Chrysler Voyager/ Dodge Caravan

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Karpov, 22.12.2016.

  1. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Itse itselleni ja ehkä muillekin vastaten. Alkuperäisessä raidetangon sisäpäässä ei ole mitään mistä pyörittää se auki, hitsasin nivelen yhteen raidetangon kanssa ja pyöritin sen avulla auki. Kannattaa välttää kovaa lämmöntuontia, etteivät hammastangon tiivisteet vaurioidu.
     
  2. A$$P33

    A$$P33 1st gear

    Helou felou voikkaristit! Itellä on 3.3 automaatti Voyageri, ostin sen n. 6 vuotta sitte ja oon ollu enimmäkseen tyytyväinen. Talviautona se on ehoton, lämpöä riittää ja yleensä matkustajat pyytääki lämpöä pienemmäle :p

    Jalakojen takia olin jo pitemmän aikaa halunnut automaattia ja Vojan istuinkorkeuskin on just sopiva.

    Autosa huomattiin yks vika heti koeajolla, nimittäin HVACin Mode -puoli ei toiminu ollenkaan. Huomasin että joku oli löysänny ko. moottorin (actuator) niin ettei se vastannut pyörittämään hammasrattaita ja suunnannu sen puhaltamaan naamale (panel)... kiinnitin sen takaisin niin sehän toimiki aikansa mutta sitten alkoi ongelmat sen kanssa jotka jatkunu tähän päivään asti...

    Käytin sekä mode- että blendmoottorit irti ja purin atomeiksi. Rasvasin kaikki rattaat silikonirasvala ja kasasin ja testasin kämpilä akun kans että molemmat pyörii kumpaanki suuntaan ja vielä paikoilleen ruuvattuna testasin hvacin kautta että kumpiki pyörii mutta eipä vain kalibroi, ei sitte millään, kaikki valot vaan vilikuttaa tasatahtiin lopusa..... ja oon kokeillu mooooonta kertaa....

    ärsyttää seki ko kylymäaine loppu (ilm. vuoti...) melekeen heti oston jälkeen nii ei pysty sitä viilennystestiä (cooldown) tekemään...

    Viime talvena huomasin pienen öljyvanan seuranneen kotiparkkiin. En löytäny vikaa mutta serkkupoika epäili huohotinputken olevan tukossa pakkasen takia. Kevät kun koitti niin öljyvuotoa ei näkynyt ja olin ilonen taas ja katastin auton mutta mutta.... heinäkuussa oltiin lähössä Seinäjoelle ja kun pakattiin kamoja autoon niin poika huomas että öljyä valuu norona prrrrrrrkl...... En löytäny reissunkaan jälkeen vuotokohtaa ja osaksi senki takia uusintakatastuski jäi ja Voja oliki sitte puolisen vuotta seisonnassa. Nyt pitäs taas alakaa värkkäämään sen kans, jota ootan kyllä innola.

    Ainii, törmäsin semmoseen kaveriin Youtubesa ko EricTheCarGuy (ETCG1) ja hällä oli murheenkryyni T&C laitettavana, hän vaihto siihen lootan ja tinas just mittarista ne nastat, korjas siipi-ikkunat jne jne. Jos kiinnostaa nii ettikää tubesta hakusanala etcg barbara's van. Sieltä löytyy muutama korjausvideo. Ericilä mennee hermot välilä sen auton kans mitä minen kyllä ymmärrä :D

    Jos joku ymmärtää tuon HVACin eli lämppärin sielunelämän pääle ni olisin kiitollinen hälle neuvoista.

    Tämä tästä tällä kertaa

    -Jari-
     
    Muokattu: 29.4.2018
  3. juko7

    juko7 Double Gearhead

    1997 3.3 Grand. Osaako joku kertoa, mistä ilmastoinnin kondenssinpoistoputki löytyy? Plörää sisälle lattialle jalkatilaan. Joku käski etsimään tulipellistä putkenpätkää ja toinen sisäpuolelta mutta ei osu silmään...
     
  4. PuuhaUkko

    PuuhaUkko 1st gear

    Raidetangon sisäpäät saa vaikka lukkopihdeillä, jos tankotyökalua ei raaski/halua hankkia.

    Joku kysyi flexfuelin ja nonflexin eroja, osat on täysin samat ero lienee softassa, nonflex taipuu kyllä e85 mutta seoksen korjaamisessa menee ikuisuus, siltikin pyrkii olemaan vähän laihalla, isommilla suuttimilla tai boksilla toimii hyvin.

    Vetämisestä oli kanssa kyse, massat on pieniä mitä saa vetää, mutta eipä niitä huomaa edes vetävänsä, itsellä on towpackage eli koukku ja moottoriöljyn lauhdutin ja vanhaan verraten tuo laatikkolauhdutinkin näyttäs isommalta. Bensaa palaa kivasti jos pikkusenkin vikaa, mutta kun kaikki on reilassa niin maantie menee 9 ja kaupunki 14, maltillinen AWD.lle
    Edellinen oli 3.8 joka söi aavistuksen vähemmän, johtuen laatikon välityksestä.
    Jos jollain roikkuu 3.8 koneesta peräisin oleva 41 loota, ostan välityksen mielelläni
     
  5. jariha

    jariha Double Gearhead

    tietääkö joku paljon -11 mallin vojakeriin menee laatikko öljyä? tarttis ensvkolla vaihtaa ja ei kehtais vanha mukaan mennä? vanhaan meni vaihdossa 5,6l atf+4
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tulpanjohdot uudet? Aina noissa vähän naputtaa nostajat, ei mulla ainakaan vaikuttanut vaikka kuumanakin aika rumasti lätkytti.
     
  7. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Jos ei anna vikakoodeja niin veikkaisin melkein suutinvikaa seuraavaksi.
     
  8. autoilija

    autoilija Gearhead


    Tulpanjohdot todellakin oltava uudet. Näillä tapana syödä tulpanjohtoja ihan ammatikseen.
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jep, lainajohdot voi mennä nips naps kun toimivasta koneesta irroittaa testiin....
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Miten se toimii ajossa? Tasakaasulla/täyskaasulla?
     
  11. Sounderi

    Sounderi 2nd gear

    Entäs ilman apulaite-hihnaa? Jos joku laakeri jumii,laturi,ilastointi,tehostin?
     
    juko7 tykkää tästä.
  12. autoilija

    autoilija Gearhead

    Olikos tämä automaatti?
    Näissä murtuu myös vetolevyt, muttei kyllä ehkä käyttäydy silloin ihan noin, mutta käynti alkaa sekoilemaan. Murtuu siitä kampuran kiinnityskohdasta pulttikehästään.
     
  13. Sounderi

    Sounderi 2nd gear

    juu,ja tasapaino-koneiston ketju venyy,jotta alkaa hipsimään lohkoon.Tosin ei se ketju monasti kestä tarrata..
     
  14. autoilija

    autoilija Gearhead

    MAP- anturi, voisi sopia oireisiin, vaikkei koodia annakaan niin hyvinkin mahdollista.
     
  15. juko7

    juko7 Double Gearhead

    1999 vm ei lataa. Laturi melko uusi, mutta koska PCM:n (jossa säädin) vaihto ei ilmeisesti onnistu ilman sovitusta ajonestoon, haluaisin vielä varmistaa muut asiat. Moottorin käydessä kaikki johdot kiinni laturin field-liittimistä toisessa on 16 ja toisessa 1.1 volttia, ja suoraan akulle menevässä liittimessä on sama kuin akkujännite (n. 11.9 volttia). Akkujännite on 13 V täyteen ladattuna.

    Ehdotuksia?
     
    Muokattu: 21.12.2019
  16. juko7

    juko7 Double Gearhead

  17. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei puolalla ole maajohtoa, sillä on plussa ja miinuksella kipinä lähtee....
     
  18. partakukko

    partakukko 3rd gear

    saako ton ovien lukituksen pois jollain koodilla? eli kun lähtee ajamaan niin räppää jossain 20 vauhdissa ovet lukkoon. harmittaa vietävästi tommoset turhat hömpötykset, turvavöiden pimputuksen sain pois kun ostin 2e kiinasta semmosen välikappaleen mihin saa tarvittaessa vyön kiinni jos jotakin jännittää ajaa ilman vöitä. auto 06vm
     
  19. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Jos ei personal settingistä löydy, niin merkkitesterillä pitäis onnistuua...
     
  20. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Miten maahantuojan kautta tulleet GV:t, onko E85-valmiutta? -97 3,3 R00-moottorikoodi kyseessä, VIN 1C4GYB5R5VU130xxx
     

Kerro tästä muillekin!