Chevyn lämpömittarin kytkentä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja anttikristus, 15.5.2008.

  1. anttikristus

    anttikristus Gearhead

    GM pickup '78 on kyseessä ja mittarit ei toimi. Sisusta sähköineen on vm. 78-80 ja kone '92 diesel -> esim. mittariston liittimeltä tuleva tankin anturin johto oli konehuoneessa vedetty laturille :odroll: Johtoja on alkanut löytyä, mutta tuo lämpömittarin/anturin kytkentä vähän ihmetyttää.

    '80 vuoden kaavioiden mukaan noissa menee mittariston liittimeltä vihreä johto lämpöanturille. Kuulostaa järkevältä, ja tuo näyttäisikin olevan ainoa kytkentä, joka on tehty oikein. Mutta lisäksi siihen johtoon pitäisi liittyä virtalukolta tuleva vihreä johto. Siis siihen samaan johtoon, mittariston ja anturin välille. Mitäs järkeä tässä on? Jos virtalukko tarjoilee mittarille jännitettä tai maata, niin eihän se voi mitään anturin kautta mitata? Antaako se kenties jonkun vakiovastuksella varustetun rinnakkaisen maadoitusreitin mittarille?

    Eli haluaisin tietää, miten tuo systeemi toimii, ja mitä jännitettä/vastusta siellä virtalukon vihreässä piuhassa pitäisi näkyä. Ettei tule kytkettyä väärin. Nähdäkseni nyt mittarilta menee suoraan anturille piuha ilman mitään lisäkytkentöjä ja virtalukon piuhat häipyy johonkin ihan muualle.

    Kiitoksia vastauksista!
     

Kerro tästä muillekin!