Chrysler Lebaron 89, projekti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja LeBaronTbo, 10.1.2010.

  1. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Eikös tuo jo vakiona ahda 1 bar? Kun mittarin asteikko loppuu 15 PSI ja 1 bar = 14,5 PSI :odroll:
    http://www.centauro-owners.com/articles/psibar.html

    On pesty, kestää kestää. Liuotinta ja painepesurilla perään + heti tämän jälkeen käyntiin kuivumaan. Toivottavasti saat kortin lähetettyä :D
     
  2. LeBaronTbo

    LeBaronTbo 2nd gear

    Joo, olen lähinnä noita lontoonkielen sivuja koettanu opiskella, ymmärtääkseni max boosti T2 koneessa olisi 12psi, siihen en ota kantaa mitä vakiomittari näyttää :p

    Mutta tsiikaile tota sivustoa, aika laajasti on kerrottu kaikenlaisesta tuolla, paha sivu... Vaikutta kyllä ihan loogisilta nuo jutut jotta tuskin ihan tuulesta temmottuja...


    http://www.thedodgegarage.com/index.html
     
  3. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Kattelin tuota allparin sivustoa ja 12 PSI:tä (=0,83 bar) tosiaan tuoltakin löytyi
    http://www.allpar.com/mopar/22t.html

    "...The intercooler dropped the charge air temperature by up to 120° Farenheit, allowing boost to go from 7.2 psi to 12 psi."
    Toisaalta näistä turboista sanotaan yleisesti näin:
    "Controlled transient overboost is permitted during snap acceleration for up to 10 seconds." Joten vähän on epäselvä että salliiko kompuutteri yli 12 PSI:n ahdon hetkeksi, kesällä mittarin mukaan näin oli mulla. 10 sekunnissa kyllä kerkee jo aika pitkälle. Nyt on vähän pito-ongelmia testailuun ja paikallaan huudattamallahan noita ahtoja ei saa nostettua.

    Mutta anyway se baarin ahto pitäis tulla joka tapauksessa helpolla ilman mitään boksien / sensorien huijausta. Itsellä tarkoitus pitää vakiona joten en kovin ole syventynyt tähän aiheeseen...
     
  4. LeBaronTbo

    LeBaronTbo 2nd gear

    Joo, ite oon vapaa-aikani käyttäny ja tutustunu näihin, mutta voin myöntää olevani täysi amatööri mitä auton virityksiin tai suurempiin korjauksiin tulee, mutta tälläiset perus korjaukset mm. pakoputket, laturin/startin/apulaitteiden vaihdot, etunapojen, jarrujen ja sähköjen korjaukset kyllä sujuu...

    Mutta ekana nyt leimalle, ja tosiaan tuon maksimi ahdon mitä kompuutteri kestää saa vissii aika helposti.

    Mutta tää tulee tässä kevään mittaan ajankohtaiseksi, huomenna käyn ehket sitä alipaineletkua kun mallikappaleen perusteella tuo kävisi, kattoo ny...

    perkule taas pakastuu ens viikolla :(

    Mutta hyvin suunniteltu, edelleeki puoliksi tehty :D

    ps. talvella tuntuu ahdot nousevan sika nopeasti, ja muutenkin äkäseltä, kylmä ilma?

    Toki persdynoon vaikuttaa liukkauski mutta ainaki minusta... tietty käyhän se järkeenkin, hyvä cooleri vaikuttaa hurjasti ahtoihin...
     
  5. impala67

    impala67 Double Gearhead

    mistä olette hankkineet iskareita lebaroihinne, näissähän on mcphersoonat edessä jotka alkaa hyllyä vanhemmiten-ajettavuushan siitä kärsii.
    olis ajankohtainen ongelma vaikka antaakin mukavan jenkkitunnelman.
    rockautossa etuiskaritkin on ihan kohtuuhintaisia, alle 50taalaa /kpl...
     
  6. virta

    virta Gearhead

  7. impala67

    impala67 Double Gearhead

    eipä muuten sisällykkään postikulut.
    saksan sisällä 8e ja jollain epämääräisellä tavalla 14e.
    mikä on tuo "sis. kaikki gebuhren?"

    EUR 7,90 Deutschland Paketversand
    EUR 13,90 Deutschland Nachnahme (inkl. aller Gebühren)
    sveitsiin se on +18e
     
  8. virta

    virta Gearhead

     
  9. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Asiasta kukkaruukkuun...
    Kaikilla varmaan on vuotanut näissä öljykorkki? Itse kokeilin sellaista juitsua kun sattui olemaan 0,4 mm tiivistepaperia kaapissa, että leikkasin siihen kovettuneen tiivistemuovin päälle 2 rinkulaa tuosta paperista. Tuntuis pitävän nyt. Parempi vois tulla tosin esim. sellaisesta n. millin paksusta kumitiiviste"paperista", mitä saa tietenkin esmes Biltemasta.

    Aika hyvin tällä avolla pärjänny näillä keleillä 8) Pahin noteerattu ongelma on se että vaihdekepin ympärillä oleva kumilerssi kovettuu tuossa -15 C tuntumassa silleen että kun vaihdetta vaihtaa ja se kumi ei oikeen jousta enää niin repäisee sen kehyksensä keskikonsolista irti. Vika tietenkin korjaantuu kun kabiini lämpeää. Tuohon pitää joskus vaihtaa nahkainen pussi tuohon kepin ympärille ja samalla muovinen kepin nuppi... Miten vaihdekepin nuppi irtoaa? Ei äkkiseltään näyttäis irtoavan kuten Haynesin opus ehdottaa.
     
  10. impala67

    impala67 Double Gearhead

    jos jotain olen oppinut niin sakemannit ei väännä oikein enklantia.
    Kysyin postikuluja (saksaksi) myyjältä puolitoista viikkoa sitten kahdelle parille ja eilen tuli tämmönen vastaus:

    2 Paar nach Finnland
    Versandkosten: EUR 42,16
    Geben Sie uns Ihre Anschrift, Emailadresse und Telefonnummer an, und Sie erhalten eine Auftragsbestätigung mit Bankdaten und paypal angaben.
    Mit freundlichen Grüßen
    FORTEC
     
  11. virta

    virta Gearhead

    Millanen akku tuohon kuuluu,koko ja napojen kätisyys?Oma akku vaan jo loppu ja näyttäis että laitettu erilainen akku kun alunperin koska kaapelit hyvin tiukalla eivätkä istu oikein hyvin.
    Ei ota akku oikein enää laturillakaan virtaa vastaan :-?
     
  12. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Mulla on 62 Ah:n Exide. Fyysistä kokoa en mitannut mutta sellainen "perusakun" kokoinen. Navat on auton kulkusuuntaan nähden takapäässä, plus vasemmalla eli kuskin puolella.
     
  13. impala67

    impala67 Double Gearhead

    samat sanat, ainakin -91 akussa on plussa vasemmassa reunassa, lähempänä siis lokasuojaa.
     
  14. impala67

    impala67 Double Gearhead

    Morjes taas, myyjä kertoi että yhden parin postitus on 38euroa, joten kiinnostaisiko jotakuta tulla tilaamaan kimppaan toinen pari postikulujen jakamiseksi, voisin tuoda iskarit vaikka treen swappiin?
    iskariparin hinnaksi tulisi siis 20+niiden hinta 113e =133euroa

    linkki myyjän ebay-ilmoon:
    http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... TQ:DE:1123
     
  15. LeBaronTbo

    LeBaronTbo 2nd gear

    Kiva että porukkaa riittää auton tiimoilta :D Ite taijan vielä sinnitellä vanhoilla iskareilla, viime katastuksessa kun kaikki oli jtn 60%, eli joutaisi uusia auton ympäri jos meinaa...

    Jämähti koko homma, kun työmaa vaihtui toiseen, mutta paljon rahakkaampaan. Tämän takia katellu jo noita V8 vehkeitä, ja se on paha suunta se...

    Toistaseksi fiilis olisi selvitä chrylerillä tää kesä, mutta himottaishan se oikean kokoinen mylly keulille 8)

    Ah, armahda tästä taudista, autokuumeesta!

    Chrylser parkaki seisonu parkkiksella taas varmaan 2 viikkoa :(

    en oo joutanu ees ajamaan :(
     
  16. kole

    kole 3rd gear

    Pakko kysäistä aivan tyhmää. Vaihdoin pari kuukautta sitten kannentiivisteen kun vähän tuntui kiehuvan ja sylkevän nesteitä ulos vähän väliä sekä öljyn sekaan hieman vaahtosi.
    Auto kyllä 2,5 saratoga turbo, mut kai aika pitkälti sama.
    Kansi pakalleen ja sitten hirmu homma niiden alipainehässäköiden kanssa. Kaavion mukaan sain kaikki irtoilleet ja rikkoutuneet uusittuna paikalleen mutta koneeseen ilmestyi melkoinen huohotuspaine. Öljykorkin välistä ja mittatikun putkesta soppa lentää.
    Siis se kysymys:
    Voiko se letkuhässäkkä olla jotenkin väärin asennettuna että siitä johtuu yhtäkkinen moottorin huohotuspaine. Vai jumittiko joku männänrengas just sopivasti.
    En ole pääsyt autoa paljon ajaan ja tarkastelee letkukaavion kanssa.
    JA nyt näytti että öljyssä olis taas vaahtoa joka viittais veteen väärässä paikassa.
    Ihmeen hankala härpäke vanhalle miehelle :cry:
     
  17. virta

    virta Gearhead

    Katso siinähän on se PVC venttiili joka kuuluis päästää huohotushöyryt ulos,niin katso se nyt ensin!
    Se on hyvin näkösällä siinä venttiilikopan vieressä,letku päättyy siihen ja mulla se on vaalea väriltään.


    muuten tuli om auto myytyä ja saapa nähdä tuleeko uutta lähdettyä hakemaan ja koska :D Joten kovin aktiivisesti en toviin ole mukana.
     
  18. LeBaronTbo

    LeBaronTbo 2nd gear

    :D huomenna leimalle :p

    Koska duunit tosiaan vaihtui eri paikkakunnalle ei aikaa ole ollut laitella, mutta nyt on mukavasti kevät hiljaisempaa...

    Tänään käytin sikakallista halliaikaa, ja laitoin mummonpuujalka tyyliin pakoputken kasaan, se kun loppui juuri taka akselin jälkeen ennen. Mutta nyt melkein takapuskurin reunaan, alle jääden. Tyylikäs.

    Luonnollisesti ei yhtään vaimenninta pakoputkistossa (montako on orkkis, yksi?), vain katalysaattori joka muuten lähtee JOS leima tulee. Sekin hienosti ruuvikiinnitteisesti, eli eikun putki vaan väliin.

    Muutempa en oo tolle mtn tehny, kovaa ajoa vain. Öljyt pitäs vaihtaa :oops:

    Chedck engine on kummitellu pari kertaa.. saa nähä mittee päästöt sanoo.. perkele jos viimeks meni läpi vaikka alipaineet seulana ja auto ei kiertäny yhtään 4000rpm jälkee niin pakko mennä nytki :D

    Isompia en tohon lähe tekee, eli jos tulee liika pitkä vikalista menee ajokki varaosiksi tai myyntiin. Ja uutta kehiin, saa nähä oonko merkkiuskollinen... on nuo baroonit kyl ihan kivoja 8)

    Jos taas leimaa tulee, niin eikun alipaineet uusiksi kunhan tässä vapaata on, turboruuvi viritys, katti pois....


    Tänään siis tapahtui pakoputken rakentelu, pohjan tarkastus sekä öhöm... muutaman heikon kohdan korjaus, käsijarrun kiristys aika tappiin.. en oo uskaltanu polkasta, jospa se pitäs sen kerran kun inssi kokeilee xD
     
  19. kingrat

    kingrat Gearhead

    Onnea vaan leimalle!
    On se (kai) hyväkin, että näitäkin joku ihan laittelee, siis muutkin kuin minä ja meidän nuorimmainen.
    Kun tuntuu, että valtakunnan kaikki GTC:t on koko ajan Nettiautossa myynnissä :eek:
     
  20. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Nooh... Uskaltaako kysyä miten kävi :eek:
     

Kerro tästä muillekin!