Dodge Ram 2500 4x4 5.9 TD -95 ->

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja Kippari, 15.9.2004.

  1. Zouga

    Zouga 3rd gear

    Muistaakseni nopeudenrajoitin pitää asentaa vuosimalleihionn 03- ens vuoteen mennessä. Sitä vanhempiin sitä ei tarvi laitaa.
     
  2. OH

    OH 1st gear

    Kannattaa käydä kattelemassa tuolla topicissa

    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=37436

    Hinnat todellakin laajalla skaalalla. Kovasti riippuu rakentelu asteesta, 2/4wd ja niin edelleen. Onko laatikkoa remontoitu tai muuten.

    Mutta tuolla malli ja merkki keskustelussa on liikaakin asiaa rameista, joten sinne siis.
     
  3. freeride

    freeride Gearhead

    väärin muistit..rajapyykkinä on 10/2001
     
  4. lilindilin

    lilindilin 1st gear

    Voi prkl. :mad: Se pirun Dodge mikä mun piti saada viikonlopux kokeilulle ni tietysti myytiin.. :cry:
    Noh mä soitin heti toiselle sällille nettiautosta mut se oli huollossa ku oli joku osa lootassa menny paskax. syy oli kuulema edellisen omistajan renkaissa. Oli nimittäin eri kokoo takana ja eessä.
    No siinä venyyyyyy 2 3 vk. ennen ku tulee takas.
    Meneeks kuinka vanhoihin chippi muuten?
     
  5. Zouga

    Zouga 3rd gear

    No toi meikäläisen muisti ei paras maholline oo.... :oops:
     
  6. 1989

    1989 1st gear

    No juu,ja ainakin osa on niin törkeän ylihinnoiteltuja ettei mitään tolkkua...Ainakin osa myyjistä edelleen siinä uskossa että tuommoisesta saa vielä sen 25t euroa niinkuin pari vuotta takaperin.Nyt noita vaan on jo aika paljon enemmän kuin pari vuotta sitten,hinnat väkisinkin laskee.

    Hain tuossa kesällä 94-96 4x4 Cummins Ramia ja lähinnä nauratti nuo 25tonnin hintapyynnit.Eräs tuttu osti tuollaisen neliveto diesel-Ramin 17tonnilla enkä keksinyt MITÄÄN eroa noihin 25tonnin kapineisiin joita itse olin käynyt katsomassa...Samat varusteet,sama kunto,samat mailit.Ja leimattu pitkähytti,kaikki varusteet,kaikki toimi,ei mitään hämäryyksiä eikä viritelmiä.Eikä ollut mikään"pakko myydä" tapaus,eikä ollut vedetty puoliperää jenkeissä...

    Itse jos vielä olisin ostamassa Ramia (tuli heivattua ajatus kuorma-autosta) niin ostaisin n.17tonnin laitteen,en keksi yhtään syytä miksi maksaa samanlaisesta n.8tonnia enemmän,mikään viritys,webasto,maalaus tai kaikki yhteensä ei ole 8tonnin arvoinen ellei sitten lavaa ole valettu kullasta.Tosin myönnettäköön että noilla on melkoinen hintahaarukka jenkeissäkin.
     
  7. URPO

    URPO 1st gear

    Nooh, nää on kaikki niin suhteellisia asioita. Joku 500hp asti laitettu Rami tehot kestävällä laatikolla on ryöstö ostaa 25ke, ja siis nimenomaan niin että ostaja ryöstää. Ja sanot tuon "vedetty puoliperää jenkeissä" niinkuin se olisi huono asia? Rami tykkää siitä kun se saa tehdä töitä :poff:
     
  8. 1989

    1989 1st gear

    No tämä nyt(edelleenkin)vain oma mielipide,mutta en edelleenkään maksaisi 500hp lootarempatusta Ramista tuota 25ke,olen sitä mieltä että 8000euron hintaero olisi tuossakin tapauksessa aivan liikaa.Ja varsinkin kun nuo tapaukset mitä itse näin olivat VAKIOITA kapineita,hintahaarukka oli tuo 17-25ke...

    Ja tuo puoliperä tuli mainittua kun jossain muualla oli kovasti huolenpitoa siitä että jos ostamassa suoraan jenkeistä Ramia niin kannattaa katsoa ettei vaan ole ollut vetopöytää lavalla...

    Mutta eihän se vetopöydän puuttuminenkaan mitään takaa,näin aikoinaan kuvia kun kaksi pickuppia kiskoi isoa puoliperä rekkaa jostain mistälie alabaman suosta ylös,kaveri oli osunut paikalle ja todistanut puuhan...Kuvista ja kaverin kertomuksesta päätellen ei noissa pickupeissa tainnut enää rungot kovin suoria olla tuon käsittelyn jälkeen...Metodina pikkari-köysi-pikkari-köysi-rekka.Sitten vaan helvetillisellä vauhdilla köyttä kireelle ja nykimällä rekkaa ylös...Toistettiin useemman kerran....
     
  9. rötkö

    rötkö Gearhead

    ram

    Liikkeillä on kyllä aika törkeitä pyyntejä ihan vakio kuntoisista rameista.

    Mutta esimerkki ramin ostaa 17000€ ja lisää siihen 1000€renkaat 1000€vanteet 2000€ lootan päivityksen 1000€ sälää pumppuun ja kaikki ristikoista kdp tappeihin ym tyyppi viat jotka oon itekkin jo kahesta ramista rassannu kuntoon niin en kyll myis omaakaan 17000€ :odroll: eli jos ei tykkää liata käsiä niin kannattaa ettiä jo hieman laitettu.. Tääkin vain mun mielipide :-?
     
  10. lilindilin

    lilindilin 1st gear

    Terve. eipä oo tullu käytyy täällä pitkään aikaan. Uskon et menin liian krantuks noitten dotsien valittemisessa.. En oo vieläkään ostanu sitä autoa :mad:
    Jumma juttu sinäänsä niin ramit on alkanut lisääntyä nettiauto/kone :ssa
    Onkohan se nyt sitten joku upswing tulossa lavaautojen myynnissä.
    muutenkin ni jokunen vuos sitte ni kaverit istu shellillä ja kehu kellä oli leveimmät kumit bemarin alla. Ja nyt niillä kaikilla on lavaautot.. suur piirt. 10kaverilla on lava autot nykyään.. tosin kukaan niistä ilmeisesti ei ymmärrä kauneuden perään. elikkä yhtään rämistintä kellään ei ole.. :x
     
  11. marvu

    marvu 1st gear

    Ostanko

    haen varmaan rotken ensiviikon loppuna toivottavasti kauppa onnistuu ja auto on kunnossa eikä mikään pommi. :)
     
  12. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    Re: Ostanko

    8)
     
  13. -JPV-

    -JPV- Gearhead

    minkälaasen ramin marvu meinaa hakia?
     
  14. vojakkeri

    vojakkeri 1st gear

    Terve,

    Täällä näyttäis olevan tietoa näistä niin jospa minäkin lainaisin tätä topiccia.

    Eli tommosta RAMia on jo vuosikaudet tullut himoittua, mutta hankkimatta se on edelleen.

    Onkos mitään mielipiteitä esim tästä http://www.nettiauto.com/dodge/ram/2652214

    On vaan hankalampi ettiä näitä ku melki kaikki siistit / muuten kiinnostavat on aina yksityisellä myynnisssä ja itte tars saaha oma käyttökulkine vaihossa poies.

    Tossa ilmoituksen autossa osu silmään että ihanku olis kuskin puolella eessä erilainen rengas pinnaltaan, ku muut näyttäs olevan allterraineja?
    EDIT: ei kuulemma ole, näyttää vaan (kyselin myyjältä).

    Lisätääs samalla pari kysymystä?
    Valaiskaas samalla miten nämä kevyt k-a:t eroaa näistä normi h-a dieseleistä.
    ESIM. Onkos tässä uudessa verotushärdellisäädössä jotain mikä koskee näitä? mitään vuotuista veroa ei nytten näissä taida olla, vai?

    Mites muut ylläpitokulut?
    Eroaako vakuutukset? / onko jotain ns. ajoneuvoveroa?

    Mites muuten, joissain myyntilmoissa kattelin että on 35" pyörät alla.
    Meneekö 35" ihan muutoskatsastamalla näihin?
     
  15. outska

    outska 1st gear

    Minuuki kiinnostas tuo rengaskokohomma kun tuli hankittua tommonen rami itellekin. Minkä kokoset vielä mahtuu pyörimään hyvin, tekis mieli hankkia jossain vaiheessa 20" vanteet tai jotenkin isommat pyörät kun on vähän korotettu ja jää niin hirveesti tyhjää tuonne renkaan ja lokasuojan kaaren (vai mietn sen nyt ilmasis) väliin...

    Onko -00 vuosimallissa jotain tyyppivikaa jota pitäs laitella (onko se jakopään tappihommeli vielä tässä vuosimallissa ajankohtane)?
     
  16. mafo

    mafo 3rd gear

    Mulla olis yks-95 joka voisin myydä
    lyhyt hytti, pitkä lava, takaveto
    Laita vaikka yv, niin kerron lisää...
     
  17. vojakkeri

    vojakkeri 1st gear

    Kiitos tarjouksesta, mut mää tahron nelivedon.
    Kylläkin nimenomaan lyhyellä hytillä ja lavanpituudella ei ole niin justiinsa, mutta mieluusti lyhyt, mutta toi neliveto on must (ja toki se et saa oman menee välissä poies eli autokauppaan joutunee menee).

    Mites muuten, kysytää taas lisää vaikka ei ole edellisiinkä kukan kerenny vastaa.
    Onks tää mahdoton yhtälö lyhyt hytti + lyhyt lava + kevyt k-a?
    Jostain teksteistä olisin näin ymmärtäny että ei ainaka tuontipelejä sais k-a leimaan jos näin?
     
  18. sakuc

    sakuc 1st gear

    Miksei saisi? Sama GVWR noilla taitaa olla, painohan tässä sen määrää onko N2G?

    Tosin en ole ihan varma saako lyhyellä hytillä olevaa 2500sta lyhyellä lavalla, eli lyhyet lavat Quad Cabeillä.
     

Kerro tästä muillekin!