chrysler neon

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja jiihaa69, 30.11.2005.

  1. juulos

    juulos 3rd gear

    Miten olis nokka-akselin asentotunnistin. Meillä ainakin sammuilu korjaantui tuon vaihdolla.

     
  2. u2

    u2 1st gear

    Missähän mahtaa nyt olla vikaa?Täyttöputki meni yläpäästään ensin poikki ja edellinen omistaja ajoi tankin täyteen kurasuolavettä sillä seurauksella että bensapumppu hajosi. No sain käytetyn tankin pumppuineen ja asensin sen ja uuden polttoaineensuodattimen.Myös täyttöputken korjasin.Sitten koeajolle! Ensin toimi moitteetta(n.15km) Sitten alkoi hieman nykiä ja lopuksi ihan niin kuin olisi käynyt kolmella pytyllä.Myös jalkikäyntiä esiintyi sammutettaessa.Sitten vaihdoin uudet tulpat ja auto kerkisi siinä jäähtymään.Käynnistäessä uudelleen auto kävi normaaliin tapaan,mutta koeajolla taas noin 10km ajettuani nykiminen alkoi taas.Tallille päästyäni check engine valo alkoi palaa ,eikä ole sen jälkeen sammunut edes jäähdyttyään.Osaisiko joku antaa jotain neuvoja?
     
  3. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Tuli hankittua syksyllä 2002 käyttöönotettu Neon. Siis sitä mallia, jossa pieni ohjaamon facelift (3-puolainen ratti ym.) Jäähdytinvika on korjattu, joten yksi huolenaihe vähemmän.
     
  4. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Mikäs olisi pääkaupunkiseudulla sellainen huoltoliike, jossa osattaisiin Chryslerin huolto? Arolla ei ole tarkoitus huoltaa ja AD:t ynnä muut monimerkkikorjaamot, vaikka kaikkia huoltavatkin, Chryslerin kohdalla rivien välistä antavat ymmärtää että kannataa huollattaa jossain muualla.

    Osa jutuista kannattaa kyllä tehdä itse, esim. ilmansuodattimen vaihto. Ja tulpatkin ovat vanhanajan malliin siinä heti tyrkyllä.
     
  5. SauliK

    SauliK Gearhead

    tuli itellekkin -99 mallinen dodge neon kaverilta käyttikseksi ku edullisesti sain.

    on 3 vaihteisella lootalla joka pelaa tosi hyvin, taitaa olla siinä rajoissa että onko näissä sitä syyläriongelmaa mutta tämä on sitä vanhempaa mallia.

    118tml ajettuna pietän tätä aika vähän ajettuna vielä. tosin mitään todisteita jakopään rempasta en ole vielä löytänyt, häätyy kurkistella kopan alle että mitä siellä näkyy.

    kulutus rauhallisessa matka ajossa yllätti kun meni pikkusen päälle 6L/100km

    moottorin vikavalo loimottaa koko ajan näytössä muttei tunnu vaikuttavan oikeen mihinkään toimintaan, saako näissä nollattua vikakoodit käyttämällä akunkengän irti? vai onko nämä sellaisia että jos vika poistuu niin valon pitäisi sammua itsekseen?
     
  6. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Epäilisin, että vikavalo nollautuu akun kengän irrottamisella, mutta palautuu takaisin kun obd saa virheellistä signaalia.

    Omassani (2003 II. gen) pienin kulutus mitä olen saanut on ollut 7,7 litraa. Toki tähän vaikuttaa työmatka, jossa 40:stä kilometristä 30 on moottoritietä. Tähän mennessä 95:llä olen päässyt yllättäen pienempään kulutukseen mutta 98:a tulee käytettyä enemmän, koska "ominaisuus, ei vika" näissä tuntuu olevan, että kone saattaa nakuttaa kylmänä. Tosin kylmän koneen ääni pehmeni vähän kun vaihtoi valmistajan suosittelemaan 5w30:seen öljyyn. Seuraava vaihto mulla tosin taitaa olla 5w40:stä kun pirun arvokasta litkua on kolmekymppiset jos täyssynteettisenä haluaisi.
     
  7. gintonicice

    gintonicice 3rd gear

    Rouvan Neon meni lunastukseen, kun joku ruttasi kyljen parkkipaikalla.
    Seuraavat sälät jäi ylimääräiseksi:

    Täydellinen tehtaan huoltokirjasarja 2001 60€
    Tukivarsien takapuslat 16€/kpl (näitä on kaksi)
    Boschin nelikärkiplatinatulpat 4kpl 10€

    Kamat on Kuopiossa. Lähetyskulut tuohon päälle. YV:llä yhteydet.
     
  8. SauliK

    SauliK Gearhead

    tuo tosiaan nakuttaa kylmänä, mitään hajua öljystä ei ole kuin että sitä on.

    sekä sellaista vielä hoksasin eilen kun polttelin röökiä auton käydessä ja nakutusta kuuntelin niin parkit ja ajovalot hmm.ikäänkuin vilkkuvat ihan helvetin hienokseltaan. aivan juuri senverta että sen huomaa mutta kuitenkin, onkohan tuosta laturi kosahtamassa. en oo kyllä muissa autoissa tai missään muussakaan huomannut tälläista
     
  9. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Kesärenkaat tuli viikko sitten vaihdettua, mutta kun jälkiviisaus on aina kivaa niin puhutaanpa Neonin nostamisesta hallitunkilla.
    Itse käytin Motonetin kevyttä hallitunkkia kumisen vaimentimen kanssa hyödyntäen paikkoja, mihin alkuperäinen saksitunkki menee. Mutta ihan seuraavaa renkaanvaihtoa ajatellen, mikä olisi järkevät paikka nostaa? Omaa saksitunkkia en talvi/kesärenkaiden vaihtoon käyttäisi ilman pukkeja.
    Kun auton pohjaa tutkin, huomasin että se kanttaus pellissä mistä saksitunkilla kuuluu nostaa, on parista kohtaa rutattu, ei vakavasti mutta pientä taipumista. Lisäksi näyttää siltä että toista etukulmaa on joskus yritetty nostaa hallitunkilla kynnyskotelosta ilman puupalikkaa välissä, kun on vähän painunut pistekuorman vaikutuksesta.

    Tähän tapaan [​IMG]

    Tämän kertainen renkaanvaihto siis sujui mainitsemallani tekniikalla ilman ongelmia, mutta mietin näin vuosia eteenpäin, miten homma jatkossa sujuisi pienimmällä riskillä. Jenkkiläisillä sivustoilla esim. suhtaudutaan vaihtelevasti kakkoskoppaisen nostamiseen etupuolella olevasta apurungon tms. palkista (koko etupää ilmaan).
     
  10. JnZm

    JnZm Gearhead

    Etupäätä olen nostanut tukivarsien alta puoli kerrallaan, väliin on mahtunut pikku vanerinpala. Ahdas paikka mutta onnistuu perushallitunkillakin. Takapäässä taisi olla joku sopiva runkopalkki josta koko takapään saa kerralla ilmaan, en muista varmaksi koska viime vaihdosta on jo vuosi aikaa...

    Muutaman helmakotelon läpäisseenä vältän viimeiseen asti siitä nostamista, vaikka alkuperäinen tunkki ja tehtaan ohjeistus näin kehottaisikin tekemään... :lol:
     
  11. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Kellään tietoa, mistä johtuu etten saa Neonissa keskuslukon tööttäysmoodia aktiiviseksi? Siis, että kaukosäätimellä lukittaessa auto tööttää. Ohjekirjan ohjeen mukaan olen yrittänyt koodata, eli virrat päälle, lock pohjaan 4-10 s, unlock pohjaan ja vapautus samaan aikaan. Summerin pitäisi soida onnistuneen ohjelmavaihdoksen merkiksi, mutta näin ei käy. Töötti toimii normaalisti.

    E: Siis lock ja unlock toisin päin.
     
  12. Beornegar

    Beornegar 3rd gear

    Uusi Neonisti ilmoittautuu! Ostin 160tkm ajetun -00mallin paljon haukutulla kolmilovisella automaatilla. Huoltoja autoon on tehty hyvin, mm. jakopää 105tkm kohdalla. Mitään vikojakaan ei ole kahdella edellisellä leimalla ainakaan ollut.
    Kysyn nyt tuosta tomaatin toiminnasta. Kuinka paljon tai kauan koneen kuuluu kierrättää täyskaasu kiihdytyksissä? Maantielle kiihdyttäessä nostaa kierrokset 6,5-7tonnin paikkeille, edelliseen autoon, Audi 100 tomaatti, verrattuna pitää todella pitkään noilla kierroksilla, en ole uskaltanut jäädä kokeilemaan vaihtaako ollenkaan isommalle, vaan nostan kaasujalkaa jolloin vaihtaa isommalle. Nää kierrokset jää siis huutamaan vaikka ns. kiihdytys on jo suoritettu ja oon saavuttanut halutun nopeuden. Kaupungissa tätä ei esiinny.

    Eli ytimekkäästi, kuuluuko tän vaihteiston kierrättää kauan kovilla kierroksilla, vai onko tässä jo jotain vikaa? Kuiteista löyty vuodelta 2010, kilometrejä oli silloin n. 130, tieto että oli käynyt jossain kuntotarkastuksessa autokeskuksella ja siellä oli vaihteistotestattu, asentajan kommentti oli lapussa: tuntuu toimivan normaalisti
     
  13. juulos

    juulos 3rd gear

    Meillä oli kakkosautona 5 vuotta (noin60tkm) ilman mitään vakavimpia ongelmia.

    Laatikon vaihto omassa oli melko terävä eli ei pitänyt kierroksia korkealla kauaa kickdownilla. Vedättäessa ehkä se vain tuntuu, kun Neon ei kaikista hiljaisimpia autoja ole. Onko öljyt oikeat ja määrä OK. Voihan automaattikin kulua.

    Laatikkohan noissa on vahinkoaltis eli syylärissa sijaitsevan jäähdytyskennon liittimet hajoaa, jolloin vaihteistoöljyt ja jäähdytinnesteet menee sekaisin. Remontti maksaa pahimmillaan käytetyn neonin hinnan (uusi syylari + uusi laatikko + koneen huuhtelu). Pidä huoli vaihteiston öljynvaihdosta ja vaihdata vaikka koko syyläri ennakkoon tai rakenna erillinen kenno vaihteistoöljylle. Ko. ongelma ei näy välttämättä ennakkoon kuntotarkastuksessa, koska vahinko tapahtuu ilmeisesti melko yllättäen. Kun sen huomaa ajossa niin taitaa olla jo myöhäistä.

    Onhan noissa muutakin pientä tyyppivikaa, mutta tuo laatikko-ongelma taitaa olla se vakavin.
     
  14. Beornegar

    Beornegar 3rd gear

    Kiitos tiedoista. Mistäs noita syyläreitä on hommattu, jos ennaltaehkäisevästi itsekin vaihtaisi... Entäs automaattiöljyt, paljonkohan mahtaa yleensä niiden vaihdattaminen maksaa, tai onko sellainen homma että itsekin selviää ilman erikoislaitteita?
     
  15. Dna Kerma

    Dna Kerma Gearhead

    Empäs muista oonko jo tätä topikkia kommentoinut, mutta meillä oli kans II neoni, ajettiin 70tkm, niin että mittarissa lopulta oli 320tkm... Vaihtoon sitten meni kun ei jakopäänvaihto ottanut onnistuakseen (hammashihnapyörä voi olla Melkoisen hyvin kiinni, internetinkin mukaan..). Mutta sen 70tkm oli kyllä erittäin murheeton auto. Enkä mahdottomana pidä etteikö tulisi joskus toista sellaista.
    Paikallinen pätevä automaattiloota-korjaaja sanoi kylläkin minulle että ne kolmeloviset automaatit on kestävämpiä kuin neliloviset. Ja beornegarin kyselyyn että satasta olisi ainakin hän tahtonut öljyjen vaihdosta (jos oikein muistan..)
     
  16. Mopar Suomi

    Mopar Suomi 1st gear

    Pääkaupunki seudulla on valtuutettu merkkihuolto Auto-Kulta Pitäjänmäessä.
     
  17. Mopar Suomi

    Mopar Suomi 1st gear

    Tarvikesyyläri on tulossa estoreen tällä viikolla 290,-
     
  18. juulos

    juulos 3rd gear

    Jakohihnan ja vesipumpun vaihto yhdistettynä laatikkoöljyjen vaihdon kanssa on muuten melko arvokas rupeama liikkeessä tehtynä. Tämä oli edessä ja lähes tuon hinnalla sain hyvityksen toiseen autoon. Oli nelilovinen automaatti. Muuten toimi ihan hyvin kakkoskulkineena yllättävän vähävikaisena.

    Joku täällä OD:lla aukoinaan kauppasi uutta kateen jäänytty syyläriä, jonka sitten hankin sopivalla hinnalla. Uusi taisi maksaa jotain 300€ luokkaa. Taitaa kannattaa hankkia jenkeistä suoraan. Tarkkana sitten vuosimallin ja muiden varusteluiden vuoksi (vuosimalli+automaatti 3tai4lovinen+ilmastointi esimerkiksi). jotain tälläistä siinä oli että tuli oikea. Työnä näppärä (lue osaava :) ) tekee itse. Ahdas se taisi vähän olla, kun piti purkaa vähän osia edestä.
     
  19. Dna Kerma

    Dna Kerma Gearhead


    Tarvikesyyläri @ www.skruvat.fi maksaa 255€
     
  20. Hai

    Hai Double Gearhead

    Mä kattelin, että Racers Place pystyy järkkää tuohon 2000 malliseen.
    Tämän
    http://c2c.activant.com/ctoc/index.jsp? ... cLVHBTBQAA
    Johonkin 190€ hintatasoon.
     

Kerro tästä muillekin!