demon kaasari

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja exo, 19.9.2006.

  1. exo

    exo 1st gear

    tos tehtiin hyvän kuuloinen tarjous tommosesta 725cfm road demonista...mutta kaasarina on tää merkki aika outo vielä...kokemuksia siis kaivataan..ihan cruisinki ajoon,ei ole tarkoitusta käyttää radalla se koommin..kertokaa hyvät ihmiset
     
  2. Belvedereman

    Belvedereman 1st gear

    Haulla tästä löytyy enemmänkin juttua mutta tiivistettynä kai vois sanoa että ominaisuuksiin nähden hinta on kohdallaan mutta työnlaadussa on toivomisen varaa eli kannattaa avata ja putsata vähän sitä ennen kuin lyö koneen päälle.
     
  3. makke

    makke 1st gear

    Demoni on parannettu painos Hollikasta. Holleyn pääsuunnittelija Barry Grant otti suuntaa ja perusti oman puljun ja silloin syntyi Demon. Katso että kaasari on otettu asiallisesti käyttöön, eli alkujaan suoritettu kaikki DVD:llä olevat toimet. Siis pura, siisti paikat ja niputa!
     
  4. Gyrus

    Gyrus Gearhead

    edellisien kanssa vähä eri mieltä eli itselläni demoni ja ei todellakaan parannettu versio holleystä vaan kopioitu kalliimman hollikan ominaisuudet huonosti halpaan pakettiin..

    Voi olla ihan ok kaasari sen jälkeen kun itse teet kaiken uudestaan.. eli putsaat kanavat kunnolla, vaihdat holleyn neulaventtiilit ja ryyppyläppää vähä rälläköit ja säädät kaasarin (nuo siis olen itse joutunut tekemään)
     
  5. HEAVYDUTY

    HEAVYDUTY 1st gear


    Ettei vaan ois ollu Barry Grant...(BG) enmievarmaoo?? :eek:
     
  6. makke

    makke 1st gear

    Juu, oli kirjoitusvirhe, korjasin sen.
     
  7. makke

    makke 1st gear

    Kyllä BG on Holleytä kalliimpi pääsääntöisesti.
     
  8. cuda69

    cuda69 Gearhead

    omat kokemukset rajoittuu noin viikkoon , mutta vaikuttaa ihan hyvältä kaasuttimelta (850dp speed)ja pitää paikkansa että kaasari pitää purkaa , putsata,vaihtaa powervalve ja suuttimet.
     
  9. Gyrus

    Gyrus Gearhead

    niinkö? itse olen tämän pähkäillyt eri lailla..

    Perusteluni: Eli koitappa vaikka katsoa demoni mistä löytyy nelinurkka tyhjäkäyntisäätö, ja jokaiseen kurkkuun vaihdettavat suuttimet ominaisuus. Sitten katso vastaavilla ominaisuuksilla oleva Holley. Kyllä kun itse ainakin muutama kuukausi sitten katsoin ni Holley oli melkein pari sataa kalliimpi..

    No mutta jos joku haluaa maksaa Road Demonista enemmän ku holleystä ni saa ilmotella mulle ja tarjota.. vaihdan heti holleyhen.. (ei tosin viisasta ku vihdoin saanu kaasarin toimimaan mutta..)
     
  10. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    joo, noihin "ominaisuuksiin" nähden demon on tosiaan reippaasti vastaavin ominaisuuksin varustettua holleyta halvempi.
     
  11. Ahti

    Ahti 3rd gear

    Mulla on Falconissa 650 Mighty Demon, jossa siis ei ole ryyppytornia ollenkaa. Niinkuin jo todettu, niin alumiinilastuja uudesa kaasarissa on mutta ainakin mulla toimi suoraan paketista tosi hyvin, mitä nyt vähän paksulla oli mutta bensapinnat ym oli hienosti kohdillaan. Kyllä voin ainakin tota Mightyä suositella. Vieläkun jenkit joskus tekis suutinten vaihdosta sellasen ettei tarvis koppia availla (tyyllin Weber vaakaimu).
     
  12. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Onhan noitakin ollut. "Speed Block" suutinrungoissa oli tollaset webrutyyppiset emulsioputket, joissa suuttimet päissä, ja ruuvattiin suutinrunkojen päältä kiinni. Noita oli vielä 90-luvun lopulla tarjolla, mutta katos markkinoilta Brad Urbanin kuoltua. Oli toimiva systeemi, vielä kun olis ollut erilaisia emulsioputkia tarjolla. Nyt joutu ite muokkaamaan.

    Tänä päivänäkin on tarjolla "säädettävällä suuttimella" olevia suutinrunkoja, vaikkapa http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
     
  13. Ahti

    Ahti 3rd gear

    No perskules, toihan vois olla ok. Mitenköhän laajan skaalan tolla ruuvilla pystyy säätämään jos vertaa vaihdettaviin suuttimiin? Ja miten hyvin pitää ittensä tiiviinä? Kokemuksia kellään?
     
  14. makke

    makke 1st gear

  15. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ai ominaisuuksiinsa nähden? Jotain road demoneita lukuunottamatta tarvii mennä holleyllä hp seriesiin, että löytyy edes osa noista hilavitkuttimista mitä on kiinalaiset pikkukädet väkertäneet noihin demoneihin. Noin niinku periaatteessa ainakin. Mitä niillä kaikilla ominaisuuksilla sitten tekee, se on toinen, tai ehkä kolmas juttu, mutta ainakin neljän kulman tyhjäkäynti on ihan kiva. Idea noissa demoneissa on ihan kiva, vielä kun laatu olis samalla tasolla. Joku syy siihenkin on, että noi holleyt löytyy summitin valikoimasta, kun taas demoneita ei.
     
  16. Fordvessa

    Fordvessa Gearhead

    Kaverilla olis tommoset speed blokit jos jotain kiinnostaa, niitä suutin putkia on vaan kiristetty liikaa eli ainakin yksi putki on poikki ja pari vähän mutkalla. Jos jotain vaan kiinnostaa niin on kaupan.
     
  17. makke

    makke 1st gear

    Olisikohan Demonien poissaolo Summitista ihan puhtaasti Holleyn aikaansaamaa? Tuskin siellä kovin hyvällä silmällä katsotaan Barry Grantin toimia? Joten, pikku vihjevaan, niin Demoneja ei myydä.
     
  18. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ei ole. Muut pajat myyvät sekä, että. Summitilta kuultujen juttujen mukaan läks pois siksi, että ensinnäkin isosta volyymista ei saanut extra katetta, eli makso saman verran BG:ltä kun paljon vähemmän myyville, sekä ennen kaikkea kuulemma kohtuuton palautusten määrä muihin tuotteisiin verrattuna jonka takia yhdessä ton ekan tekijän kanssa niistä oli suht helppo luopua. Jeg's lopetti ne myö välillä, mutta "yleisön pyynnöstä" otti ne takas.
     
  19. makke

    makke 1st gear

    On noita US-Partsissakin myyty ja takas ei ole juurikaan tullut. Eniten on tainnut olla ongelmia sit kun on vaan kaasari lyöty paikkaansa kiinni eikä ole vaivauduttu tekemään tarvittavia siivouksia.
     
  20. gomopar

    gomopar Gearhead

     

Kerro tästä muillekin!