Dartin virtalukko

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja kippis, 9.8.2022.

  1. kippis

    kippis Gearhead

  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ootko nyt varma auton iästä, muistaakseni -68 jenkeille tuli henkilöautoissa pakolliseksi rattilukko, oliskos se -69 käyttöönotto ja oikeasti se Dart on -67??
     
  3. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    -69 on vielä Mopareissa kojelaudassa. -70 siirty pylvääseen ja tuli rattilukko.
     
  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Joo ja mun teoria kaatui siihen että toi sama lukkosylinteri sopii Dartit 60-69 :odcry:

    Eli ihan paska teoria taas kerran :rotfl:
     
  5. kippis

    kippis Gearhead

    JAMANT tykkää tästä.
  6. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Jos ei muuten tunnista Mopareita, niin kylkivalot on helppo. -67 ei kylkivaloja. -68 pyöreät. -69 vain suorakulmioheijastimet (koska pihi Chrysler), -70 sit suorakulmiotyyliset kylkivalot.
     
  7. hantta

    hantta Gearhead

    Ja mahtaisko takavaloissa ollavuosimalli, ainakin -60 luvun kamppeissa pruukasi olla?
     
  8. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Osissa on yleensä 2-6kuukauden viive, että ne on laitettu autoon. Eli jossain early autossa voi heittää reilusti.
     
  9. -tl-

    -tl- Gearhead

    Muokattu: 10.8.2022
  10. Fuselage

    Fuselage Gearhead

  11. kippis

    kippis Gearhead

    Joo ei o enää varastossa kun tilasin viimesen. Nippelitepon lukko on mitoiltaan just se pienempi.
    Tuolta marjakankaalta oon tilannu aika paljo osia.
     
    Muokattu: 10.8.2022
  12. Hai

    Hai Double Gearhead

    1969 A&B virtalukko on ihan omansa. "one year only"
    Runko on pidempi ja lukkosylinteri suuremmalla halkaisijalla.
    Toiminnallisesti ->1968 käy kun vaihtaa koko virtalukon. Liitin peräpäässä sopii.

    Yleismalliseen virtalukkoon en menis, kun sen alkuperäisen liittimen raiskaaminen ei ole jatkon kannalta fiksua. Lisäksi Moparissa on IGN1 ja IGN2, joita harvoin on yleismallisissa. Jos siis halutaan etuvastuksen ohitus startatessa.

    Mutta mikä on aloittajan alkuperäinen ongelma?
    Eikö lukkosylinteriä ole ollenkaan?
    Jos avain puuttuu, niin se on ongelmista pienin. Tuon lukon tiirikoi "waverake:lla" tai tuulilasin pyyhkimen jäykistelatalla kymmenissä sekunneissa. Sitten sen jälkeen lukon sarjottaminen on pikkujuttu.
     
    Muokattu: 10.8.2022
  13. kippis

    kippis Gearhead

    lukko alkanu vikaantumaan, välillä ei avain käänny. ja se on just toi mikä siinä takertelee.
    ennakkohuilia pitäs suorittaa ja vaihtaa lukkopesä.
     
  14. Hai

    Hai Double Gearhead

    Okei.
    Veikkaan kulunutta avainta tai kulunutta/kuluneita haittoja.
    Jos avaimen saa kääntymään, saa pesänkin ulos. Sitten on helppo katsoa mikä vaivaa.
    Irtonaisesta pesästä voi katsoa mikä haitta ei nouse tarpeeksi tai nousee liikaa. Sen mukaan tekee uuden avaimen tai vaihtaa haittaa.
     
  15. hantta

    hantta Gearhead

    Nuo Moparin lukkosylinterit on aika yksinkertaisia, itselläni oli pari varaosaovea, joiden lukoista ja olemassaolevista tein Monacoon yksiavainjärjestelmän, kun alkoi joka luukkuun olla oma avain.
     
  16. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

  17. Noissa eri maanosien Mopeissa (ja muissakin) on monesti paikallisia osia. Esim. mun kaverin 3700GT:ssä on joku rankalainen virtalukko alunperin. Siihen ei jenkkimalli käy.
     
  18. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ebayssa oli äsken NOS sarja ovi/virtalukkoon Moparia. Pesät ja avaimet. Hinta oli vielä asteikoilla, mutta 337 dollarin shitting ei.
     
  19. Peter Ashington

    Peter Ashington 1st gear

    Pesä irti. Avain sisään. Viilaa näkyviin jäävät haittojen päät hitolleen. Putsaus präkkärillä. Lukko/aseöljyä reilusti. Kasaus ja kas, toimii taas seuraavat 53vuotta.

    Jos haluaa hifistellä, ni käy ensin teettämässä lähemmäs kulumatonta avainta muistuttavan nikkelin.

    Näin olen itse näitä ongelmia korjannu ja uudestaan, ei ole koskaan tarvinnu vielä samaa lukkoa ehostaa.
     
  20. kippis

    kippis Gearhead

    Hyvät vinkit, kiitti.
    Tais ollakin marjakankaalla 69 sylinterit loppu. Tilauksen sain kuitenkin tehtyä. Hyllysaldo virhe, ehkä. Muuten se kyllä lähettää tosi nopeasti tuotteen.
     

Kerro tästä muillekin!