Chevy SB kansien porttaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Wesku, 19.5.2002.

  1. supo

    supo Double Gearhead

    Joo,nyt on konetta päästy pyörittämään ja hyvältä kuulosti sekä pelasi.Toivottavasti päästää viikon päästä lauantaina rullille niin tiedetään missä mennään.Eihän meillä ole toi nokka kun vähän vakiota ärreempi eli täysin katukelpoinen ja V-poveria sille syötetään.
     
  2. tapio

    tapio Gearhead

    Panehan sitten rapsaa tänne teholukemista. Itsellä on myös uusi 327 pukissa odottamassa asennusta, joten wanhat kunnot 327:t kiinnostaa aina :)
     
  3. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Sikan sivuilta:Yksikomponenttiset Sikaflex -polyuretaaniliima- ja tiivistysmassat kuivuvat ilman kosteuden vaikutuksesta muodostaen kestävän elastomeerirakenteen. Sikaflex -tuotteiden ominaisuuksiin kuuluvat erinomaiset tartuntaominaisuudet ja suuri dynaamisten rasitusten kesto.


    Yksikomponenttisten Sikaflex PUR –tuotteiden avoin- ja käsittelyajat ovat tuotekohtaisia, kemialliseen kuivumisreaktioon perustuvia.



    No tää nyt oli ihan OT..peace.. :rotfl:
     
  4. MotorFreak

    MotorFreak 1st gear

    Wow, kappas. No oletus on kaikkien munausten äiti. Kuvitellut aina jotain muuta, mutta aina sitä oppii uutta. Aikasempi viesti oli niin lyhyt ja kirjoitusasu sellainen että oletin automaattisesti trolliksi. Muutenkaan ehkä niin hyvä kirjoitella pienessä pöhnässä :D

    Mutta jätetäänpä offtopicit.
     
  5. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    monet PU (polyuretaani) liimat kuivuu kosteudesta, moni kuivaa pirusti nopeammin, kun suihkuttelee vesipullolla suoraa märän pinnan päälle vettä ohuesti.
     
  6. Jarmo Y

    Jarmo Y 1st gear

    Kirjoittaja Viesti
    VooDoo
    Lähetetty: 23.03.2009 20:21
    monet PU (polyuretaani) liimat kuivuu kosteudesta, moni kuivaa pirusti nopeammin, kun suihkuttelee vesipullolla suoraa märän pinnan päälle vettä ohuesti.

    ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

    Näin sitä oppii taas lisää, ja minä oon koettanu lämpöpuhaltimella lämmittää että kuivais nopeammin :poff:
     
  7. supo

    supo Double Gearhead

    Tervehdys kaikille,dyno/säätö reissu tehty ja tuloksena takapyöristä 382hv ja 6800rpm ja 3200 rpm alken 320hv eli hieman petyttiin tohon huipputehoon mutta tiedämme että rutun nostolla tulee reilusti tonne yläpäähän tehoa.Tosin meillä on nyt tuolla alapäässä saman verran tehoa kuin oli ennen huippuja eli saimme väintöä tuonne alapäähän aika mukavasti eli sauttaa -37 Pontiacci kulkee vähän kovemmin kesällä mutta odotellaan avauskisoja ennen kuin paukutellaan henkseleitä!!Kiitokset Outokummuun Atsolle että jaksoi taas kuunnella meitä ja auttaa sekä Kärnän Teemua ja Korhosen Pasia!!!Terv:Spet 1937
     
  8. tapio

    tapio Gearhead

    Terve. Minkälaiset lukemat olivat n. 1500 RPM tasosta ylöspäin?
     
  9. Jarmo Y

    Jarmo Y 1st gear


    Älkää vaan hukatko niitä 1 5/8" peltisarjoja mitkä ennen oli? Ne takaisin kuten lievempi nokka myös, sit vois lähteäkin 400hv pyöriltä?? :poff:
     
  10. supo

    supo Double Gearhead

    Joo,kyllä me noilla vermeillä jatketaan ja kokeilemme isompaan kaasaria sekä varmistetaan että sähkö riittää tulpille asti.Olemme vahvasti sitä mieltä että meiltä loppu ilman meno koneeseen eli on rahtusen liian pieni kaasari.Mutta tämä asia selviää lähiaikoina kun saan vaihdettua kaasarin sekä sähköosat uusiin niin rullat laitetaan taas laulamaan!!!
     
  11. kime2

    kime2 Gearhead

    Juu,kyllä 600:n tuollaiseen koneeseen on hiukan pienehkö mut varmastikin reagoi kaasuun nopeasti?
     
  12. tapio

    tapio Gearhead

    Mitatkaa imusarjan alipaine, niin sillähän se selviää. Jos alipainetta on täydellä kaasulla havaittavissa, niin kaasari ahdistaa.
     
  13. MotorFreak

    MotorFreak 1st gear

    Äkkiseltään ajateltuna vaikuttaisi että VE jää melkoisen heikoksi tuossa kokoonpanossa. Suosittelisin isompaa kaasaria (jos edelleen 600). Tapion idea on hyvä eli mitata imusarjan alipainetta, mutta jos 600cfm kaasari on edelleen käytössä, niin on kyllä melkoisella varmuudella liian pieni. Spacerilla kaasarin alle (esim. 2" korotus) voi myös saada vähän helpotusta.
     
  14. supo

    supo Double Gearhead

    Tervehdys,asia selviää tässä aivan lähiaikoina kun pääsemme takaisin rullille eli on hankittu 750 Holley 600 tilalle ja olemme tehneet diagnoosia asian tiimoilta ja todenneet että saittaapi olla liian pieni tai sitten ei.Laitetaan informaation asian tiimoilta kun asiaan saadaan vahvistus.
     
  15. -31

    -31 Gearhead

    Supo, eiku sen aato oli tänään rullilla! TOIMII! :D Kertoo varmaan ite lisää...
    Ainakii osa meistä oli tyytyväisiä ja suatettiin kotimatkalla joku öölikin kiskasta!
     
  16. supo

    supo Double Gearhead

    Joo,rullilla käyty ja todettu että olimme jäljillä tuon kaasarin kanssa eli kaikesta huolimatta tuo 600 oli hieman pieni ja 750 on tähän systeemiin sopivampi eli rupesi kone heräämään myös yläkierroksilla ja myös vieläkin parantui tuolla alhaalla eli saimme takapyöriltä +420hv 6500 rpm.Tästä sitten pieniä hommia parannellen kohti ekaa kisaa Motoparkkia.Kiitos kaikille jotka ovat auttaneet Teamia että olemme saaneet vermeet tähän vireeseen!!!Erikoiskiitos Atsolle Outokumpuun,tullaan taus varmaan ensi keväänä jonkun uuden kompinaation kanssa!!!Terv:Spet 1937
     
  17. kime2

    kime2 Gearhead

    Paljon siis teho lisääntyi,mut miten kävi vääntökäyrien,entä kaasuun reagoimisen?
     
  18. supo

    supo Double Gearhead

    Tervehdys,teho lisääntyi yli 70hv ja tehon alku jopa hieman alempaa ja kokonaishomma ns. lisäänty 100% eli homma oli kiinni hyvin pienistä asioista.Tämä kaikki pelkästään pelkästään kaasarin vaihdolla!Jotain pientä tehtiin kaasarin vaihdon lisäksi mutta suurin muuttaja oli kaasari!!Terv:Spet 1937ps:kaasuun reakointi yhtä reipasta kuin 600:lla.Tämä kone on oikeasti tehty polven päällä!Auton parantunut suorituskyky on näytillä 16.-17.5.2009 Virtasalmi,Motopark.
     
  19. MotorFreak

    MotorFreak 1st gear

    Kiva kuulla että huomattavaa kehitystä on tapahtunut. :)

    Jos ruokahaluja vielä löytyy, niin mitenpä olisi kokeilut 850-kaasarilla, erityisesti AD-boostereilla varustettu. Tai sitten 750-viritys 850:n läppärungolla (tarkempaa infoa löytyy kirjasesta http://www.amazon.com/Holley-Carburetor ... 054&sr=1-2 ). Suosittelen lukemaan kannesta kanteen kaikille kaasarista kiinnostuneille, eikä ole edes pahan hintainen.

    Saisiko tarkempaa tietoa mikä nokka kyseisessä motissa mahtaa olla? 1.6:1 vipat ainakin imupuolella saattaisi tehdä terää ja joku spaceri imusarjan ja kaasarin väliin myös, jos sellaista ei nyt vielä ole.

    Kiinnostaisi tietää myös mitä kaasaria kokeilitte (osanumero)?

    Mistä mahtaa ottaa kone ilman autossa? Onko skuuppi tai ram-air?

    Tällaisia helppoja bolt-on virityksiä koneeseen, mitkä eivät vaadi koneen avaamista... :)
     
  20. supo

    supo Double Gearhead

    nokka on comp cams xs 282 s ja kaasari on Holley-82751 750 mec street HP ja kaasarin ja imusarjan välissä jo tuumanen kääkäle.Auton uusi lookki nähtävissä www.proetracing.fi .Ai niin ilmoo se vettää sellasen kn:n suodattimen kautta.
     

Kerro tästä muillekin!