daihatsu rocky 4x4 etulaakereitten kiristys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja toni_b80, 27.10.2002.

  1. toni_b80

    toni_b80 1st gear

    Moi.Onko jollain kokemusta 4x4 auton etupään
    laakereista tai niiden kiristyksestä ja kannattaako sellaista lähteä itse purkamaan.Itselläni on daihatsu rocky jossa on sellainen vika että etu laakerissa on aika iso klappi mutta kun kiristin ulointa laakeria niin se ei auttanut mitään enkä viittinyt sitä enempää yrittä purkaa kun olis pitänyt jarrulevy irroittaa ja pultit on satulassa niin ruosteesa et ne katkeaa
    jos vääntää.Niin eli mitä kannattais tehdä.Ja löytyiskö jostain jotain kirjoja sellaiseen korjaukseen.
     
  2. autoilija

    autoilija Gearhead

    Faktatietoa ei ole tarjota mutta kuvittelisin että siinä ei ole kartiolaakereita pyörissä joten ne ei ole kiristettävissä/säädettävissä.Uuden laakerin vaihtaminen tarvii ainakin vetoakselin/nivelen irroituksen ja jarrulevyn irroittamisen,helpommaksi muuttuu vielä jos irroitat koko pyörännapa asetelman kaikkineen ja laitat koko paketin esim. ruuvipenkkiin kiinni jolloin työskentely muuttuu mukavammaksi kuin lattialla auton alla ryömiminen.Vanhan laakerin irroitukseen ja uuden asennukseen tarviit joko prässin tai pienen lekan ja lyöntityökaluja.
     
  3. ACWCMC

    ACWCMC 1st gear

    Kyllä siinä on kahdet kartio laakerit joita voi kiriä mutta kanattaa varmistaa mistä se klppi tulee. Epäilin omassa autossa myös laakeri vikaa mutta väljyys oli "olkatappien" laakereissa varsinkin ylemmässä eli ne laakerit jotka on etu akselin ja kääntyvän murikan välissä.

    Ja anteeksi kun en osaa paremmin selittää.
     

Kerro tästä muillekin!