Dee-ryhmä kaudella 2009

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja vipottaja, 2.9.2008.

  1. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Re: k

    Tosta katsastuksesta on tuolla väännetty jo moneen kertaan ja havaittu turhaks kun ei se oo mikään kriteeri vaan pikemminkin sit tuuripeliä konttorista, omista supliikkitaidoista yms. johtuen eikä ne silleen leimatut autotkaan oo kuitenkaan viivallakaan leimakelposia mm. oikeitten tehojensa puolesta. Ja turha vaiva ja kuluerä sit kaikkine maksuineen (katsastus, käyttövero, vakuutukset) mikäli autolla ei muuten tuu kuitenkaan ajeltua mitään normaaliajoja.
    Ja katsastetaanhan ne kuitenkin kilpailun järjestäjän puolesta joka kisassa että ovat vallitsevien Street -sääntöjen mukaisia :wink:

    Onhan tossakin listassa jo 8 suht varmaa nimeä useimpiin kisoihin plus sit tostakin puuttuu vielä nimiä jotka ajanee joko koko kauden tai joitain kisoja eli en minäkään olis mitenkään huolestunut.
    Ja katotaan sit mitä C tekee eli melkein veikkaan että yhdessä me taas ajetaan :wink:
    Ja Mopuristikin tossa taas jo ilmottautu mukaan, kyllä tää tästä 8)
     
  2. DS 333

    DS 333 1st gear

    k

    Ei siellä mitään hammastankokieltoa ole. Mekin laitetaan nyt hammastanko kun lukeepi otteessa. Ennen ajettu ihan orkkis-ohjauksella.

    Ja ei enää tota pitää olla katsastettu juttua, kiitos. Autot tehdään sääntöjen mukaan eikä säännöt autojen mukaan.
     
  3. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Kaikki FHRA:n cupissa ajaneet autothan ovat olleet katsastettuja, se on kisaan pääsyn edellytys. Ei välttämättä voimassa olevaa vuosikatsastusta, mutta sitä ei toisaalta missään kielletäkään, kilpien käyttö kisassa sen sijaan on kielletty. Meidän nykyinen auto ei ole rekisterissä eikä leimassa; ei se maailma mun mielestä siitä just onnellisemmaksi muutu, että me käydään toi auto rekisteröimässä ja katsastamassa. Ainoo mihin se vaikuttaa on kukkaron keveneminen. Noina parina vuotena kun on kisoja kiertänyt on vastaan tullut WCC:n kisoissa autoja jotka kyllä ovat rekisterissä ja leimassa, mutta joissa ei ole vaikkapa tuulilasinpyyhkijöitä, peilejä, toimivia valoja ym, eli ei leimakelposia. Kumpi sitten on parempi?

    Hammastangot on olleet jo muutaman vuoden sallittuja tietyin edellytyksin.
     
  4. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Re: k

    Missä välissä tuo sitten on muutettu takaisinpäin?Jos otteessa lukee mutta ei ole kiinni?

    Aika offtopic mutta eniwei?

    Ja tuo on todellakin asian laita,autot tehdään sääntöjen mukaan.
    Kaikille on ryhmä!
     
  5. DS 333

    DS 333 1st gear

    Re: k

    No kun auton ostimme 2006 niin siinä tuli hammastanko mukana mutta ei ollut kiinni. En tiedä milloin on muutettu takaisinpäin. Otteessa oli hyväksyntä hammastangosta joten nyt sitten ajateltiin sinne semmonen laittaa. Jää sitten tuota tilaa pikkasen kun noita pakosarjahimmeleitä sovitellaan. Hammastanko ei kuitenkaan ole se mikä mukana tuli mutta volvon hammastanko kuitenkin kun otteessa lukee että volvon hammastanko :D
     
  6. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Olikohan viime vai toissavuonna. "Tehtaan alkuperäinen kyseiseen malliin toimitettava järjestelmä säilytettävä tai vaihtoehtoisesti kyseiseen automalliin jälkituotantona valmistettu ohjausjärjestelmä sallittu. Ennen vuotta 2002 tieliikenteeseen hyväksytyt ohjauslaitemuutokset sallitaan jos hyväksynnästä on merkintä rekisteriotteessa.
    Samaan aikaan tais tulla se, ettei moottorin ja korin tarvi enää olla samaa valmistetta kunhan sylinterimäärä on korkeintaan sama kuin mallisarjan suurimmassa.
     
  7. DS 333

    DS 333 1st gear

    l

    Jokos sulla kaarihommat työn alla kun eikös se autos mennyt sillain kivasti Kalajoella :D
     
  8. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Re: l

    Vasta suunnitteluasteella, pitäisi saada kone ekaks kuntoon. Enää ei puutu kuin veivit ja muuta pikkusälää ja sitten pitää miettiä miten paikata lohkossa oleva reikä. Harmittaa vaan kun alsakansiin varatut hillot meni alakerran kunnostamiseen :(
     
  9. jt

    jt 3rd gear

    Wannabe kisailijoista en tiedä,mutta Wannadee racing team on tulossa myös ensi kesän kapinoihin.Edellyttää vaan,että löytyy sponsseja ja muuta rahaa.
    T:Jarmo DS 302
     
  10. DS 333

    DS 333 1st gear

    k

    Do diin. Suotta murehdin. Tossahan alkaa olla 8-auton kaavio koossa :D
     
  11. Dartblower

    Dartblower Gearhead

    Taitaapi enskesä mennä WCSC kisoissa, ehkäpä satunnainen kisa mahdollista. Kärry kyllä on hyvinkin ajoissa kasassa, kerrankin..........

    DS 322
     
  12. osaase

    osaase 3rd gear

    huomenta, ds377 porukka myös mukana,autosta en tiedä.joko vanhalla tai sitte jollakin muulla 8)
     
  13. Muki

    Muki Gearhead

    Valiant pysynee ensi kesänkin eli kauden 2009 tallissa. Tällä erää keskityn täysipainoisesti työn tekoon, ja jos aikaa jää (tuskin) niin ehkä sitten mieluummin asuintalon remontteihin.
     
  14. jukka63

    jukka63 1st gear

    Ralli tulee pistäytymään radalla jossain vaiheessa.Täytyyhän selvittää,onko viritykset osunneet kohdalleen.Uusi harvempi perävälitys ja ensimmäistä kertaa mun autossa mekaaninen nokka ja oikein rulla sellanen :eek: Viimeks jäi karvan verran yli kympin,nyt uskon 9:n aikoihin.Vielä pitää houkutella Jykä ratin taakse,niin ei oo ainakaan kuskista kiinni :D
     
  15. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    ^Hieno homma :D
    Nähdäänköhän Jykä sit taas ainakin kerran ens kesänäkin kunnon merkkivaatteissa kuten viime kesän finaaleissa :poff:
     
  16. DS 333

    DS 333 1st gear

    l

    Joo kyllä se rusetti komistaa karummankin miehen ja mieshän oli pelkkää hymyä kun oli ko. haalarit päällä :rotfl:
     
  17. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Haalarithan oli hyvät, joku pervo vaan oli ommellut niihin jotain omituisia symbooleja.
     
  18. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Saat ne tarvittaessa lainaksi myös ensi Kesänä :poff:

    Tosin siitä olen vähän hämmentynyt, että sä oot antanu ne jollekin pervolle ommeltavaksi. Eihän se ollut noiden haalareiden tarkoitus ja miten ihmeessä sä yleensä oot semmosiin sekopäihin sekaantunut. Uskaltaakohan niihin haalareihin yleensä enää kattoakkaan :odroll:

    Pervoja.... yääkkk... :wc:
     
  19. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Tulihan taas ruuvattua ton mun Mekatsun Vänän kanssa tänään. Motti pantiin paikoilleen toisen kannen kera, jotta voitaisiin tehdä pakosarjat noille turboille. Tuli vaan eteen yksi ihan pikku ongelma :eek: Mihin ihmeeseen me saadaan noi Turbot oikein mahtumaan :eek: Joku IDIOOTTI :mad: nimittäin on mennyt ostamaan niin isot ahtimet, että tila tommosen Camaron konehuoneessa on oikeasti tiukoilla. Varsinkin kun sinne pitäis laittaa myös kaikenmoista muutakin romua. :x

    Oiskohan kellään mitään neuvoa tommosen ongelman ratkaisemiseksi. Sellainen ehdotus jossa joku ilmoittaa ratkovansa ongelman hakkemalla noi Turbot pois, ei kelpaa :soosoo: Muita ehdotuksia kiitos :poff:
     
  20. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Heleppo homma! Paat ne hyrbelit sinne samaran takaluukkuun! Takaluukkuturbothan tuntuu ison veden takana toimivan varsin mukavasti, varsinkin isohkojen perusmottien kanssa.
     

Kerro tästä muillekin!