Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. juice

    juice 3rd gear


    Toi sihinä voi johtua ilmastoinnista, jos on kama vähissä tai jotain. Mulla ainakin se sihisee.[/quote]

    Mulla kuuluu kanssa sihinää ilmastoinnista, kun auton sammuttaa. Kuuluuko normaali toimintaan ??
     
  2. seppä

    seppä 1st gear

    Olen antanut itseni ymmärtää että silloin kun kuuluu sihinää niin ilmastointi tarvisi huollattaa eli lisätä ainakin kamaa, en tiedä mitä muuta.
     
  3. slantman

    slantman 3rd gear

    jostain apukuskin akun tienoilta taitaa sihinä tulla ..
     
  4. Mussemaan

    Mussemaan 3rd gear

    Mulla vuotaa hieman vakuumia tuo puhallus-suunnan valintanappi, se pihisee aina muutaman sekunnin sammutuksen jälkeen.
    Ajossakin pihisee ja joskus vähän piipaakin, kuulee vaan huonosti moottorin käydessä.

    Ilmastoinnin en ole huomannut sihisevän, mutta juuri sen huollatinkin.
    Ei se kyllä sihissyt ennenkään.
     
  5. Mäxä

    Mäxä 3rd gear

    :eek: No PRKL, pihisee munkin kiesi, samaisesta repsikan etukulmasta. Ite päättelin josko paisuntasäiliöstä moinen..? :-?
     
  6. freeride

    freeride Gearhead

    pihiseen munkin auto jos on ilmastointi päällä ja sammuttaa auton.mä oon taas käsittänyt niin että se on ilmastoinnin normaalia toimintaa.ääni tulee lauhduttimesta tai jotain..en tiä.ainakin mulla ilmastointi toimii ihan normaalisti.vani teki aikoinaan ihan samaa.kysykää nimim. sibe70 -on töissä tampereen autokylmässä,jos tarkempi analyysi kiinnostaa.
     
  7. juice

    juice 3rd gear


    Kyllä mullakin ilmastointi pelittää ihan normaalisti, eli kylmää kyllä tulee...tulisko tosiaan tuo ääni lauhduttimelta ??
     
  8. seppä

    seppä 1st gear

    Kyllä mullakin se ilmastointi pelittää. Tosin taitaa puskee jotain hajua sisään että tarvis joku puhdistin tms vaihtaa..jos sieltä sellainen jostain löytyy..

    Piru ku on alkanu rotke valuttaan jäähdytin nestettä. Näyttäis että kuskin puolen alakulmassa on jotain murheita kun sieltä valuttaa jonkun verran. Pitää varmaan kontata alle ja paikata purkalla.
     
  9. Erska

    Erska Gearhead

    Kuitenkin joku vaihtanut koneen ja iskeny #53 lohkon paikalleen,joka nyt on haljennut. :rotfl:

    Itse jännityksellä odotan onko omani moisella aikapommilla. :(
     
  10. karjalai

    karjalai Gearhead

    Oma auto vuoti syylärin tyhjennyspropun O-rengastiivisteistä, kannattaa tsekata ne.
     
  11. rötkö

    rötkö Gearhead

    syyläri

    Just..

    Ittellä vuoti jäähdytin edellisessä ramissa kuljettajan puolelta kennon ja päädyn liitoksesta, Juotin sille 4purkkia kaikenlaisia paikkuuaineita huonolla menestyksellä kehuivat seinäjoella että ei pysty varmasti korjaamaan, Joten tilasin southwest tradelta uuden 600-700€ (käyttöautolla tais olla 800€) toimitusaika 2kk ja siitä on jo noin vuosi ja autokin on vaihtunut.. :odroll:

    Niin ja taitaa joka rammi pihistä :-?
     
  12. freeride

    freeride Gearhead

    no niin kysyin niistä pihinöistä tältä autokylmän kaverilta (sibe70) ja ne pihinät mitä kuuluu kun moottori sammutetaan ilmastointi päällä on höyrystimen tasausääniä.ja jos tulee tunkkainen haju hyttiin niinkun mulla ja SEPÄLLÄ niin tarttee tehdä höyrystimen desinfiointikäsittely,voi tehdä kuulemma itsekkin,pullo ainetta maksaa 25€.
     
  13. Mäxä

    Mäxä 3rd gear

    Olikos jolla kulla parempaa tietoa tuosta perän kiristämisestä, se kun tuppaa hieman kolahtaan ja SoiniCarPartsilla vain todettiin ett Joo, kolahtaahan se mutt koita vaan elää sen kanssa :eek: Kai tuolle nyt jotain vois tehdä..?

    Todettakoon nyt tähän väliin ett kiesini on manuaali ja paikaltaan liikkeelle lähdettäessä kytkin hieman ravistaa luistatusvaiheessa. Soinin diagnoosi oli ett stefa vuotaa vähän öljyä, joka on mennyt kytkinlevylle ja siksi ravistaa luistattaessa :eek:

    Sit vielä yks "ääni" joka askarruttaa, eli hiljaisempi ja terävämpi pieni kilahdus aina kytkintä käytettäessä. Aiemmassa nelikko-Mitsussani oli sellainen vika ett kytkinlevyn niittaukset alkoi pikkuhiljaa pettään ja kytkinakselille tuleva pooriholkki ja kytkinlevy pääsi vähän liikkumaan keskenään ja aiheutti pienen kilahduksen kytkintä käytettäessä. Voiskohan Rotsissa olla vastaavaa vaivaa :eek:

    Joo-o, näitä samalla pähkäillen taitaa olla viisain kiskoa laatikko irti (mahtaakohan lähteä ilman koneen kallistusta..?) ja todeta mikä missäkin ääntää. Tietty ristikot kuitenkin on helpompi tsekata ensin... :wink:
     
  14. Dorset

    Dorset 1st gear

    Kilvet tuli. Tässä kuva omastani. Aikalailla puolitoista vuotta kesti koko projekti.

    Mites se kokoontumisajo siellä Kalajoella? Onko meettinki varmistettu?
     
  15. tappis

    tappis 3rd gear

    Nyt on meikäläisenkin pirssi taas täydessä iskussa, ainakin toistaiseksi.... Yksi asia ainakin tuli selväksi... ei kannata säästää väärässä paikassa, esimerkiksi ostamalla tarvike löpön suodattimia, tulee meinaan sillekkin hintaa pahimmassa tapauksessa MELKO paljon :mad:
     
  16. slantman

    slantman 3rd gear

    kannattaako edes yrittää hakea poikkuslupaa valoille?.. onko kokemuksia? taitaa kestää se päätös aika kauan, ei jaksais ootella 2kk ja sit tulee kielteinen päätös kumminki.. a' 340eur.
     
  17. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Tuossa ollikin puhetta ilmastoinnin huollosta. Mulla ei lykkää kylmää ollenkaan, ja kun kytkee ilmastoinnin päälle niin kompura menee päälle, pyörii pari sekuntia, sammuu, hetken päästä uudelleen päälle... Liekkö aineet vähissä? Kyselin mitä kustantaa ilmastoinnin laitto, niin uuden kuivaimen kanssa sellasta kolmea sataa huutelivat. Kuivain oli siinä 200€ paikkeilla. Rockautosta kattelin niin rahteineen suomeen Fourseasonin kuivain noin 70€+alvi, tullia ei taida mennä kun maksaa jenkeissä 26$ kuivain. Eikös se raja ole 40€ minkä alle meneviltä ei peritä tullia?

    Ja toinen homma kompuran hihnapyörän laakerit. Vaihdoin moniurahihnan ja samalla pyörittelin kaikki hihnapyörät läpi, niin kompuran pyörä kilisteli mennessään eikä siinä tuntunut minkäänlaista laakerin vastusta. Lienee tiensä päässä?

    Niin tuo hihna, Lappeenrannan autotarvikkeesta Dayco HD 38€, kun Us-Partsissa vastaava 65€!

    Joku mainitti vetarin ristikoiden vaihdosta, niin kannattaa samalla laittaa vetarin stefat. Kuskinpuolen stefan jos vaihtaa niin joutuu purkamaan myös repsikan puolen kamat pois että saa diffin ulos. Stefat kun joutuu vaihtamaan sisäkautta.

    Mikä ero muuten on venakopan tiivisteillä, kun yhdessä ohjeessa sanottiin että ei pitäisi käyttää harmaita, vaan mustia tiivisteitä? Ja mulla sattuu olemaan juurikin ne harmaat. Maksoivat 31€/8kpl Agrimarketissa (myyvät 4kpl seteissä koska sama tiippari käy 4BT-koneeseen).

    Onko kenenkään tarvinnut vaihtaa alipainepumpun tiivisteitä? Ja mitä maksoivat? Mulla vuoti pumpun laipan ja jakopäänkopan välistä öljyä, joten pumppu irti ja tiivisteliimat väliin. Nyt vuotaa vielä tehostimenpumpun akselin tiiviste. Ja jenkeissä oli korjattu jollain massalla alipainepumpussa olevan liitoksen vuoto :mad: En sitä viitsinyt purkaa kun ei ollu soppelia tiivistettä sinne väliin (käsittääkseni o-rengas).

    Kohta ei enää jätä öljypisaroita alle kun saa kaikki vuodot kuriin 8) Eipä tuossa ole vuotanutkaan kuin kampuran stefa, jakopään koppa, alipainepumppu, venakopat ja etuakseli kun siellä ei ole repsikan puolen vertari paikallaan vielä. Kusee huomattavan paljon ölppää diffistä kun parkkeeraa niin että on vasen puoli oikeaa hieman ylempänä :soosoo:
     
  18. aapee82

    aapee82 1st gear

    kuvagalleria kulkuneuvoista...

    jonnekkin pitäisi saada kuvagalleria dodgeista...olisi mukava nähdä millaisia kulkineita itse kullakin on 8) .. :p

    ps...ja jos joku jyväskylän lähellä asustavista suunnittelee verhoilun korjausta niin suosittelen leppävedellä sijaitsevaa verhoomo raimo myllystä. :D omasta oli kuskinjakkaran istuinosa nuhraantunut puhki...verhoomo korjasi sen ja vielä vahvisti istuinosan ja jälki ei uudelle häpeä..ja hintakin oli erittäin kohtuullinen :wink:
     
  19. freeride

    freeride Gearhead

    jees!!onnea vaan!!!asiallisen näköönen laites!!ah ku tekis mieli korottaa omaa rotkee kans mutta taitaa jäädä tekemättä..olis turhan veemäistä työntää pyöriä kyytiin..nytkin saa jo punnertaa tarpeeks,eikä aina edes jaksa..pyörä käyntiin,pykälä silmään ja kytkintä luistattaen mopo lavalle :lol:

    ja käykääs heittään mielipiteitä tuonne meetinki ajankohdasta http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... 420#647420
     
  20. WEBASTO

    WEBASTO 1st gear

    HELP! jeesakkaas vähän kun jossain vaiheessa oli juttua noista värikoodeista ja tarttis löytää se sivu. Pitäisi löytää se valkoisen värin koodi jostain!! Auto on nyt menossa maalaamoon ja koitetaan saada takaisin nippuun noihin suurempiin kokoontumisiin mennessä 8)
     

Kerro tästä muillekin!