chrysler öljyn vaihto?löysin tollasen ohjeen mitä mieltä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja jussipp, 4.4.2007.

  1. jussipp

    jussipp 3rd gear

    While it's much better for the transmission to change the fluid using the method in [the above] article than it is not to change the fluid at all, this method only replaces about half of the fluid in the transmission. The best thing to do is to change out ALL of the fluid, and this is also something a person can do themselves.

    First, drain the fluid from the pan, just like you would using Mr. Macfairlane's procedure. Once you've replaced the filter, the pan gasket, and reinstalled the pan, you're ready for the next step.

    Fill the transmission to the proper level using the proper type of transmission fluid. Then disconnect the return transmission line (the line in which transmission fluid flows from the transmission cooler back to the transmission), located near the bottom of the radiator. There's two transmission lines connected in this location, and the bottom line is usually the return line. Once the line has been disconnected, attach a clear piece of tubing to the transmission cooler, the same diameter as the transmission line, approximately 5-6 feet long, using the transmission line clamp to secure it.

    Place the unattached end of the clear tube in a plastic, one gallon milk container and place it where it can be seen (like not under the car).

    For the next portion of the procedure, make sure that the parking brake is set prior to continuing. Start the engine. The transmission needs to be put into "Drive" so the torque converter fluid is changed as well. Some transmissions will only circulate fluid through the torque converter only in drive. This especially applies to the electronically controlled transmissions. [Craig Sherman noted that Drive is needed for most transmissions, based on technical manuals]

    After approximately 4 to 5 quarts (obviously, if it's more than 4 quarts, you'll have to turn of the engine, and fetch another milk jug) of fluid have been pumped out, you should notice a change in the color of the fluid. It should go from a brownish red color, to a bright pinkish red color. When this happens, all of the old fluid has been replaced with new fluid.

    Be careful not to overfill the tranny during this procedure.

    When completed, reconnect the transmission return line to the transmission cooler. Check the fluid level as you normally would, and add fluid as required.

    This fluid change method is twice as good for your transmission as the method of only changing out half of the fluid is. Happy shifting!
     
  2. RB-440

    RB-440 1st gear

    Onhan siinä ohje, mutta siitä huolimatta taidan edelleen vaan päästää vanhat öljyt pois ihan vaan öljypohjan ja turbiinin plugin avaamalla. Kai ne insinöörit on laskeneet, että sekin riittää.
     
  3. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Viittiskö joku kääntää?
     
  4. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Ei taida uudemmissa autoissa olla enää turbiinissa tyhjennysproppua.
     
  5. jussipp

    jussipp 3rd gear

    no tein sen itse.

    eli norm öljyt pois suodatin vaihtoon uusi tiiviste (sika kallis 50e) myös motonetin tai vastaava käy kuhan muistaa olla kiristämättä liikaa.ok asiaa...
    eli paluu letku irti syyläristä (alempi)tulpaa se itse laitoin pultin.toinen letku paikaleen ja esim tyhjäpissapojan kannu johon toinen pää sit auto tunkilla ylös toiselta puolen ja käyntiin d päälle ja katsotaan kannun pintaa itse annoin nousta noin puoleen väliin ja kone seis lisää öljyä noin 1,5 l ja uusiksi.noin 4l jälkeen vanhat paskat oli tullu pois.(eli öljyn väri punaista)sit palikat kasaan.
    vaihdon hinta mulla oli n 100e kaverilta ostetut öljyt.kannattiko? kyllä käy paremmin ja kaikki vanha lähti pois.tämä siis chrysler 604 laatikoon mut käy varmaan muihinkin uudempiin.
     
  6. rx_racing

    rx_racing Gearhead

    sitä tiivistettä voi käyttää tehtaan mukaan 3 vaihtoa. Eli voit jakaa hinnan kolmella.
     
  7. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    No onpas tiivisteissä eroja, ostin 604:een korkkitiivisteen ja kustansi 1.90€
     
  8. rx_racing

    rx_racing Gearhead

    toi on kumia jossa on metalli sisällä.

    Tietty voihan sen laittaa ilman tiivaria ni se on kaikkein halvin
     
  9. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Mulle ei edes muuta tarjottu enkä osannut kalliimpaakaan pyytää.
     
  10. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Jatketaas tähän. Pitäisi huomenna vihdoin ja viimein vaihtaa öljyt ryslerin lootaan. Ne on vaihdettu viimeksi 96 000km:n huollossa ja nyt alkaa 120 000km häämöttää, kilometrejä ei siis ole liikaa vaihdon kannalta mutta viime vaihdosta on kohta 2 vuotta.

    Sen verran on propaganda purrut että haen huomenna Moparin öljyt vaikka cam2:sta olisi 5 litraa. Autokeskuksen hinta on 59€/gallona. Riittääkö gallona vaihtoon, "huuhteluun" tuskin on tarvetta kun vanhat öljyt on vielä puhtaat, oikean väriset eikä haise palaneelle?.

    Loota on siis 604. (41TE)
     
  11. Juola

    Juola 1st gear

    Sain siis vastauksen yhteen toisaalla esittämääni kysymykseen, että mistä saa moparin lootaöljyä... mutta MELKO KALLISTA! Eihän gallona ole kuin vajaat 4 litraa!
     
  12. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Kysyin läheiseltä Usa-osia myyvästä liikkeestä onko Moparin öljyä, ei ollut, ja sanottiin että omia öljyjä rysleri tietenkin suosittelee mutta muukin käy kunhan se on ATF +4:sta. Vastaava olisi ollut 10€ litra. Eli ei tuo Moppe nyt ihan mahdottoman hintaista ole. Cam2 maksoi 6.35/l ja sen luokitus taisi olla ATF +3&+4.
     
  13. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Korjataan sen verran että se kannu Moparia ei ollut gallonaa vaan 4 litraa ja hinta siis 59€. Otin varmuuden vuoksi litran purkin päälle ja se tulikin tarpeeseen, 4 lituraista ei ihan riitä. Litraa kerrallaan ei kyllä kannata ostaa, se maksaa 25€ ja se tuntuu jo suolaiselta!
     
  14. impala67

    impala67 Double Gearhead

    olkaa tarkkoina niiden moparin etuvetolaatikoiden kanssa. kantsii lukea allpar.com sivuston ohjeet niihin liittyen.

    Laatikoiden hajoamissyy on lähes aina väärä öljy.
     
  15. Jza

    Jza Double Gearhead

    No tuntuu, kun geeämmään saa Gulfilaista Dexron III:sta 10 litraa samalla hinnalla!
     
  16. impala67

    impala67 Double Gearhead

    mutta dexroonilla hajoitat varmasti moparin etuvetolootan. tässä tapauksessa kannattaa maksaa tuo hirmuhinta autokeskuksessa vaikka sillä saisi tarjouksesta 100 litraa deksroonia. etuvetolootat vaan tarttee liukkaampaa öljyä!

    http://www.allpar.com/fix/trans.html
     
  17. Juola

    Juola 1st gear

    Tuonpa tänne tämän saman linkin jota jo toisessa topikissa tarjosin... eli miten tämä motonetin litku sitten eroaa moparin originaalista muuten kuin hinnaltaan? Kun kuluttaja äänestää usein kukkarollaan... http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=59-0203

    Chrysleristä puhutaan ja sama numerosarja annetaan 7176 kuin korjausoppaassa koskien ainakin minun totkea ja sen laatikkoa. En tosin tiedä saako tätä kuin litran pulloissa, mutta reilusti halvempaa!

    ... ja entä jos ei oo etuveto?
     
  18. impala67

    impala67 Double Gearhead

    motonet öljy:
    Täyttää vaatimukset Chrysler MS-7176, ATF+, ATF+2, ATF+3

    siis mihin tuo 7176 taso viittaa?

    motonetin öljyä laittaisin vain +3:sta vaativiin vaihteistoihin, eli vanhempiin etuvetolootiin (saratoogat ja vanhat 3-vaihteiset neonit)
     
  19. Jza

    Jza Double Gearhead

    En en kait mä nyt helvetti sentään sitä tuonne mopen sisuksiin ole työntämässäkään. Ihmettelen vaan että miten tuo hinta voi olla noinkin järkyttävä moisesta liemestä. Lienee tuossa taas aro-lisä (kertoimella viisi) mukana :odroll:
     
  20. Juola

    Juola 1st gear

    En minä tiedä, mutta korjausopas sanoo, että "manufacturer recommends the use of genuine Mopar ATF Plus (Mopar ATF Type 7176) automatic transmission fluid". Dexron II ATF vain, jos moppeöljyä ei mistään saa.

    Sieltä minä sen numeron nappasin, ja olen siksi kiinnostunut kun öljyn vaihto on edessä. A500 on se minun aski. Jos öljyä liki 10 litraa tarvii ostaa, niin hintakin kiinnostaa...!
     

Kerro tästä muillekin!