Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. cosworthman

    cosworthman Gearhead

    No niin, taas toimii siihen asti kunnes seuraavan kerran hajoaa. Kiitoksia itse kullekin vinkeistä, laturin vaihtamalla hoitui tällä kertaa. US Partsilla moinen käikäle oli 271 euroa, kotimatkan varrella kun kutakuinkin oli niin en jaksanut lähteä muualta metsästämään. Nyt lataa tyhjiksellä 14,4V, laturin pienten napojen välissä oli 4,3V-11,6V siinä jälkihehkun humpatessa edes sun takas. Akut oli latauksessa melkein vuorokauden, eli olivat täysiä. Lienee ihan alueella? Ostin samalla Mopsin kaksikarvaisen jännitteensäätimen, viritellään se kiinni sitten jos PCM päästää savut pihalle latauksen osalta.

    Hyvä et alkoi pelittää. Mä eliminoin tuon imusarjahehkun kesällä kun se rasittaa hemmetisti laturia ja luulen et mulla oli osasyynä huonojen akkujen kanssa laturin palamiseen. Ainakin toi hörähti viime viikolla kevyesti tulille -26 ilman hehkuja ja jos tarve vaatii niin virittelen tohon joskus löpöllä toimivan imusarjahehkun. Tosin toivottavasti ei tarvii enää tänä talvena laittaa kertaakaan raakana tulille.
     
  2. Ck

    Ck Gearhead

    Re: rentorotke

    Melko varmaan se toosa hajos siihen öljyn kuumentumiseen eikä niinkään laatikon heikkouteen. Ei se goerendikään kestä liian kuumaa öljyä. Uudet vastaavat rojut sisään ja kunnon cooleri.

    Laita joku tollanen
    http://www.transmissioncoolers.us/Merch ... MAX-cooler

    ja sitten joku extrasyvä öljypohja, jos ei vielä oo. Mun 2 centtiä :rotfl:
     
  3. turbod

    turbod Gearhead

    Kekä muistaa/tietää -97 kakspuolikas orkkisvanteen 6,5 X 16 ET:n.
    Eli ET kyseessä?
     
  4. Joo Ei vaikuta toi imusarja hehku millään tavalla käyntiin lähtöön. Mulla on kans ollu se deletoituna sen jälkeen ku laturi hajos pari vuotta sitten.
     
  5. captainpera

    captainpera 2nd gear

    Re: rentorotke

    Ilmeisesti näin kävi. Omaa tyhmyyttä siis aikalailla. Kaikenlisäksi a-pilariin tuleva mittaristopaketti on tuossa eteisessä, missä myös lootan lämpö. Olis ehkä estänyt tuon vaurion.

    Joku noista laatikoista tietävä voisi kertoa diagnoosin, että mikä on rikki kun luistaa myös turbiinilukko päällä? Pakki tuntuu pitävän hyvin.
     
  6. Ck

    Ck Gearhead

    Re: rentorotke

    Jos turbiinilukko päällä luistaa sekä pakki toimii niin eteenpäinkytkin on melko varmaan kärvähtänyt. Sillon kun siellä lumihangessa möyrit niin sulla on melko varmaan ykkönen päällä jolloin siellä askissa on eteenpäinkytkin(takimmainen kytkinrumpu) kytkettynä.
    Jos taasen sulla pakki toimii, niin silloin kolmosen pakka(etummainen kytkinrumpu) sekä pakkipanta on kytkettynä ja melko varmaan ehjiä.

    Jotain muutakin voi olla pashana mutta kristallipallo on vähän sumuinen :poff:
     
  7. jankko

    jankko Gearhead

    Iskarit

    Mistä iskareita eteen -08 Mega Cab?
     
  8. Erska

    Erska Gearhead

  9. captainpera

    captainpera 2nd gear

    Re: rentorotke

    Ei taida auttaa vaikka olisit itse Nostredamus!
    :lol:

    Ei muutaku purkamaan ja avata säästöporsas jos sieltä jotain vielä löytyis.
     
  10. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Yksi syy lisää deletoimiseen. Kun laittelin lastua ja uutta nostopumppua kiinni oti imukäyrän pois että olisi vähän enemmän tilaa väkertää. Grillin sivupulti olivat ruostuneet melkein poikki! Itse grillirautakin oli aika hapettunut toisesta päästä. Väittäisin että osia grillistä olisi ruvennut varisemaan vuoden/parin päästä. Ja senhän tietää mihin suuntaan... :D
    Kävin jo hakemassa sellaisen löpöhehkutulpan mitä käytetään traktoreissa (Fergu 165 yms) ja ajattelin laittaa sen siihen "syvennykseen" missä grillin virtapultit oli. Näin ei esty virtaukset ja tuhahduksen kuultua, voi tömäyttää koneen käyntiin. Täytyy vaan katsoa että hehkutulppa kestää ahtopaineet ilman että tulee takaisinvuotoa. Tosin en taida koskaan laittaa konetta käyntiin alle -10 ilman piuhaa, joten en tiedä onko hehku tarpeen. Ja ainahan voi laittaa StatPilotia :eek: jos on oikein pakko :p
    PS Ei tarvii kertoa, tiedän kyl...
     
  11. dodkeilija

    dodkeilija 1st gear

    Re: rentorotke

    turha kyl varmaan herätellä toiveita mut jos ois sattunu lähtee Kickdown vaijeri jotenkin irti ni luistais kanssa myös lukko päällä
     
  12. captainpera

    captainpera 2nd gear

    Re: rentorotke

    Ei mikään huono diagnoosi tohtori dodkeilijalta. Pitääpä huomenna tarkistaa.
     
  13. Pertura

    Pertura Gearhead

    No joo, mullahan toi hehku on aika pieni kiusa laturille jos tohon lumikolaan vertaa. Kolan pumppu imaisee sen parisataa ampeeria, joten aina levyä liikuttaessa jännitteet kyykkää aika tavalla.

    Onko kellään kokemusta noista tehokkaammista latureista, Mean Greeneistä ja sellaisista? Tommonen reilu parisataa ampeeria työntävä olis varmaan ton sähköhydrauliikan kanssa aika rok, ei olis jännitteet ihan montussa koko aikaa kun kolailee.
     
  14. cosworthman

    cosworthman Gearhead

    Kävi kyllä mielessä et olis laittanu isomman laturin mutta vakion sai päivässä ja oli kiire saada kuntoon niin jäi selvittämättä.

    Mulla jos olis tarvetta hydrauliikalle niin laittaisin hihnavetoisen pumpun kampiakselille niinkuin noissa isommissa auravehkeissä 8)
     
  15. MrBubbles

    MrBubbles 1st gear

    Re: rentorotke

    Täysin samaa mieltä. eteenvetokytkin on vieläpä perkeleen tarkka välyksestä. sielä on levyt hiilenä. jn-tradingilta uudet eaglen levyt mökkiin ja kaasu pohjaan. kolmonen kannattaa kyllä myöskin tarkistaa vaikka se taaksepäin kunnolla meneekin.

    tähän en jaksa uskoa. mutta tarkista ihmeessä jos sattuis käydä tuuri :rotfl:
     
  16. dodkeilija

    dodkeilija 1st gear

    Re: rentorotke

    juu tulis liian halpa remontti :rotfl:
    tuli vaan mieleen ku itel on joskus lähteny laatikon päästä se vaijerin kuori pidikkeestä irti (luistaa perkeleesti) ja samantien soitto jn:ään! no nyt on sitte masterkit oottamassa hyllyssä seuraavaa remonttia :D
     
  17. MrBubbles

    MrBubbles 1st gear

    Re: rentorotke

    Miten se on edes mahdollista? :D mitäs jn:n toveri halus masterkitistä? eaglen pinnat ja kolenelevyt?
     
  18. dodkeilija

    dodkeilija 1st gear

    Re: rentorotke

    lähtee ihan vaan ku nostaa ylöspäin sit vaijerii :eek: voi olla kyl et toi on edellisen omistajan patentteja jos on vaikka joutunu joskus uusimaan sen (näyttäis vähän sellaselta).
    pinnoista en tiiä mut oli kuulemma parhaat :odroll:
    hintaa en kyl oikeen muista oisko ollu joku 800e siihen tuli se ylivaihteen jousi ja laakeri mukaan (ja saatto olla hinnassa mukana se sulle kaupiteltu siftkittikin)
    lähi muisti on juotu ja kuittei ei viitti säilytellä :rotfl:
     
  19. Ck

    Ck Gearhead

    Kannattaa pistää sinne samalla vahvempi etupannan lattarauta. 2nd band strut. Niitäkin saa JN:ltä. Se vakio joskus menee mutkalle varsinkin jos on pantu shitkitti.

    Ja tietysti myös kolmoselle lisälevyjä ja joku ralli etupanta ja lisälevyjä ylivaihteelle ja billetti akselit ja akkumulaattori ja servot ja takapanta ja ja ja ja :poff: Loputon suo.

    Eteenpäinkytkin ei muuten oo niin tarkka välyksestään muutakun että siellä on välystä tarpeeksi. Ei haittaa jos on vähän "liikaa" kun se ei oo ajossa vaihtava kytkin.
     
  20. HRTP

    HRTP Gearhead

    mitäs öljyä tuonne NV4500 manuaali askin sisälle uskaltaa laittaa? korjaamo opuskaan ei tarjonnut muutakuin ison kasan numeroita joiden perässä luki mopar :rotfl: vai lähdenkö kohta kiusaamaan paikallista Nissan kauppaketjua :poff: (edustaa jyväskylässä myös chrysler konsernin tuotteita) :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!