Chevy van G20 6.2D ECM pimeänä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Naftalefa, 27.10.2016.

  1. Naftalefa

    Naftalefa 1st gear

    Kaverille heräteltiin henkiin lähes kymmenen vuotta sitten konerikon takia seisomaan jäänyt starcraft. Kone laatikkoineen oli silloin purettu pois ja auto jäänyt seisomaan. Nyt vaihdettiin toimiva kone ja laatikkopaketti toisesta autosta paikoilleen. Hehkutus ei alkanut pelaileen niin rakennettiin väliaikaisesti (ikuiseksi) nappihehku. Ylimääräisiä/toimimattomia rensseleitä jätettiin pois mm: vakionopeuden säädin, egr:n systeemit ja ilmastointi. Auto saatiin käymään ja leimallakin on jo käynyt. Sähkömurheita vain jäi vielä selviteltäväksi. Mittaristossa ei pelaa kuin jännitemittari ja valot. Turbiinilukossakaan ei tunnu olevan eloa. Nopeusmittari on sähköinen joten sekään ei herää. Vaikuttaa että mikään ecm purkin perässä oleva ei toimi. Jarrun merkkivalo palaa kokoajan/vilkuttelee iloisesti.

    Tämä on vuosimallia 90 tai ainakin ensirekisteröity silloin. Kaaviot mitä olen netistä löytänyt on eri vuotisiin eikä oikein näy passaavan yhteen tämän kanssa. Sen verran sain mitottua että maa ja jatkuva +12v löytyy ecm:n liittimistä. Kokeiltiin toista ecm:mää vanhemmasta vaijeri mittarilla olevasta autosta, mutta yhtä vähän oli eloa silläkin.

    Mistähän löytyis paikkaansa pitävät kaaviot tälle? Onko muilla käynyt näin ettei koko ecm:ssä ole mitään eloa?
     
  2. hantta

    hantta Double Gearhead

    Kato vikavalon sulake, sen takana taitaa olla koko tietskan toiminta.
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Bensavehje mutta luulin että ecm pimeä ja kaikki testit jo niin kertoi. Maadotukset kuntoon ja vähän tuuria niin voi tapahtua ihme.


    Sen opin että ei se ecm ihan herkästi riku ja uusi maksaa 150-200€.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Eihän tossa toi ecu ohjaa mitään muuta kuin egärrää ja turbaanin lukkoa.
     
  5. Naftalefa

    Naftalefa 1st gear

    Ainakin kaikki kojelaudan rasialla olevat sulakkeet ovat ehjiä. Alunperinhän niitä ei pitäisi muualla olla?

    Tuolta tuntui alkavan löytyä luotettavamman oloisia kytkentä kaavioita:
    http://www.bbbind.com/free_tsb.html

    Pitää ajan kanssa perehtyä aiheeseen ja alkaa mittomaan tuleeko ecm:n liittimiin kaikki perille.
    Tuossa vain on boksi vielä tyhmässä paikassa seinän välissä kuskin takana. Hankala mittoa liittimiltä mitään jos ei jaksa koko seinää irroittaa.

    Ainakin joidenkin kaavioiden mukaan ecm ohjaa myös hehkutuksen relettä.

    Mittaristoon tuo ei pitäis näköjään kaikilta osin vaikuttaa. Esim löpömittari pitäis saada sähkönsä suoraan laturin päästä.

    e: Jarrun merkkivaloon vaikuttaa näköjään käsijarrun kytkimen lisäksi myös jarrun painekytkin. Missähän sellainen sijaitsee?
     
    Muokattu: 28.10.2016
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei ohjaa hehkuja mitenkään ja se "painekytkin" on se jarrutasapainon? vai mikälie nimi, merkkivalo. Jos putki katkeaa edestä tai takaa niin se hälyyttää. Ja toi on siinä "jakotukissa" joka löytyy yleensä rungosta.
     
  7. Naftalefa

    Naftalefa 1st gear

  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Eiku D nastan karvasta menee tieto eculle.
    Juu se on beebaut öölifiltterin kohdilla, paljon jarruputkee ja uks sähkökarva.
     

Kerro tästä muillekin!