaanti riittää varmaan tollasillakin sydeemeillä.
    Stripillä kokeiltaessahan ne voi heittää sieltä kaikki siks aikaa kankaalle ja vetää lähdöt ilman mitään putsareita :wink:
     
  11. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    BB aina pitää olla putsari! :soosoo:
    Varsinkin jos stripiltä paluutiet on hiekkaa. Me kokeiltiin tota kun säätöihin saatiin ilman putsaria. Hyvin puhuu. Mutta tulee mieleen pari juttuu. No se niistä Hemeistä mut ku oltiin Mikkiksen Malibulla liikenteessä ja annettiin satsia niin böööö... Se imari tais olla Torker tai Street Dominator? Korkea se oli ja ilman putsaria 750 Holly imi konepellin äänieristeet kurkkuihin ja matka tyssäs siihen. Näin ei tule käymään enää. Vällyt haluun pitää että kiesi ois mahdollisimman hiljainen. Ei vanhana jaksa niitä möykkiä enää.
     
  12. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    "Miks tos on tollanen scooppi?"
    "No ku on niin paljo vällyy."
     
  13. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Ai jaa :rotfl: Me on kyllä vedelty ilman mitään putsaria kolme kesää :p
    Mut tietty tuolla niissä kisoissa paluutiet on ollu aina asfaltoituja yms.

    Ekaks tolleen niin että scoopin alla putsariton kaasari vaan haukkoi sen mitä sai ilmaa:
    http://bbchevy.suntuubi.com/datafiles/g ... 2007_3.jpg
    Sit toisena kesänä huomattiin ettei se ilmamäärä kuitenkaan riitä niin askarreltiin siihen ihan ite loppukaudelle tollanen pikaratkaisu:
    http://bbchevy.suntuubi.com/datafiles/g ... joki_3.JPG
    Ton kanssa kyllä vähän hänskätti lähinnä se ettei käy "Luigit" eli ettei toi Nova syö matkalla jotain pikkulintua :poff:
    Tai ettei sinne paluutiellä tosiaan vaan lennä mitään kiveä tai mutteria edellä palailevan takapyöristä :-?

    Nyt meillä on sit tuolleen:
    http://bbchevy.suntuubi.com/datafiles/g ... 509_12.JPG
    Eli "Old School" hillbornilla jossa on sentään ritilä tuossa torven sisällä mut ei siellä vieläkään oo muita suodattimia :wink:


    Eka kesänähän tolla ajeltiin jokusen kerran vielä kadullakin ja ilman putsariahan silloinkin oli vaan mentävä kun ei kerran mahtunu niin ei mahtunu :p
     
  14. kime2

    kime2 Gearhead

    Aika paljonkin nuo "viritubaanit" on kevyempiä kuin ne orgis 12" limput!
     
  15. ohc205

    ohc205 1st gear

    Takaisin sb kansiin; paljonkohan koskematon 305 kansi virtaa?
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Noitakin on muutamaa sorttia, mutta sanoisin että jos on 1.94/1.5 venat niin 180/130 0.5" nostolla.
     
  17. Ai siis 180CFM/28"??
     
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tota luokkaa juu tolla 28elohopeatuumasella mittauksella.
     
  19. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Pannaas vähä ooteeta ku ei tuu uni. Kime kyl toi rundari on kalibroitu. Illalla ku ajelin niin se sutaisemalla kiekaisee äkkiä mittariin 5000. Ei se voi olla 7500 todellista. Vakio HEI jakaja. Ei se millään voi olla 7500. Yli 5000 se ottaa, mutta ryytyy selvästi yli kuudessa. Tyhmäkäynti mittarin mukaan 700. Vähän rough ja niin pitääkin. Dodii takas porttauksiin sorry ot.
     
  20. kime2

    kime2 Gearhead

    No sehän oli hyvä et oli valmiiksi kalibroitu,muuten jos olis 12 pyttysen kalibroinnilla ja kiekuis 5000 todellinen olis sen 7500!

    Kyllä se vakio hei-jakajalla tuon saa kiertämään :wink:
     

Kerro tästä muillekin!