Classic Chevyn alapallo probleema.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja junkyard dog, 19.3.2010.

  1. junkyard dog

    junkyard dog Gearhead

    Elikkä tuossa minun kotelossa(-57 Bel Air) näyttäisi numeroiden perusteella olevan etujarrut olka-akseleineen ja varsineen päivineen vm. -70 GM tuotteesta(ainakin Impalaan viittaa numerot, entisten omistajien mukaan saattaisivat olla Camarostakin). Ongelma on se, että alkuperäisen alapallonivelen kartio on alareunasta 17,5mm ja yläreunasta 15mm, kun taas tuossa uudemmassa olka-akselissa mihin alapallo kiinnittyy kartioreikä on vastaavasti 19mm/17mm. Löytyykö classic chevyn alatukivarteen käypää palloniveltä tuommoisella isommalla kartiolla vai pitääkö leikellä kaljatölkistä sinne tilkettä väliin entisten omistajien tapaan? :eek: Tuossa muutama kuva aiheesta:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Niin ja jos jollakulla on ylimääräistä ehjää alatukivartta kuskin puolelle, niin voi tarjota mulle.
     
  2. junkyard dog

    junkyard dog Gearhead

    Ei taija google olla chevy-expertti, kun ei se keksiny tuohon ratkasua :wc: . Oisko jollain muulla ehotuksia?
     
  3. Rust Devil

    Rust Devil Gearhead

    Mites jos sorvauttaa pallonivelen päälle sopivan kartion,joka on sopiva olka-akseliin?
     
  4. junkyard dog

    junkyard dog Gearhead

    Se on yksi vaihtoehto, jos ei muuta keksi. Itseasiassa niitä on olemassa muistaakseni valmiina hydrauliikkapumppujen kartioakseleille. Mitoituskin näytti joissain pumpun akseleissa olevan hyvin lähellä tuota nivelen kartiota, kun tuossa niitä päivällä mittailin.
    Noita droppispindeleitä näyttäisi myös saavan classic chevyihin "early gm" levyjarruille, olikohan vuosimallit 68-72 välille. Käynneköhän nuo minun jarrut sellaisiin? Se olisi yksi hinnakkaampi vaihtoehto myös.
     
  5. A.McBill

    A.McBill Gearhead

  6. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Joskus aikoinaan ratkaisin vastaavan ongelman sorvauttamalla nivelenpäälle adabteriholkin.. Sen pystyi sitten naputtelemaan vanhasta nivelestä irti ja siirtää tarvittaessa seuraavaan... Se ei tullut kartionpäälle vaan siihen kiinnityspinnan päälle.
     
  7. Wesku

    Wesku Gearhead

  8. junkyard dog

    junkyard dog Gearhead

    Kiitoksia vastauksista. A.McBillin kanssa tuossa poristiinkin noista droppisarjoista. Impala76 nimimerkin vinkkiä en nyt oikein hoksaa, sanoit laittaneesi holkin kiinnityspintaan vaan et kartion päälle. Sen pallonivelen kiinnityspinta olka-akseliinhan on juuri se kartiopinta?!. Tukivarsia tarjonneille laittelin YV:tä takaisinpäin.
     

Kerro tästä muillekin!