dartti ei lähde liikkeelle

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Anonymous, 18.7.2002.

  1. dart

    dart Gearhead

    kyl se käynnis pysyy kylmänä ihan normaalisti
    mut ku kone lämpee ni tyhjäkäynti alkaa ikäänkuin pätkiä ja ku tarpeeks kauan pitää paikalla ni se sammuu. mut nyt se pysyy jo huomattavasti kauemmin päällä.
    siinä oli sama vika tossa aiemminki mutta kun ostin uuden käytetyn puolan ni se korjaantu heti. se kaveri keneltä sen puolan
    ostin vakuutteli et ei se ollu sillä käytössä ku hetken sen oldsissa (millä muuten oltiin viimeks pori kruisingeissa)
    mut eipä tainnu olla perää siinä jutussa.
    mihin aikaan siellä poris nyt alkaa tapahtua ja onks siellä jotain muuta ohjelmaa. viimeks oli tosi hyvä happeninki!
     
  2. koni

    koni 1st gear

    Viimeistään noin klo. 20.00 kannattaa olla paikalla siellä Tiilimäen Heburgerilla.
    Big River Beach Garage -talleilla on myöhemmin illalla yletöntä oluen juontia ja makkaran grillausta + muuta örvellystä.. Saattaa siellä joku bändikin olla.

    BTW: Ottakaa kaveritkin autoineen mukaan...

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: koni 2002-07-26 08:46 ]</font>
     
  3. Yogi

    Yogi Gearhead

    Dart, olitko Porin cruisingissa ja toimiko auto? Näin siellä bileissä loppuillasta jonkun tosi nätin mattamusta/liekit-dartin (73?).
     
  4. dart

    dart Gearhead

    juu! kruisingeissa oltiin ja kyllä dartti pelas se oli just se mattamusta+liekit vehje.
    oli muuten tosi hyvät kekkerit taas.
    nyt on dartissa kyl hiukan pelti hommia ku pick-nickissä jotkut jampat päätti lepäillä
    dartin katolla. mut ei oo enää sammuillu ku otin etuvastuksen kokonaan pois.
     
  5. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    Kaverilla oli chevyssä samanlainen vika.Nosti uimurikammion pintaa vahän ja vika hävis.Oiskohan tästä apua.
     
  6. dart

    dart Gearhead

    kaasari on ihan uus 600cfm cartteri enkä oo löytäny siitä mitään mistä sen pinnan vois säätää. mutta tossa ylempänä oli et kickdown oli polttanu lootan ni mulla ei kickdown toimi olleenkaan et mistä kannattais ettiä vikaa? vivut on paikallaan mut siitä en tiedä miten se on säädetty tai pitäs säätää.
     
  7. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    Tohon laatikkoasiaan ei varmaan pysty muut vastaamaan,kuin Mudracer.
     
  8. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    En tunne kaasareita,mut kaverilla oli nelikurkuinen ja siinä oli kurkkujen molemmilla sivuilla kaks lukkomutterilla varustettua säätöä,joista sen sai säädettyä.Vastapäivään kierrettäessä pinta nousee.
     
  9. J-M Partanen

    J-M Partanen 1st gear

    Mulla ei kanssa tuo Dartti meinannut lähteä aluksi liikkeelle, mutta kyllä ne viat sieltä kaasarista löytyi, eka vika oli seosruuvit väärin.

    Toisena kakkoskurkkujen aukaisua rajoittava rauta"venkula" oli löysä eli tyhjäkäynti kiersi väärää kautta (eka kurkut oli kiinni) sangan kiriminen ja tyhjäkäynnin pyöritys takaisin normaaliin ykköskurkuille, nyt lähtee paitsi kylmänä jää törisemään jos laittaa liian hipsusti kaasua. Ryyppyä tässä ei kai ole ollenkaan. kaasari on siis joku antiikkinen neulamalli? Holley

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: J-M Partanen 2002-09-03 21:37 ]</font>
     
  10. J-M Partanen

    J-M Partanen 1st gear

    Unohtui tuo toinen vika joka vielä on eli ilmeisesti tuo kärjetön mystinen boxi, eli moottorin saa ajaa lämpimäksi mutta "auton" lämmettyä koko illan ajusta muuttuu jossain vaiheessa käynti tosi tärinäksi, korkeilla kierroksilla toimii sitten hyvin.
     
  11. dart

    dart Gearhead

    vanhassa holleyssä oli bensanpinnan säätö kohokammioiden päällä mut carterissa sitä ei ainaka ilman kaasarin avausta voi säätää.
    ja auto ei sammuile enää ja käy hyvin ku poistin etuvastuksen.
     
  12. J-M Partanen

    J-M Partanen 1st gear

    Hip Hei! Otinpa sitten minäkin pois tuon etuvastuksen ja vaihdoin puolan kun siinä luki jotain "Use only with ballast" ja käynti parani huimasti, mutta vieläkin kun ajeli koko illan rupesi käynti pikkuisen huononemaan, ei siis käy enää tautisesti mutta hivenen huonommin. liekö tuo kärjetön boxi vai väärät tulpat.
     
  13. dart

    dart Gearhead

    ei toi dartti vieläkä oikeen hyvin käy vaan se tyhjäkäynti pätkii hiukan ku on vaihde päällä esim. risteyksessä mut ei se sammu
    ja nyt ku ostin tollasen ihan tavallisen puolan (uuden) ni sen kans ei käy ollenka.
    lähtee käymään mut tosi vaivalloisesti eikä ota kierroksia vaan sammuu.
     
  14. J-M Partanen

    J-M Partanen 1st gear

    Nuita puolia mittailtiin joskus virtamittarilla ihan summassa, esim hyvässä puolassa + ja - navan antama luku oli jotain 0.3 eli joku hävikki varmaan, sitten oliko se nyt siitä tulpan johdon pistokkeesta ja + tai - se oli, niin hyvässä puolassa luku oli 13 tai 14, huonommissa jotain 6.5 tällä tais vielä pyöriä, toinen puola sitten 5. jotain ja tällä ei lähtenyt enää käyntiin, mutta samalla tyyllillä varmaan voi mittailla kun lukuja voi sitten vertailla keskenään
     
  15. Yogi

    Yogi Gearhead

    Kyllä mullakin dartti käy lämpimänä vähän katkonaisesti, ei tosin sammu. Ihme juttu tuo "dart":n kirjoittama "alkup.puolalla ei käy lainkaan. Mulla kävi just toisin päin. Kylmänä/kuumana lähtee mun dartti tosi hyvin käymään. Ei tarvi ryyppyä eikä sahausta.

    Mulla on vielä vanha virranjakaja paikoillaan, tiedä häntä paranisiko käynti uusimalla sen. Kaasarin pitäisi olla säädöissä, säädätin se oikeen "ammattilaisella". Tekikö se kunnon säädöt, siitä ei sit ole mitn hajua.
     

Kerro tästä muillekin!