Chevy Suburban 94-97 kokemuksia/tuntemuksia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Hd-hippi, 28.11.2003.

  1. Hd-hippi

    Hd-hippi Gearhead

    Varmaan aikaisemminkin aiheesta on puhuttu, mut en löytänyt ainakaan kovin tuoreita...
    Elikkäs moista 6,5 turbodieseliä kuorma-autona oon hankkimassa niin mihin pitäis erityisesti kiinnittää huomiota? joku muisteli että laatikoiden kanssa ollut ongelmia? Ei viitsisi paskaa ostaa kun hinnat on kuitenkin 20-30tuhatta euroa, mikä on kohtuu paljon kuitenkin. Ja sit vielä tää takapenkki homma? kun tuntuu olevan kuorma-autoja sekä kovalla että pehmeällä penkillä mut kaikissa on kuitenkin väliseinä niin saako kovan nyt pehmeäksi? Niin ja onko minkälainen ajettava talvikelissä?
     
  2. Suburi95

    Suburi95 Double Gearhead

    Ite ostin Suburbanin maaliskuussa tätä vuotta ,ainakin nelikko kannattaa valita jo painon vuoksi.
    Penkkihomma on selkiytynyt niin että k.o.kuorma-autoon saa vaihtaa "pehmeät"penkit,entistä lisäpenkkiä ei enää tunneta, se on siis vain mainittu henkilöluku =1+4 tai 1+X , henklöluku määräytyy kokonaispainosta lasketun kantavuuden mukaan , puolet kantavuudesta saa olla henkilöitä : 68kg/hlö.
    Matemaatikot tehköön kaavan..
    Matkustamosta tulee erottaa tavaratila väliseinällä , jonka tulee kestää 500kg tasaista kuormaa.Eli kun ennen oli lisäpenkit tavaratilassa,piti väliseinä olla kuskin penkin takana , nyt se on jo järkeenkäypäsesti kuten farmareissa koiraverkko takapenkin takana.
    Muuten supuri toivottavasti lie talviautokin,passeli dieselvero ,ei käyttömaksua,n.13l/100km matkassa 11l!!
    Ruiskutuspumppu =riesa , kuten kaikissa 6,5l dieselissä,jos ei ole just uusittu.
    Lootahan on vahva 4L80E , hajallehan saadaan kaikki , kuten tiedetään..
    Mut kaheksikko se pojil pittää olla..
    :grin:
     
  3. heikki55

    heikki55 1st gear

    Paljonkos ne painavat ja mikä on veron määrä?
    Meinaan kiinnostaa jokin GM:n dieseli!
     
  4. Suburi95

    Suburi95 Double Gearhead

    1500:lla alustalla , 1+4 hlö mallilla GMC Suburban kok.paino 3690kg dsl vero 140 €/vuosi.
    Vrt Toyota HJ61 kok.paino 2630kg dslvero n.170€ NELJÄ kertaa vuodessa.
    Ainut tietysti jos kortista uupuu C...
    :grin:
     
  5. DslCat

    DslCat Gearhead

    K2500 1+6hlöä (pehmopenkki k-a), kok.massa 3.901kg, dslvero 182.40€/vuosi

    Laskentakaavaa on 4.56€ / alkava 100kg... meikäläisellä tuo 1 kg yli 3.9tn maksaa siis 4.56€/vuosi... Voiskohan tuota muuttaa?
    _________________
    '94 K2500 6.5TD Suburban

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: DslCat 2003-12-02 16:54 ]</font>
     
  6. Suburi95

    Suburi95 Double Gearhead

    Eikai se nyt nuin tarkkaa , vajaasta viijestä eurosta per vuosi, oo?
    Mikä muuten lie tonniviissatasen ja kakspuoltonnisen ero ?
    Muu ko jakolootan tms välityssuhde.
    Pyöränpulttei on samat kaheksa ..jne
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eikös Metron tuomissa 1500:ssa ollut 2500 mallin akselit. Alkuperäisissä 1500 malleissa on hiekommat akselit, pyöränpultteja 5kpl.
     
  8. Suburi95

    Suburi95 Double Gearhead

    Eikun tänä vuonna yliuitettu.Siis ei metrontuoma. Omani 1500 meinaan.
    Se on kait muuttunu jostain vuosimallista alkaen samoille akseleille?
     
  9. DslCat

    DslCat Gearhead

    Olikohan se nyt näin, että
    - C1500; 5-pulttiset pyörät
    - K1500 (=4wd); 6-pulttiset pyörät

    Molempiin on saanut optiona 8-pulttisina, jolloin taka-vetarit(full-floating) joko 3.43 tai 3.73 peräruuvilla.. ja oliko 5/6-mutskuvarusteiset 2.73 ja 3.08 (semi-floating), joita näkee vain pakuissa.

    - C/K2500; 8-pulttiset pyörät, 4.10 ruuvilla tai optoina 3.73

    Eroja löytyy kait jarruissa ja joissain 1500:ssa on 4L60E (jalostettu THM700-R4), kun 2500:ssa 4L80E (THM-400-johdannainen).

    6.5TD koneissa eroja: L56 (180hp), L65 (190hp) ... mutta vähän kaikkea on rahalla saanut, että saattaa löytyä kummajaisia kun katsoo optiokoodilistan läpi...
     
  10. karjalai

    karjalai Gearhead

    Mistäs tuon optiokoodilistan löytäisi?
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Vielä aiheesta: 1500 takavetoinen olisi kiikarissa kohtuu hintaankin. Kys. Metron tuoma laite, takana kovat lauteet. Itse myyjää en vielä tavoittanut (vaimo ei perheen suburbanista juuri tiennyt), mutta toivon sen olevan K-A.


    Eli: autoon olisi mahdollista
    (laillisesti) laittaa alkup. pehmeä penkki, kunhan rakentelen tuon edellä mainitun "verkon" tavaratilan eteen. Siis tapauksessa K-A.

    Onkos muuten nuo Metron 94-97 Suburbanit yleensä pakuiksi vai kuorkeiksi rekisteröityjä? Pahaa pelkään, että sen aikaisilla säädöksillä vetäisi PAn puolelle.

    T: Urbaaniutta Havitteleva
     

Kerro tästä muillekin!