Cuda VIN

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja AteV8, 26.12.2011.

  1. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Nyt jännittää. :eek:

    Kyse kaverin Cudasta. (Paljastakoon itse oman nimimerkkinsä kunhan ehtii.)
    Viron papereissa ja VIN lätkissä samat numerot. Tämä siis ok.
    Mutta ei kuulemma löytynyt koriin meistattuna mitään muuta kuin tulipellin päältä jotain tyyliin B*******, ja tuossa siis nuo tähdet numeroita...
    VIN lätkissä loppuosat on myöskin B******, mutta numerot ei täsmää ollenkaan siihen mitä on koriin meistattuna.
    Kysymys kuuluu: pitääkö niiden täsmätä? Jos ei pidä, niin mitäs noi numerot sitten on? Jos pitää, niin... :mad: :argue: :poff:
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Mitään varsinaisesti tietävänä vastaan ettei se välttämättä oo valmistenumero, se kun on aina 13 numeroa pitkä.
    Voi olla joku osanumero mikä on meistattu siihen, mulla 62:ssa on siellä täällä myös erilaisia numeroita meistattuna.

    Voihan se olla joku lämpöinenkin se auto :odroll:
     
  3. MudMax

    MudMax Gearhead

    Jos sen VIN on esim. BS23H3B123456, niin siitä tulipellistä ja syylärin kehikosta täytyy löytyä B3 123456.
    Eli kokoonpanotehtaan koodi vaihtaa paikkaa vuosimallikoodin kanssa.

    ps. Toi alku täytyy sitten olla tossa VINissä BS, tai muuten ne on myyneet Barracudan 'Cudana :wink:
     
  4. AteV8

    AteV8 Gearhead

    VIN lätkässä bs23h3b123456, ja tulipellissä b3 666666. (Ja tietenkin heitin noi kummankin sarjan 6 viimeistä numeroa päästä)

    Kojetaulussa muuten lukee barracuda... :eek:

    Onkohan virolainen myynyt varastetun Barracudansa suomeen Cudana? :eek:
    Vai virosta ostetun varaosa auton ostaja tehnyt sekasikiön ja petkuhuiputuksen? :eek:

    Saako nyt jo olla vihainen ja pettynyt, vai voisko tässä vielä olla joku "juttu"...?
     
  5. MudMax

    MudMax Gearhead

    Selkeä rebody, jos ne on tehtaan tekemät numerot :( :x :cry: Jos numerot olisivat lähellä, niin voisi olla tehtaan virhelyöntikin.
    Etsikää vielä syylärin kehikostakin. Entä miltä kojelaudan VIN-lätkän niitit näyttävät?

    Kannattaa muuten googlettaa molemmilla numeroilla, myös siten että lisää siihen korinnumeron alkuun kaikki mahdolliset muut vaihtoehdot, BH23G jne.
    Ja ensin täällä: http://www.hamtramck-historical.com/foundByVin70.shtml
    Toki varsin epätodennäköistä osua.......

    Kojelaudan teksti on oikein, myös käyttöohjekirjan kannessa on sama teksti, eipä sitten missään muualla taida ollakaan.....
     
  6. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Ei ole numerot lähelläkään toisiaan, eli ei voi mitenkään mennä virhelyönnin piikkiin.

    Saako muuten virosta tuotua suomeen autoa pelkkien paperien ja niitattujen VIN lätkien perusteella? Mietin vaan että eikös katsastuksessa kuitenkin ole aina vaadittu meistatut numerot? Ja tästä mietteestä sitten jo päästäänkin toiseen mietteeseen, että olisko peräti suomipoikien tekosia..?

    Toivon hartaasti että kyseessä on joku väärinkäsitys, tai "kolarikorjaus" jonka yhteydessä on parit numerot epähuomiossa vaihtunut, mutta kyllä nyt alkaa jo huolestuttaa.

    Kaverin eka mopari. Hyvin alkoi. Tuli ihan eräs El Camino tapaus mieleen...

    Pitänee koittaa käydä "aamulla" tallilla kattelemassa tarkemmin noita numeroita. Kaveri menee ite kuuteen töihin, joten huijasin sitä illalla niin ku olisin muka tienny että ei niiden numeroiden välttämättä tarviikkaan täsmätä. Ihan vaan että saa nukuttua et jaksaa töissä. Niin että anteeks Rane kun en ole pahoillani että periaatteessa huijasin sua!
     
  7. Bowhill

    Bowhill 3rd gear

    Eipä ne konttorilla taida tehtaan koriin tekemiä meistejä tutkia, tokkopa tietävät että niitä löytyy edes...Itse meistää vaikka oikeaan sisälokariin koko VIN:n, niin se niille riittää.

    Syylärinkehikossa oleva numero on aika vaikea löytää, pitää katsoa konehuoneen puolelta ulos päin ja silleen :eek: . Mä löysin vasta soodapuhalluksen jälkeen.
     
  8. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Selviskö mitään uutta?

    Jotenkin kummastuttaa tässä tapauksessa tuo "rebodyttaminen". Ainakin saatu hyöty taloudellisesa mielessä esim. aakkosta korottamalla on lienee jäänyt aika pieneksi.
     
  9. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Selvis sen verran että ei selvinny mitään. :) Ei se tulipellin numero täsmää papereihin ja kojetaulun VIN-lätkään vaikka kuinka tuijottais.
    Tämä rE-body on sen verran mätä, ja paikkaukset tehty hutiloiden, että ei tämän luulis olevan ihan senkään takia tarkoituksenmukainen viritys..
    Eri asia jos on tehty joskus 20 vuotta sitten.
     
  10. Ebody and irony

    Ebody and irony Gearhead

    hold your horses

    ei se maailmanloppu vielä tule

    aikoinaan kun dealerilta loppui nos osat ja aasiassa ei kukaan tiennyt mopareista mitään niin käytettiin mitä löytyi. oliko osa sitten r1b autosta niin sillä ei ollut merkitystä, pääasia että osa sopi. jos samalla tuli mukana joku numerokoodi niin ei kukaan niistä välittänyt, eikä edes kaikki tänä päivänä.

    ja jos oma auto meni "lunastuskuntoon" niin hajottamolta uusi kori tilalle ja samoilla kilvillä jatkettiin matkaa.

    tuskimpa on suomi tai varsinkaan viro pojan tekemä, virossa ei taida olla e-bodeja kun päiviä viikossa.

    kyllä tämä on tehty siellä maailman rauhaa edistävässä maassa missä kaikki ovat niin rehellisiä.

    ja jos jonkinlaisen huijauksen meinaisi tehdä niin kyllä noi paljastavat numerokoodit saisi helposti peitettyä. tosin kaikkihan ei tiedä tollaisten koodien olemaolosta.
     
  11. Ebody and irony

    Ebody and irony Gearhead

    entäs mitä mieltä mopar asiantuntijat ovat autosta josta puuttuu kori koodit.
    onko kyse huijauksesta vai onko korjauksen takia koodit hävinneet.
    jos joutuu vaihtamaan juuri ne kohdat missä koodit on niin pitäisikö koodit leikata irti ja liittää uuteen osaan vai yrittää itse saada aikaiseksi tehtaan stanssin.
    vaikka miten tekisi niin voi vaikuttaa huijauksesta.
    tai ottaa kuvia ennen operaatiota ja säilyttää irtileikattu osa.
     
  12. Z11

    Z11 Gearhead

    Noitahan on nähty, jos joskus on ollut romiksella, niin kojelauta on vaihdettu toisesta autosta "parempi" tai "jos on paperit". Ihan kuulostaa jenkkien hommilta.
     
  13. BuickS

    BuickS Gearhead

    Jos tuontipapereissa ja VIN-lätkässä olevat numerot täsmää, ei ole ongelmaa rekisteröintikatsastuksessa. Niinkuin "Bowhill" tuossa jo mainitsikin, stanssaa, tai stanssauttaa lähimmällä korjaamolla VIN-koodin hantin sisälokariin ja numeroiden perusteella auton rek.kats. on ok.
    Sen jälkeen voi itse omassa tallissa rauhassa tutkia mitkä koripaneelien koodit täsmää ja mitkä ei? Ja miksi täsmää tai miksi ei?
    Kuinka monessa/harvassa muussa E-bodyssä tai muussa USA-tuotteessa paneelien koodit natsaa..?
    Joko jännitys helpottaa?
     
  14. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Just näin, meistää sen numeron mikä on papereissa koppaan ja sillä hyvä. Ja muista jutuista suu suppuun.
     

Kerro tästä muillekin!