Chrysler 300C tuntijat, vinkkejä hankintaan?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja _Dexi, 19.8.2009.

  1. Hai

    Hai Double Gearhead

    Ne on taas niitä ylivuotisia, kun käyttöön otosta tulee vuosimalli.
     
  2. Mopar heppu

    Mopar heppu 2nd gear


    Taitaa täällä suomessa aika monesti käydä ylivuotisiksi jotku mallit ku ei ole ostajaa löytyny esim.loppuvuodesta, tosiaan toi meidän heimo on "muistaakseni" kirjassa 2006 ja sen mukaan kirjoitinkin,kait se sit rungossa on vuotta vanhempi, mutta se piuhamalli kuitenki, ja en sit muuten oikeestikkaan vaihtanu ku ne kahdeksan tulppaa (täytyy tilata toinen mokoma lisää)jos siellä puolien allaki on vielä yhdet, aina oppii jotain uutta, tietysti oma moka ku en syventyny asiaan kunnolla mut ompahan nyt sitte helpompi vaihella loputki ku tekee sen tälleen pätkissä, täytyyki piruuttaan kysyä tolle huollolle merkki-liikkeen lista hinta, .....kiitti tiedosta pojat.
     
  3. Erska

    Erska Gearhead

    Hahah. Vittuilun kautta voittoon kuitenkin :D

    Ei se nyt aina tuu mieleen et 8 pytyssä on 16 tulppaa mutta näin.. Aina kannattaa harrastaa, jutella ja tutkia :)

    Hienoa että pojat ajelee näillä hemeillä. Koska suomessa on myyty viimeinen virallisen maahantuojan kautta tuotu Hemi 300c?

    Ja kyllä siellä näköjään niitä 16 on :D
    http://image.moparmusclemagazine.com/f/ ... +plugs.jpg 8)
     
  4. Mopar heppu

    Mopar heppu 2nd gear

    Joo, ...ei kyl tullu mieleenkään et tuplamäärä tulppia löytyy noistaki pirulaisista, mä nyt en pikku vittuilusta millään ole, .....opinpahan taas jotain uutta ....ja kantapään kautta niin ku yleensä, heh.
     
  5. jar

    jar Gearhead

    Kestääkö näistä laatikot, kuten vanhemmissa jenkeissä, eli kunhan vaan öljyt ja suodattimet aikaajoin vaihtelee?

    Entäs vikakoodien luku? Onko näihin saatavissa jotain merkkikohtaista softaa tyyliin VAG-COM? Itse ainakin säästänyt sen vian analysointi käynnin vaikkei aina olis kaikkea ite korjannutkaan.

    Yhtenä vaihtoehtona seuraavaksi autoksi...
     
  6. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    No, tuo "vanhempi" malii 300M pelaa kuin kello ( koputetaan puuta). On ollut helppohoitoisin auto itselläni, ja lämpöä löytyy talvaellakin!
     
  7. starcraft

    starcraft Gearhead

    Vikakoodit näkee kun laittaa 3 kertaa virrat päälle ja pois. Sitten tulee ajotietokoneeseen koodit näkyviin.
     
  8. jus57

    jus57 Gearhead

    Mitä muita eroja on tuolla 3,5 ja 2,7 kuin tuo kone ja nahkasisusta?
    Kävin ajamassa tuommosen 3,5 awd.n ja oli melkoinen kokemus V8 Jeepin jälkeen joten hylkäsin koko awd ajatuksen.
    Olihan täällä varoiteltu et ei oo mikään tykki ja sen kyllä huomasi .Taitaa olla liian painava V6.selle....

    Nyt ois siis tyrkyllä tommonen 2,7 takaveto farkku, mitäs siitä pitäis tarkastella ? Ei se ainakaan voi olla laiskempi kuin tuo eka laite,eihän???
     
  9. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    Tyhmä kysyy, mikä on tuo awd?
     
  10. Inline

    Inline 1st gear

    Neliveto
     
  11. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    Onko noita Chryslereita 4 vetoisinakin?
    - Missä muuten olette huollattaneet autonne pohjois-Pohjanmaalla, Oulun tuntumassa?
     
  12. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

  13. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    mitäs luulisit, muuttuuko auto laiskemmaksi, kun siitä ottaa 60 heppaa pois :poff:

    2.7 190hp/6400rpm 258nm/4000rpm
    3.5 250hp/6400rpm 340nm/3800rpm

    koeajamassasi autossa oli viisiportainen automaatti, tuossa 2.7-koneisessa se on neliportainen. takavetoiset 3.5-koneiset autot on kanssa samalla nelipykäläisellä lootalla (ei aivan kaikki, jotkut farkut / limited-mallit saattavat olla viisiportaisella).

    välityssuhteissa tällaisia eroja
    2.7 rwd
    1 2.84 -> 11.08
    2 1.57 -> 6.12
    3 1.00 -> 3.90
    4 0.69 -> 2.70

    3.5 awd
    1 3.59 -> 11.02
    2 2.19 -> 6.72
    3 1.41 -> 4.33
    4 1.00 -> 3,07
    5 0,83 -> 2.55

    2.7 tarvinne satkun saavuttaakseen yli 11 sekuntia, kun 3.5 awd yli 9 sekuntia.

    tarkista nyt ainakin, että jarrulevyt ei ole kierot ja selvitä koska remmi vaihdettu ja onko etupyörien tuennoissa ja raidetangon päissä väljää. :odroll:
     
  14. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    Chrysler 300M huruttaa sataseseen 8 pintaan...!
     
  15. Hai

    Hai Double Gearhead

    Ja CRD menee sata km talvirajoituksilla 6,4L. :rotfl:
     
  16. olssi81

    olssi81 Gearhead

    Ja kuivalla kelillä 0-->100km/h 7,3sek... :eek:
     
  17. Hai

    Hai Double Gearhead

    Toi 300C CRD on aika taloudellinen kokoonsa ja suorituskykyynsä nähden.
    Valitettavasti siitä ei ole AWD mallia. Mikähän olis jumppa swapata AWD Hemistä ne eroavat osat?
     
  18. olssi81

    olssi81 Gearhead

    Kaikki alustan ja voimansiirron osat.
    Etuperään pitäsi laittaa sopiva välitys.
     
  19. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    Moottorinlämmityslaite ei ollut mennytkään päälle, pakkasta 22 miinus astetta , starttaa, kaikki valot vilkkuvat, mutta ei lähde käymään.- Eikö tuollaisen bensakoneen pitäisi läheteä vielä noinkin kylmällä?
     
  20. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    villi veikkaus ,et sähkö ei riitä elektroniikalle, eli apu akku kiinni...EHKÄ.....
     

Kerro tästä muillekin!