cornell renkaat??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Anonymous, 14.5.2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    tietääkö kukaan noista renkaista mitä part store mainostaa uudessa kasissa että onko ne leveällä valkosivulla vai onko ne sellaiset todella kapealla valkosivulla olevat?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

  3. pannupää

    pannupää Gearhead

    Taitaa cornelli olla joku ameriikan halpis? Kambraatin stw:ssä eivät kestäneet, renkaiden rungot oli toivottoman lötköt. Edullisissa renkaissa nuo korealaiset tuntuu vankkatekoisemmilta, vaikka syöhän se "madeinitämaa" aina miestä.
     
  4. JASSO

    JASSO Gearhead

    Cornellin rungot ei oo mitää huippuja. Mul seiso Caddy yhen talven Cornellien päällä ja keväällä kumit oli kulmikkaat.
     
  5. Jza

    Jza Double Gearhead

    Jaa? Omituista. Mulla on ollut Cornellit M+S:t nyt jo 2.5 vuotta Caprice STW:n alla ja autolla on ajettu koko ajan.

    Tuo rengas on ihan normaali jenkkivalkosivu ja hoitanut hommansa enemmän, kuin moitteettomasti.

    ..Pistäisin kuvan tähän autosta ja renkaasta, jos pystyisin :/
     
  6. lake ender

    lake ender Gearhead

    Tuli tilattua Cornellit kapealla valkosivulla 215/75R14.
    Saas nähä millaiset on ajaa...
     
  7. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    Se just on pahasta kun auto seisoo renkaitten päällä ja varsinkin kun on raskas auto kun cädi.Munkin cädistä renkaitten rungot hajos ennenkuin kulutuspinta loppui.Jokaisen talviseisonnan jälkeen oli ekat kilometrit aivan kulmikkaat pyörät.Mullakin oli jotkut halpis valkosivut.
     
  8. lake ender

    lake ender Gearhead

    Pukit alle ja keventää autoa. Ei mene renkaat, eikä koko auto tarvi olla pukkien päällä.
     
  9. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Kaveri kertoi aikoinaan hankkineensa Caddyynsä kapealla valkosivulla olevat pakettiauton renkaat, ns "vahvistetut".
    Kehui niitä maasta taivaaseen, paljon paremmiksi kuin vastaavat jenkkirenkaat.
    Olikohan se Michelinin rengas, en ole varma ja onkohan enää edes markkinoilla.
    Mutta jos auton omapaino on yli 2 tonnia plus 6 hengen rytmiryhmä ja kamat kyytiin, niin saattaa olla kantavuudet halpisrenkaissa aika tapissaan.
     
  10. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Oikein! Tässä asiassa ei kannata riskeerata.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyllä, isoon painavaan autoon kannattaa hankkia vahvistetut C-luokan pakurenkaat. Aikoinaan mulla oli jappaanin avolavapaku ja kokeilin tavallisia 185-14 renkaita. Paskaksi meni jo pari vuoden jälkeen. 185-14C on järkiostos. Kun kyse on käkkylästä, niin hanki 205-15C, 235-15C tai mitä sattuvat sopimaan käkkylän alle.
     
  12. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Tavalliset 185-14 ei ole ihan kantavuudeltaan pakettiluokkaa toisin kuin 235/75-15, jonka kantavuus on 976kg. Tosin 225/70-15C renkaassa kantavuus on yli 1000kg/rengas mutta kannattaa verrata myös sitä hintaa. Taitaa Tuon kokoinen C-rengas sarja maksaa likemmäs 500 euroa kun taas Cornellia tms. saa alta 300:n (riippuen paikasta).
    C-renkaissa taitaa kantavuus riittää jo 185-14C koossa mutta on se aika karun näköinen Caddyn tai muun suuremman auton alla...
     
  13. JASSO

    JASSO Gearhead

    Joo ostin tietenki halpis kumit BFG:t. Pukit on alla ikävä kyllä koko kesän!!
     

Kerro tästä muillekin!