Chevyn V6 4.3 käynti ongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja sutinen, 11.3.2018.

  1. sutinen

    sutinen Gearhead

    Pittääpä mitata toi isomman pään halkasija olisko vähän isompi.
    Muuten tuo näyttäs hyvältä
     
  2. sutinen

    sutinen Gearhead

    Jäykkääkin kuin mikä.
    Mut ei saa kiinni kun leviää toiselta puolen sitä mukaa eli halkasia mitta 10 - 15 mm lisää pitäs olla. Eikä toi suomen talvessakaan varmaan toimi. [​IMG]
     
    Muokattu: 7.1.2019
  3. Hai

    Hai Double Gearhead

    Joskus sovitin Ducaton kumit K1500 pick upin vetareille, kun piti Motonet valikoimasta äkkiä sopiva löytää.
     
  4. sutinen

    sutinen Gearhead

    Kaveri toi motonetista samanlaisen kumin ja kokeilematta veikkaan et ihme on jos venyy ulommaisen pesän päälle eli sen nivelen. Silmä määräisesti pienempi kuin usan muovi tuote. Joko olet asentanut kumin ?
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    En mutta tehtaan uus kumi on vieressä ja eroa halkaisijassa isossa päässä ~5mm .
     
  6. sutinen

    sutinen Gearhead

    Toivotaan että käy. No asennus vasta kun saan uuden ohjaustehostajan.
    Samoilla tulilla menee molemmat
     
  7. sutinen

    sutinen Gearhead

    Tosi pieni kumi tämä sinun suosittelema
    Onko sulla Blaser S10 kuten mulla vm 1993.
    [​IMG]
    Pari pientä herjaa vasemmalla mittari taulussa. Saako noita nollattua vai polttimot pois [​IMG]

    Tyhjäkäynti korkee mut voiko auton moottorin lämpötila anturalla olla mitään osuutta ?
    Nyt on sytkäpuolella kaikki uutta tulpan johdosta lähtien ja auto käy muuten nätisti mut tyhjä käynti tuplat.
    Suuttimet uudet ja ei pauka eikä syleksi enää.
    Oliko abs mitään nollausta ohjetta.. ?
     
  8. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Joo, ota akku irti.
     
  9. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

  10. sutinen

    sutinen Gearhead

    Vasta oli yön irti.
     
  11. sutinen

    sutinen Gearhead

    Keksiskö joku korkeaan tyhjäkäyntiin syytä.
    Tulossa tänään uusi moottorin lämpötila anturi et voisko sekin aiheuttaa ongelmaa jos luulee että kone kylmä. Alussa pyörii lähes 3000 prm ja kone pikkusen lämpenee niin puolittuu kiekat.
    Yksi iso osa ruiskun kylkeen uusittu joka haistelee ruiskun tyhjäkäynti / lämpää oliko jopa 4 napanen neliö mallinen osa.
     
  12. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Eli iac, sääditkö tyhmäkäynnin sen jälkeen.
     
    sutinen ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  13. sutinen

    sutinen Gearhead

    En ole sytkän säädön jälkeen muuta säätänyt. Selvennä hiukan lisää..
     
  14. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Eli se handenin linkki mikä täällä on nyt muutamassa tbi topicissa, muistaakseni tässäkin. Sun pitää irrottaa se "säätöpiuha" taas.
     
  15. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Kun IAC uusitaan, niin se pitää myös opettaa ja nollata ECM...muuten se jatkaa siitä missä se vanha oli.

    Syy korkeaan tyhjäkäyntiin voi olla myös alipainevuoto jossain, varmista ettei jokin alipaineletku/putki vuoda tai liitos ole löysällä...tai ettei TBI ja imusarjan välinen tiiviste vuoda.

    IAC säätöohjetta

    http://www.handen.us/caprice/iac.html

    http://www.handen.us/IAC&TPS.html

    Jos siellä on tuo mainittu sinetti perussäätöruuvissa, niin suosittelen kokeilemaan ensin proseduuria ilman että poistat sinetin ja pyörittelet ruuvia.
    Jos tyhjäkäynti ei asetu, niin poista sitten sinetti ja säädä ruuvista, vältyt turhalta TPS-anturin muokkaamiselta sikäli kun se ei ole säädettävää mallia...
     
  16. sutinen

    sutinen Gearhead

    On moni mutkaista systeemit. Imu vuotoja ei ole, uudet tiivisteet ja letkutkin kaikki ehjiä.
    Mikä iac mikä pitää nollata. Jos se virran jakajan.piuha niin se oli sytkän säädössä irti ja nyt liitetty yhteen. Muuten toimii ok mut tyhjä käynti iso.
    Mikä sinetti pitää poistaa. Yhtään sinettiä missään ole nähnyt.
     
  17. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    No tuossahan itse kerrot vaihtaneesi IAC:n...tiedä sitten mitä olet oikeasti vaihtanut ?

    Sinetti löytyy sen kaasuläpän perussäätöruuvin edestä...se pitää poistaa jos sitä joudutaan säätämään, mutta ei muuten.

    Handen:n sivulla kerrottu ja selitetty jokaikinen TBI järjestelmän osa kuvien kera, jotenkin ihmetyttää ettet viitsi edes katsoa niitä ?
    Selvittäisit itsellesi mikä mikin on, niin olisi helpompi kysellä ja ymmärtää mistä milloinkin on puhe... :odeek:

    http://www.handen.us/caprice/first.html
     
    Muokattu: 28.1.2019
    Jussi289, sutinen ja caprice305 tykkäävät tästä.
  18. sutinen

    sutinen Gearhead

    Miten toi tallentaa oliko emc muistiin tietoo kun tuohon ei tule sähköön vai jostain imu ilmasta sitä mittailee tai imu ilman virtaus. No täytyy huomenna katella.
     
  19. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Mikä tallentaa mitä ? :odeek:

    IAC on pelkkä solenoidi tyhjäkäyntikanavassa, ei se mitään mittaa...ECM ohjaa IAC:ta ja säätää siten tyhjäkäyntiä.

    ECM oppii jatkuvasti ja jos se on oppinut tai säätänyt väärän tiedon mukaan, niin sen muisti pitää nollata.
    Jos IAC on väärässä asennossa (liian auki), niin kone saa liikaa ilmaa -> käy liian kovaa...sille pitää opettaa oikea kohta aina kun se vaihdetaan tai se on asettunut muuten väärään kohtaan.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  20. sutinen

    sutinen Gearhead

    No tuo jo selventi vähän paremmin tilannetta. Toivottavasti minunkin ruiskussa kyseinen ruuvi :D
     

Kerro tästä muillekin!