Chopattu lila 64 Galaxie

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja 85840845, 20.4.2013.

  1. 85840845

    85840845 Gearhead

    Missähän mahtaa mennä, onko kuvia olemassa kellän??

    Muistaakseni jossain pohjanmaalla rakennettu, V-8 esittely.
     
  2. Gust

    Gust Gearhead

    Mulla taitaa löytyä jossain kuvaa siitä, olisikohan 90-luvun alkupuolelta? Koitan etsiä lähipäivinä.
     
  3. Gust

    Gust Gearhead

    Kuva (huono) löytyi jo, mutta ei ole skanneria tähän hätään. Kuva taitaa olla vuodelta -94, Jeppis Summer Meetistä. Rek.tunnuksen perusteella ei ainakaan saa selvitettyä mistä tänä päivänä löytyy.
     
  4. Patsi

    Patsi 3rd gear

    Eikös samassa artikkelissa ollut chopattu impalakin?
     
  5. blt4spd

    blt4spd Gearhead

    Tuttu auto. Oli mulla 90-luvulla ennen choppausta, möin sen Vaasan seudulle, jossa se chopattiin. Galaxie oli varmaan melko ensimmäisiä KV-autoja. Jonkun OD-läisen kuva-albumissa oli vanhoja lahtelaisia jenkkiautoja ja tästä Galaxie NKR-53:sta oli kuvia siellä.
    Kun aikoinaan maalautin auton, jäi mulla ylimääräiseksi kromilista katon takatoplan ja korin väliin. Joskus vuosia sen jälkeen, kun olin myynyt auton, oli Keltaisessa pörssissä ostoilmoitus 64Galaxien kromiosista. Soittelin ostajalle ja tarjosin listoja, ei kuulemma tarvinnut kun auto oli chopattu. Siinä rupatellessa kävi ilmi, että kysessä on juuri se mun entinen Galaxie. Auton silloinen olinpaikka oli jossain Jämsän seudulla.
    Mullakin varmaan löytyy kuvia autosta chopattuna. Pitää tutkia ja postata niitä.
     
  6. jyke

    jyke 1st gear

    Yhteen aikaan se oli Virroilla, en tiedä onko enää. Ei oo näkynyt vuosiin.
     
  7. 85840845

    85840845 Gearhead

    Mikähän V-8 numero oli se esittely, jotain -90 luvun puoltaväliä??
     
  8. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

    Numero oli 7/95

    Olin itsekkin ostamassa tuota autoa sen juuri valmistuttua eli kesällä -95

    Mustang kuume oli sen verran korkealla, joten galaxie sai jäädä ja ostin -70 Sportrooffin.
    Jota oon kylläkin katunut viimeiset 18 vuotta :argue: siis mussen ostoa :poff:
     
  9. GhostGalaxie

    GhostGalaxie 1st gear

    Täällä se on edelleen Virroillla hyvässä tallessa ja ihan kohtuullisessa kunnossakin. Rekisterinumero NKR-53 vaan on vaihtunut. Se on ollut mulla nyt kahdeksan vuotta ja sitä ennenkin Virroilla jo lähes 10 vuotta eli se tuli Virroille jo pian vuoden -95 rakentamisen jälkeen. Omistajia oli Virroilla ennen minua ainakin kolme eli varsin paikkakunta uskollinen auto :D
    Joka kesä on jonkin verran tullut ajeltua ja niin on tarkoitus nytkin,leima vaan pitää ensin käydä taas hakemassa.
     
  10. blt4spd

    blt4spd Gearhead

    Löytypäs kuva siitä. Tää on otettu Jeppis Summer Meetissä:
    [​IMG]

    Muistin varmaan väärin sen paikkakunnan. Ei se välttämättä missään Jämsässä oo ollutkaan. Kiva, että on vielä hengissä.
    Vieläkö muuten siellä on tuliseinässä vanha peltilätkä, sain sen joltain mobilistilta aikoinaan. Sellainen Fordin ovaalin muotoinen peltilätkä, jossa lukee suomeksi: Alkuperäinen Ford vaihto moottori.
     
  11. GhostGalaxie

    GhostGalaxie 1st gear


    Joo, veikkaan, ettei auto ole tainnut majailla Jämsässä missään vaiheessa. Käsittääkseni eräs Virtolainen kaveri osti sen suoraan rakentajalta / choppaajalta ja siitä saakka se on ollut tällä suunnalla.
    Peltilätkäkin löytyy edelleen tulipellistä, jarrupääsylinterin vierestä.
     
  12. mik

    mik 1st gear

    Hieno auto :wink:
     
  13. GhostGalaxie

    GhostGalaxie 1st gear


    Noi rakenteluaikaiset kuvat vois muuten kiinnostaa. Mistähän ne mahtais löytyä, jospa niistä onnistuis saamaan kopioita. Ne varmaankin on vanhoja paperikuvia,kun digiaika ei tainnut vielä silloin oikeen olla vallassa :D
     
  14. pontso

    pontso Gearhead

    entinen tallikaveri ton rakensi ja toi korin jenkeistä suomeen , taitaa sillä olla viellä avo ja kovakattoinen
    sillä tuli ajettua muutamankerran
     
  15. blt4spd

    blt4spd Gearhead

    Tän näköinen se oli, kun se mulle tuli. Ilmeisesti siinä värissä, missä se Lahdessa pyöri silloin aikaan.
    [​IMG]

    Auton ostaja Vaasan seudulta aikoi chopata sen vanhan kirjan mukaan ( How To Chop Your Car, tjsp)
    [​IMG]
    Ton näköinen se oli, kun se multa lähti.
     
  16. zejk

    zejk 1st gear

    Merimörssärin hoppahan tuo , tosi hyvä ajettava ja hyvin rakennettu. Olisikohan ollut alla harvinaiset magnesium vanteet myydessä ?
    Pontso...ne muut FORDIT on kuuskolmosia, ainoita silmäähiveleviä kaunottaria....siis foordeista
     
  17. zejk

    zejk 1st gear

    Heh....kunnon aivopierutöräys siltä joka tuon meni pilaamaan. Jos on pieni pippeli niin ei se daameista isommalta näytä vaikka katto matalammalla.....
     
  18. zejk

    zejk 1st gear

    Kaunotarjuttuun pakko laittaa trolli.....moparit pelottavia kun aina konepellit auki...ihan kuin krokotiilejä....ai niin se on heelvetin harvinainen kattokuosi,olen kuullut...
     
  19. blt4spd

    blt4spd Gearhead

    Ei ollut magnesium-vanteet, kuitenkin suht harvinaiset 5-puola E-T:t. Varmaan jostain 60-luvulta. Ei muuten mennyt auton mukana, vaan odottelee tuolla tallissa kiilloitettuna sopivan nostalgista 60-lukulaista.
     
  20. blt4spd

    blt4spd Gearhead

    Vielä, jos palataan alkuperäiseen aiheeseen: Galaxiessa on varmaan vielä paikoillaan mun tekemä paksumpi kallistuksenvakaaja edessä. Galaxien alkuperäinen on sellainen ohut ja tosi mutkainen. Taivuttelin nuorrutusteräksestä sellaisen paksumman ja yksinkertaisen, joka sitten on karkaistu. Samaan aikaan kaveri rakensi V8:ssakin esitelty Cadillacia, johon teetettiin paksummat vakaajat myös.
    Siihen aikaan oli meidän kerhotallilla kovasti innostusta parantaa näiden lullien ajo-ominaisuuksia Nascar-fiiliksissä. Eräänlaista Pro-Touringin esiastetta.
    Tämä siis tapahtui paljon ennenkuin näitä valmiita Pro-Touring alustasettejä oli myynnissä.
     

Kerro tästä muillekin!