Chevy SB kansien porttaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Wesku, 19.5.2002.

  1. OD

    OD 1st gear

    Mitkä ne nuo "pattipääsilikonimukit" on?
    Minun tietääkseni silicon=pii ja silicone=silikoni. Niissä on piitä eikä mitään silikonia...
     
  2. Wesku

    Wesku Gearhead

    Joo, mut niitä kutsutaan yleisesti sillä nimellä, esimerkiksi monessa vauhtiputkassa. Pitää sitte kutsua hypereutecticeiksi, jos se häiritsee niin pahasti...
     
  3. OD

    OD 1st gear

    No ei se sen kummemmin häiritse, mutta joku asiaa tietämätön voi kuvitella että männät on jostain sikamassasta tehty...
     
    Sami6a tykkää tästä.
  4. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Vinotulppaiset kannet on nykyään niin yleisiä, että useimmat peltisarjavalmistajat osaavat jo etukäteen kertoa sopiiko ne vai ei. Näin ainakin kun ostin Hedmanit viimeks; kävi.
     
  5. triniemi

    triniemi Gearhead

  6. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Kohtuu hintaset kannet. Ei mainintaa sopiiko lyijyttömälle ja uus valmistaja; miten lie keston laita? Pidemmät venat, vaatinee pidemmät työntötangot.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    näyttää olevan huonon kuvan perusteella aivan kuin Dart-kakkoset virtauksia myöten. Oisko jossain "idässä" tehdyt piraattikopiot??
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Uudesta Zeelandista ovat ja hyviksi kehuttuja.
    Remu.
     
  9. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Käytä hetki aikaa ja mieti tarkaan mitä olet hakemassa.Jos nokka-akseli on jo tiedossa ja päätetty ,tee parhaista vaihtoehdoita vaikka paperille kevyt taulukko eri kansivaihtoehtojen virtausarvoista välille 0.05"-nokkasi maksimi noston mukaan.Laske virtausarvojen keskiarvo esim puolesta välistä nokkasi maksiminostoa ja vertaat tällä arvolla kansia toisiinsa.näin saat tietää mikä on käyttöalueelta parhaiten virtaava kansi.Yleensä peinikanavainen on paras tässä kohdin mutta paljastaa myös liian pienen jos maks noston kohdalla ahdistuu jo liikaa. Jos budjetti/käyttömoottoria teet niin vortec kannet ovat kyllä ihan ylivoimaiset vaikka sen imukannen joudutkin vaihtamaan .rautaisina tosi huokeat ja edellä perinteisiä 23asteen kansia reilusti
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    triniemi laitoit juttua noista vortecin kansista. eipä kuulosta hirveän arvokkailta. nyt kysynkin siis että kuuluuko noihin laittamiisi hintoihin täydelliset kannet venoineen päivineeen+muut tilbehöörit? onko imusarjat kalliita noihin kansiin? oisko sulla tarkempaa faktaa tosta chevyn 383 koneesta josta oli mitattu noi 463 heppaa?
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    hei unohtu tuosta edellisestä kysymyksestä pois että onko ne vortecit alumiini vai rautakannet?
     
  12. triniemi

    triniemi Gearhead

    Vortecit on täydelliset 1.94/1.50 venoilla ja aika heikoilla venajousilla. Eli max rpm 5500 ja noston pitäisin siinä .450 nurkilla. Ja sitten se vaatis imusarjan joka sopii niihin mutta edelbrockilta löytyy performerista super victoriin. Tietysti jos ei omista nyt imusarjaa niin sitten se on saman hintainen ku vakiokansiinkin, muutoin tulee lisäkustannusta.

    Se 383 on GM performance partsin kutiteltu 383HT kone, 4.00" poraus, 3.80" isku. Taispa olla mukana hydraulista rullanokkaa joka vaati paremmat venajouset.

    Eli:

    +Halpa hinta
    +400hp virtaukset vakiona
    +uudet, ei halkea heti huomenna
    +jälleenmyyntiarvo portattuihin vakiokansiin verrattuna
    +64cc (joissain jopa 62cc) palotilalla ja tasapäämännillä hyvä ruttu jossain 10 nurkilla
    +imusarjan vaihto tosi helppoa kun hommaa vielä sellaset pahvit joita voi käyttää monta kertaa

    -vaatii oman imusarjan
    -vakiot venajouset, max 5500rpm ja joku .480"
    -rautaa eli painavat

    Mutta jos noista miinuksista pystyy selviytyyn niin ei kyllä mikään hakkaa hintalaatusuhteeltaan näitä.
     
  13. Arska tehtaalta

    Arska tehtaalta 1st gear

    Jos ameriikka taipuu kielenpäässä, niin kannattas ehkä käydä http://www.chevytalk.com sivulla.
    Performance related foorumiin ja haet sieltä vortec hakusanalla niin kyllä löytyy...:grin:
     
  14. oh1gcg

    oh1gcg 3rd gear

    off topic, mistähän moisia kannattaa kysellä 400cid sbc:hen?
     
  15. tapio

    tapio Gearhead

    Huh, vuonna 2002 aloitettu ketju herää henkiin!

    Täydellisiä Vorteceja näin viimeksi tänään Racers Placen hyllyssä. Sieltähän niitä.

    Ja sitten höyryreikien poraus ja sinulla on hyvä vääntöpaketti SBC400:en.
     
  16. hpotteri

    hpotteri 1st gear

    Pelkkien venttiilijousien vaihtaminen ei autuaaks tee vortekkien kanssa kun ongelma asiallisten nostojen kanssa on retainerin osuminen ohjuriin, eli jos vortekeista hyvät haluaa on kansia koneistettava ventiilijousen poterosta ja ohjuria lyhennettävä.
     
  17. tapio

    tapio Gearhead

    Höpön löpön.

    Lukekaas pojat tosta vähän lisää, niin tiedätte vähän enemmän.

    http://www.nastyz28.com/forum/showthread.php?t=56505

    Aika mielenkiintoisia komboja saa vortec-kansilla aikaiseksi.
     
  18. 68corvette

    68corvette Gearhead

    Miten se sitten oikeasti menee?

    En löytänyt kuin yhtä sorttia Vortecia, sitten oli erikseen Bowtie malli.

    Tämän kopsasin GM performancen katalookista:
    12558060
    Cast Iron Vortec Cylinder Head Assembly
    • Completely assembled with 1.94"/1.50" valves
    • Uses bare head 12529093
    • 64cc combustion chamber
    • Straight spark plugs
    • No heat risers
    • Requires Vortec specific intake manifold
    • Camshafts with more than 0.475" lift require machining
    valve guide bosses and checking valve seal to valve
    spring retainer clearance
    • Can be machined for 2.02"/1.60" valves
    • Rocker arm studs can be pinned or drilled and tapped
    to 3/8"
    • Valve spring seat diameter is 1.28"
    • Casting number 10239906 or 12558062
     
  19. hpotteri

    hpotteri 1st gear

    No on luettu, ja kuvatkin on silmällä katsottu..
    Eikö tässä nyt ollut kyse "400$" vortekeista eikä mistään gmpp bowtie kansista, mikä on aivan eri asia kun vakiot.
     
  20. tapio

    tapio Gearhead

    Aiemmasta postauksestani oli linkki pudonnut pois, mikä lisätty juuri.
     

Kerro tästä muillekin!