Dieseli hyytyy

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Deltapete, 7.1.2010.

  1. raggar

    raggar Gearhead

    Kannattaa suosiolla jättää ne m-filtterit hyllyyn. Onhan ne halpoja, mutta jostain se hinta tulee :odroll:

    Alkuperäis-suotimia käytän jos vaan mahdollista, ellei oo sitten ihan saatanan kalliita.
     
  2. hangover

    hangover 1st gear

    Kannattaa varmistaa jollain keinoin, että talvilaatu tai arktinen on oikeesti sitä ihteään. Keskisuomessa paikallinen kylmä-ABC möi talvilaatuna jotain eteläsuomen "talvilaatua" joka jäppäs muistaakseni -15 asteen paikkeilla. Paikallinen hinausyrittäjä kiskoi 10 kilsan säteellä asemasta lukematoman määrän autoja korjaamolle sulamaan..

    Jos tankissa on kesälaatua vielä vaikkapa 20 prossaa, ja tankkaa sinne tota "mukamas" talvilaatua täyteen, niin ei ole ihme, jos hyytyy jo -10 asteessa...

    Ja lisäksi jos aseman pitäjällä on ollut vaikka 20 prossaa kesälaatu vielä säiliön pohjalla, kun on ottanut talvilaatua...
     
  3. pantera

    pantera Double Gearhead

    Mulle kävi juuri näin toissapäivänä, ja vielä M-filtterin kans, pakkasta oli vain 7 mutta....
    Ostin marraskuussa 60l lumentyöntimeen ja kysyin että onhan soossi varmasti talvilaatua... on on, oli vastaus, just tuli kuorma..., olin käyny viikkoa aikaisemmin kysymässä ja silloin oli ollu edelleen kesälaadut ja jätin ostamatta. Kuinka paljon lienee ollut kesälaatu pohjia säiliössä... ja paikka oli aapeesee pikku huoltis jossa löpömenekki on oletettavsti aika vähäistä
     
  4. raggar

    raggar Gearhead

    Kesälaatua ei tarvii olla paljon seassa kun menee jo talvilaatu "pilalle".
     
  5. daimleri

    daimleri Gearhead

    noi ekat tankkaukset kun laatu alkaa vaihtumaan "talvilaatuun" kannattanee tehdä sellaisilla asemilla missä esim. raskas kalusto käy kaivolla. sen varaston kiertonopeus on kohtuunopee.

    samoin, allekirjoittanut tankkaa aina sitä "kylmintä" laatua mitä ko. asemalta saa, ihan sama vaikkei juuri sillä hetkellä ole tarvetta niin "koville" luvuille, sen muutaman sentin minkä siinä maksaa enemmän ei paljoa paina kun vaihtoehtona on se et se kikkare hyytyy just silloin kun sitä tarttis
     
  6. TVS

    TVS 2nd gear

    Nafta on siitä ilkeä tavara, että puoli tankkia kesälaatua ja puoli tankkia arktista talvilaatua yhdistämällä tulos on sama kun siellä olisi kesälaatua. Se parafiini kun jää sinne sutiin vaikka sitä olisi seassa vähemmän, laitteella vaan kerkiää vähän kauemmas ennenkon veto loppuu. Monessa vehkeessä on suodatin sillain suhtkoht lähellä moottoria, että jos siihen malttaa väkästellä lämpösuojan siten että kone lämmittää sutia ja suti ei saa viimaa, niin yleensä vehkeet saa tulille uusiks kun toppaa tiensivuun ja odottelee 10 min, heti ryytymisen jälkeen on ihan haaskuuta sahata akkuakin hengettömäks.

    PS: massikkahan lähti ku palamun alta :poff: .
     

Kerro tästä muillekin!