Classic Motor Show 4-5.5.2024 Lahti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja Marklin, 27.3.2024.

  1. KohtalainenPaja

    KohtalainenPaja 2nd gear

    Eikös toi Berkeley ole. Kakstahti sportti. Joskus oli Mäkelän A110 Mäkelän autossa näytillä mutta olikos noista 70-luvun kilpureista suurin osa että piti vero syistä myydä ulkomaille jos lopetti kilvanajon?
     
  2. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Ei tuo Alpine sentään ole WRC luokiteltu?:eek:... joku vanhempi luokitus.
    Kunhan saivartelen, auto on hieno.
     
  3. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    WRC = World Rally Championship

    - Siitä sitä aiemminkin ajettiin, alkaen 1973

    "The World Rally Championship (abbreviated as WRC) is an international rallying series owned and governed by the FIA. Inaugurated in 1973, it is the second oldest of the FIA's world championships after Formula One."

    - Kuskien WRC alkoi vasta 1979. Tosi harmillista ettei sen ajan nopein, Markku Alen, saanut virallista MMää. Oli monta vuotta nopein ja yhä kaikissa saavutuslistoissa kärkipäässä.

    "The drivers' championship was first awarded in 1977 and 1978 as an FIA Cup for Drivers title, to Sandro Munari and Markku Alén, respectively.
    The first official world champion in rallying was Björn Waldegård in 1979."

    PS. Lahdessa näkee useita entisiä rallikuskeja ja karttureita. Siksikin on hieno tapahtuma. Nyt taisi olla Rauno Aaltonen esillä?
     
  4. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Olin siis väärässä :oops:....muistelin niitä A ja B ryhmiä.
     
  5. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Ei kaikkea voi muistaa...
    Ovat olleet, ja ovat nyt ja kai tulevaisuudessakin, tosi sekavat noi luokitukset.
    Mulla dementia auttaa muistamaan wanhoja mutta en muista mitä tein eilen :)
     
  6. 1320

    1320 Gearhead

    Hyvä näyttely oli taas kerran, täällä riittää joka vuosi paljon hienoa kalustoa jota ei muuten pahemmin näy tapahtumissa. Itse tuli käytyä lauantaina iltapäivällä kävelemässä parkkis läpi, siinäkin olis saanut monta tuntia vierähtämään helposti. Sunnuntaina sit ajeltiin kaverin Fairlanella itse näyttelyyn.

    Hatunnosto järjestäjille, ensi vuonna uudestaan. :odwink:

    Tuossa kuvia niin parkkikselta kuin sisältäkin: https://tapahtumakuvia.kuvat.fi/kuvat/Tapahtumat+2024/Classic+Motor+Show+Lahti+4.-5.5.2024/

    Eniten säväytti tämä erittäin hieno Maapallo-Taunus, todella hienossa kunnossa ja vielä kerskamalli joita ei pahemmin ole tullut vastaan. Ja korimallihan on hieno jo muutenkin.
    [​IMG]

    Ja toinen oli tämä Gutbrod Superior, ei ehkä autona mikään unelmapeli itselle, mutta todella hienosti entisöity yksilö, etenkin kun ottaa huomioon miten huonosti tällaiseen saa mitään osia. En muista että olisin toista kokonaista yksilöä ikinä edes nähnyt livenä, yhden melko tuhoutuneen metsäauton kylläkin...
    [​IMG]
     
    Marklin, esmi, jarkko359 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  7. MustangSally

    MustangSally Gearhead

    SARKERI-71, jarkko359 ja esmi tykkäävät tästä.
  8. NY4dHT

    NY4dHT 3rd gear

    Jep, Berkely se oli. Briteissä oli 50- ja 60-luvuilla monia pikkumerkkejä, jotka teki muutamia kymmeniä autoja lasikuitukorilla. - Ei niitä kilpureita ollut pakko myydä. Jos ei rekisteröinyt, niin ei tarvinnut maksaa veroja. Mutta niissä oli rahaa kiinni, eikä täällä ollut juuri ostajia, niin ne meni yleensä takaisin ulkomaille. Samalla tavalla js samasta syystä ulkomaille lähti Lincolnin Jaguarit, Askolinin ja Bremerin Ferrarit, ynnä muut. Ei kannattanut seisottaa pääomaa loppuun ajetussa kilpurissa.
     

Kerro tästä muillekin!