DiabloSport Trinity 2 EX Platinum ohjelmoijin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja dean66, 5.12.2023.

  1. dean66

    dean66 Gearhead

    Terve.

    Hakuun kun laittaa tuon DiabloSport:n, niin tulee kilotolkulla osumia ja säikeitä, joissa ansiokkaasti asiaa ainakin joltain kantilta sivutaan. Minulla olisi kuitenkin pari ihan aloittelijan täsmäkysymystä, joihin toivoisin vastaukset suoraan. Kiitos.

    Minulla on ihan peruskunnossaan oleva GM, jota voisin tuolla ohjailla. Seuraavat asiat mietityttää:
    1) lataan muistiin jonkun niistä välineen perusohjelmoinneista (vaikkapa "mileage") ja haluan palauttaa jossain vaiheessa tehdasasetukset. Onnistuuko se (Kyllä / EI)

    2) lataan muistiin jonkun niistä välineen perusohjelmoinneista (vaikkapa "mileage") ja ajelen lentokentälle. siellä haluan ladata ohjelman "performance", kokeilla muutaman testilähdön ja sen jälkeen palauttaa taas tuon "mileagen". Onnistuuko se (Kyllä / EI)

    3) ajelen jollekin säätöpajalle, lataan ohjelmoinnin "perfomance" ja annan säätötaiteilijan dynottaa paremmat säädöt ja kartat. lopputuloksena tästä olisi paranneltu ohjelmointisäätö "performance plus" ja tallennan sen uudelle nimelle sinne kapulaan (tai samalle nimelle, jos uutta ohjelmointia ei omanaan saa tallennettua). Onnistuuko tämä (Kyllä / EI)

    Joku varmasti näiden kanssa jo pelannut, niin arvostaisin vastauksia.

    t. Arto / C5.
     
  2. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Trinity 2 ei kokemuksia GMssä, mutta i3 Moparissa. Mutta toi Trinity näyttää vielä monipuolisemmalle kuin i3 kapula.
    1. alkuperäinen tehtaan ohjelma on tallessa kapulassa. Esim jos myyt kapulan eteenpäin, niin sen paritus poistetaan ja tällön kapula asentaa alkuperäsen ohjelman takaisin autoon.
    2. Voi vaihdella ainakin i3. Itse vaihtelen noita, perusajossa itsellä 93 ohjelma ja MDS pois päältä. Sit jos tiedän, että pidempi matka-ajoreissu edessä, vaihdan MPG ohjelman ja MDS:n päälle. Sit perillä taas kapulasta 93 ohjelma ja MDS pois päältä. Ohjelman vaihtoon menee pari minuuttia.
    3. Aika kauas saa Diablon kanssa ajella, että löytyy paja joka sitä säätää. Itse en tiedä yhtään Suomessa. Ellei joku ole Diablon säätöohjelmaa viimeaikoina hankkinut??? Netin kautta voi tilata ohjelmia. Dataloggaus päälle, se emaililla tunettajalle. Se tekee säätöjä... toistetaan kunnes ohjelma kohdillaan. Tässä kannattaa verrata montako "revision" kertaa ohjelmoija tarjoaa. Ja sen saa lisättyä sit valikkoon. Jos ois rahaa ylimääräistä, ois kiva teetättää E85 ohjelma.
     
    dean66 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!