Dodge Dart 1973 – ”Pyydys”

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Jokeri, 24.9.2016.

  1. Rottelo1984

    Rottelo1984 2nd gear

    heh. kävin eilen iisalmessa vaihdattamassa uuden tuulilasin omaan darttiin. Oli auto aivan perseestä ajaa. kotona tutkiskelu niin, myös tässäkin yksilössä alatukivarrehelat paskana. heiluu jotain pari senttiä. ja söi etuset pilalle 100 km matkalla
     
  2. Jokeri

    Jokeri Gearhead

    En mä ole noita itte hitsannu ja joku varmaan löytää työnjäljestä huomautettavaa, mutta parempi tuo nyt on kun lähtötilanteessa, nyt on jopa jotain mitä rungoksi kutsua
    [​IMG]

    Ei homma ole aina niin vakavaa. Kaveri tuli hihitellen sanomaan että tuu ny katsomaan. Oli sitten sormella piirtänyt pölyyn roadrunnerit. Käskin ottaa tussin käteen ja tallentaa nämä taideteokset vähän pysyvämmällä värillä
    [​IMG]

    Niin ja se tukivarren pusla. Tässä toinen niistä. Tuo jätti puslan sisemmän holkin kiinni tukivarren akseliin tukivartta irrotettaessa. Itse kumiosa lähti tuosta ihan sormin painamalla, toisesta se irrotettiin polttamalla
    [​IMG]
     
    Muokattu: 26.4.2017
    LPV ja Herje tykkäävät tästä.
  3. Jokeri

    Jokeri Gearhead

    Kun zoomaa nämä kuvat riittävän pieniksi tai katsoo tarpeeksi kaukaa niin se näyttää ihan autolta
    [​IMG] [​IMG]
    Onpas tää kuvien lisäys helppoa. Laitetaan nyt takakyljestäkin kuva. Eikö oo hieno, itte tehty polven päällä leipoen, teknisimmät työvälineet iso rälläkkä ja riittävän kokoinen leka? Mä oon ainakin tyytyväinen, nämä ei varise enää ajon aikana tielle
    [​IMG]

    Edellisten seppien taideteos jätettiin näkyviin. Osaako kukaan kertoa tarinaa sen takana?
    [​IMG]
     
    Muokattu: 26.4.2017
    Saetkae, faffeli, juha745 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  4. FuryIII '71

    FuryIII '71 Gearhead

    Vielä kun laitat tuon kuva-albumin asetuksista julkiseksi, niin me muutkin nähtäis noi kuvat... :rolleyes:
     
    Rotten ja wilburi tykkäävät tästä.
  5. Jokeri

    Jokeri Gearhead

    Näekkö nyt? Mä ainaki näen vaikken oo kirjautunu droppoxiin.
    Tämä kuvien jakoon laittaminen on muuten ihan perseestä. ovvaa niin vaikiaa
     
  6. FuryIII '71

    FuryIII '71 Gearhead

    Juu, ny näkyy.

    Onhan tuossa ollu ruostetta ja patinaa, onneksi ensin mainittu on vähenemään päin. :odsmile:
     
  7. Jokeri

    Jokeri Gearhead

    no onhan tämä suomeksi sanottuna ihan paska mutta toisaalta sopivan huoleton. Ei ainakaan tarvitse olla huono omatunto jos/kun tätä tulee vähän tärveltyä
     
    big t ja Rotten tykkäävät tästä.
  8. FuryIII '71

    FuryIII '71 Gearhead

    Juu, eikä tartte ainakaan välittää mahdollisesti saatavista pienistä parkkipaikka kolhuista. :p
     
  9. LPV

    LPV 2nd gear

    Moi, Piti oikein kattella alusta asti tämä tarina. Tuo auto on pyörinyt täällä meillä päin, Vaasassa, joskus. Täältäkö jostain läheisyydestä sä sen ostit?
    Tuossa lukee että "Kännissä tehty", melko varmasti se on ollut jollain rannikko-ruotsalaisella "raggari-porukalla", vaikka onkin melko siisti niiden normi kalustoon nähden.
    Vois olla vaikka tätä porukkaa; https://www.facebook.com/pwpcc/
     
  10. Jokeri

    Jokeri Gearhead

    Ilmeisesti on tullut sitten vaasasta iisalmen kautta kempeleelle ja sieltä mulle takas tähän iisalmen viereen.
    Jotain sellaista uumoiltiin että "kännissä tehty" ja naureskeltiin viikonloppuna että ei me pystytty parempaan kun oltiin selvinpäin.
     
  11. Jokeri

    Jokeri Gearhead

    No niin nyt se paskakasa on tuossa pihassa ja.. Ajattelin iltani ratoksi kurkkia vähän kaasarin ja virranjakajan sielunelämää.
    Jakaja näyttää pahasti tällaiselta:
    https://www.summitracing.com/int/parts/aaz-30-3891/overview/
    Eikös tämä ole joku tietokoneohjattu jakaja?
    Jakajasta lähtee kaksi johtonippua, toiseen 2 napaiseen piuhaan menee johto, toinen roikkuu tyhjänä.
    Kannattaisko tähän vaihtaa joku vähemmän tietokoneistettu jakaja tai jotain? Nätissä ajossahan tämä menee hienosti mutta kun polkaisee kerraalla enemmän niin kone sammuu taikka "kaatuu naamalleen". Kaasarin säädöillä ei tunnu olevan vaikutusta, kiihdytyspumppu olkoon missä vaan asennossa niin ongelma ei poistu

    - muoks. unohtakaa edellä oleva. Kyllähän siinä pyörijästä kun koittaa niin selvästi tuntuu myös mekaanisen ennakon liikevara, ja kun oikein tarkkaan asiaa tutkii niin tuola summitin sivuillakin sanotaan että ei tuollainen mikään tietokoneohjattu ole. Ja jos oikein viisas olisin niin olisihan tuon voinut ajoituslampullakin todeta. mutta kun en ole
     
    Muokattu: 12.5.2017
  12. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Oletko katsonut että kiihdytyspumppu myös ruikkii bensaa kun vivusta vääntää?
     
  13. Jokeri

    Jokeri Gearhead

    ruikkii ruikkii.
    Ajossa kun petaalin painaa äkisti pohjaan niin ensin booaaa hetken ja sitten innostuu kiitämään. Paikallaan jos saman tekee niin sammuu koko laitos.
    Kaasuun vastaavuus ei siis ole parhainta mahdollista. Kun ny kerkeis niin asentelisi alipainemittarin ja seosmittarin ja kattelisis sytkän ennakon ja tutkailisi kaasaria sitten tarkemmin, tai sitten vaihtais koko kaasarin kun tuli toinenkin vahingossa hankittua
     
  14. ValluRaivo

    ValluRaivo Gearhead

    Holleyssa power valve toimii kiihdytyksen osa-alueella, päästää kurkun alipaineen avulla enemmän löpöä. Jos vakuumi holikka niin kuinka toisio kurkkujen alipaineen tiiveys vetokalvolle? Tuolta aluksi vinkkiä holikkaan.
     
  15. Jokeri

    Jokeri Gearhead

    ei oo hollikka kun eedelin kaasutin. Mittasin aiemmin että 12 elohopiatuumaapaunaapuntaapesetaa mitä lie yksikköä imee alipainetta tyhmäkäynnillä ja keräämäni tietämyksen nojalla valitsin sarjasta pinkit jouset (7 samamitäliealipaineyksikköä) noitten neulojen.. no mitä lie neuloja ny suomeksi olisivatkaan, ei kuitenkaan parsinneuloja... alle ja avot parani kummasti. Koetin myös eri kiihdytyspumpun asennoilla, kuin myös alipaine ennakonsäätö kytkettynä ja ilman sitä (ettei nyt esim se alipaine-ennakonsäätö takkuaisi).
    Aivan helevetin hyvää siitä ei tullut, liekö sitten vakio turpiini ja vähän rallimpi nokka yhdessä aiheuttamassa sen että laitos tahtoo kuitenkin vielä hyytyä, vai pitäisiköhän koittaa vielä toisillakin jousilla? no varmaan koitan jos kerkeän aikaa saamaan.
    Takarenkaat vaan tahtoo kulua näissä testailuissa..

    Niin ja räpläsinhän mä tässä yks päivä takavalotkin toimimaan, tai lähinnä jarruvalothan sieltä oli hukassa. Ja vaihdoin sisältä säädettävän paskaksi menneen peilin tilalle ihan kädestäpitäen säätyvän sivupeilin ja pukkasin peruutuspeilin parilla poraruuvilla kii kattoon. Vielä pitäis laittaa piippi pelaamaan niin voisi jopa katsastaa.
     
  16. Jokeri

    Jokeri Gearhead

    Seuraavaksi seksuaalinen piiloviesti: Kakkonen luistaa

    Loota on 727 ja kakosella kiihdyttäessä ei nouse kuin moottorin kierrokset. Tuntuis että kakosella pystyis ajamaan tasakaasulla mutta vähänkin kun vedättää niin vauhti ei vaan kasva.
    Tuli pyytämättä ja yllättäen tämä vika kaasarin vaihdon jälkeen. Tuohon on tehty kick down vaijerille joku oma patentti vipu jolla vaijeri kiinnittyy kaasarin vipuun.
    Ykkönen ei luista eikä kolmonen, ja minusta öljy ei haise palaneelta eikä ole oudon väristä. Olisiko että olisin kaasarin vaihdossa ryssinyt kikkarin säädön, liian löysälle, tai olisiko vaijeri voinut mennä jopa liian kireälle ja rikkoa lootasta jotain?
    Tai olisiko kellään tässä pohjoissavon alueella ylimääräistä 727 lootaa pikkulohkon perään?
     
  17. Slant Sickness

    Slant Sickness Gearhead

    Lodju saattaisi tykätä etupannan säätämisestä. Jos siellä on vielä kitkapintaa, voi tulla ihan hyvä. Sen saa säädettyä ulkopuolelta avaamatta. Oliskohan ollut niin että kiristää kunnes ei enää pysty pyörittämään kardaania käsin peruutussuuntaan ja sitten 1,5 kierrosta auki ja lukitus kiinni. Jotakin noin simppeliä, puolen tunnin homma. Toki se kickdownvipu pitää toimia oikein myös.
     
  18. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Kakkosella tosiaan on kiinni taaempi kytkin ja etupanta, sama kytkin on ykkösellä joten vois kuvitella et se on panta joka luistaa. Se ei kauheesti luistatusta kestä, mut kannattaa eka kokeilla pannan säätöä. Säätöhän on kuoren ulkopuolella, kuskin puolella vähän aihdevisustosta eteenpäin, öljyputkne lähdön nurkilla. Vastamutteri auki jokunen kierros ja studi sillee "ruuvarikireyteen", kantsii laskea huvikseen kierrokset, sit ku on nahkeesti kiinni ni 1.5-2 kierrosta auki ja pitäis oleman alueella. Jos edelleen luistaa ja jos kikkari on ees sinnepäin, niin sit on kyl edes lootajumppaa.
     
  19. Jokeri

    Jokeri Gearhead

    Pantaa hivelty ja öljyä vaihdettu. Koeajettu.
    En tiedä kumpi auttoi enemmän Ei-yhtään, mutta lopputulos että kummankaan suoritteen jälkeen loota ei toimi yhtään paremmin.
    Josko tästä, lootan saisi irti ens viikolla joku päivä, niin ruetaan miettimään mitä tehdään. Teenkö mitään, teenkö minä, vai tekeekö joku muu. Valanko tallin lattiaan betonin vai ajanko dartilla? Toisaalta tallin lattialla ei voi cruisata..
     
  20. Jokeri

    Jokeri Gearhead

    Auto on pihassa pöllien päällä ja loota lojuu nurmikolla. Kuistilla odottaa "uusi" loota.
    Selvisi sekin sirinä. Auto on pitänyt ihme tikitystä käydessää.
    Noh. Yksi turbiinin pultti lie korkannut ja siihen on väännetty millinen jenka ja siihen jenkaan normi 8.8 pultti, joka ei nyt ihan hirveen kireällä ollut.
    Niin ikään vetolevyssä on jälkiä kuin joku olisi koittanut sitä hitsata kasaan ja hionut tasaiseksi. Vetolevy ei ole orkkis, sellainen "risti" vaan jokin pyöreän mallinen tarvikeversio. Näyttää kovasti us-partsin myymältä 440 sourcen vetolevyltä. Koittais nyt tilata vetolevyn ja turpiinin sekä pultit niihin. Josko ensi viikon loppupuolella saisi laitoksen taas ajoon.
     

Kerro tästä muillekin!