Chevy van

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja leemu, 11.11.2017.

  1. leemu

    leemu Gearhead

    Varmaan on näistä juttua ollutkin, vaan joko tuo haku on melko syvältä tai sitten en vaan osaa kun ei löydy mitään järkevää

    Eli "viimeiset vanhakoppaiset" n.-95-96 vuotiset dieselit.
    Taitavat olla vapari 6.5 kaikki? Onko syöttöpumppuun sotkettu sähköä näissä vai onko vielä täysin mekaanisia?

    Hiukan ollut mietinnässä tuollainen, ehkä järjenvastaisesti ihan työkaluksi
    Ajoa tulee vähän vuodesta riippuen noin tonni viikossa. Olis ihan kiva jos ei ajaminen jatkuvasti "harmittaisi vietävästi" näin nätisti ilmastuna..
    Uuskoppainen ei käy kun se on niin karsea rohjo, ettei sovi "mihinkään" ja vanhakoppaisella on joskus nöösinä tullut juoppokuskina oltua niin muistikuva on aika leppoisasta ajettavuudesta.
    Kulutuksesta olen saanut sellaisen mielikuvan, että menee jossain 13-15 litran nurkilla normiajossa. Pääasiassa mennään siis maantiellä.
    Lähinnä mietityttää, että jos onnistuu löytämään vielä kohtuu ehjän yksilön niin vieläkö sellaisesta olisi tuollaiseen karkeasti 1000km viikossa ajoon ilman että ollaan kerran kuussa hinurin perässä.. Kilometrejähän noissa tuppaa olemaan vähimmilläänkin jo 400tuhatta.
     
  2. leemu

    leemu Gearhead

    Linjoilla varmaan on useampiakin, jotka ovat vanhakoppaisella vanilla enemmän ajelleet.
    Kuinka "työläs" ylläpidettävä sellainen yleensä on?
    Suosiolla nyt unohdetaan ne parin tonnin lauluautot ja keskitytään hintahaitarin yläpäähän.
    Noin ajatuksen tasolla pitäisi päästä aika vähillä vioilla, kun tekniikka on aika kivikautista kuitenkin. Olettaen tietysti, että auto on lähtökohtaisesti ehjä..
     
  3. redneck1

    redneck1 Gearhead

    https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/171d75ef-10a5-42e5-a324-c9efba3e7400

    Eikö täällä muka ole kunnon Chevy Van ketjua vaikka Dodge Ram Vaneille sellainen jo löytyy?

    Tehdään tästä sitten sellainen. Iltalehdessä artikkelia yhdestä Vanin myynti-ilmoituksesta. Lukee mm. "On nautarautaa, tuplaputkea sivuilta, on lisävaloa ja gansterilippaa! Joka kerta ku tämä jyrä käynnistetään naapureilla nousee käsikarvat pystyyn. Joko vi*****sesta tai kateudesta!".

    Kovasti on keskustelua myös artikkelin kommenteissa. Siellä niitä kateellisiakin riittää.:rotfl:
     
  4. rade

    rade Gearhead

    Itse myös pidän myös enemmän näistä viimeisistä g30 vaneista. Harvassa alkaa olemaan hyvät tuon ikäiset vanit, tuntuu ruoste vievän pellit ja näiden arvostus ollut heikkoa pitkän aikaa. Nyt näyttää arvostus nousevan vai saatan olla väärässä itsellä menossa viimeinen vm. 1996 g30 vanhakoppa työnalla. Pohja hiekkapuhallettu ja kaikki peltihommat tehty, eli 100% ruosteeton. Tekniikka on näissä 6.5 diesel, ilman turboa, taitaa olla aika laiska vetohommissa vai olisiko jollain myös vetohommista käytännön kokemusta?
     
    Kustom STW ja isalmela tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!