Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. sepi74

    sepi74 1st gear

    Eikös kuorma-autojen runkoja voi pidentää ja lyhentää käytön mukaan? :odroll:
     
  2. Voi mutta vain mallisarjan sisällä olevia akseli välejä voi käyttää. Eli pitkä hyttistä ja pitkä lavasta ei voi jatkaa akseli väliä pidentämällä.
     
  3. Rannis

    Rannis 3rd gear

    onko kellään kokemuksia/tietoa noista nettivaraosassa myynnissä olevien DTECHin virisuuttimista? lähetin sp niille mutta ei niillä ollu mitään tietoa niistä. olisi hauskaa tietää mitä ostaa, jos ostaa.
     
  4. freeride

    freeride Gearhead

    no jos myyjä ei tiedä myymästään tuotteesta mitään,niin ehkä kannattaa jättää ne suuttimet sinne hyllyyn.. :odroll:
     
  5. villeri

    villeri 2nd gear

    niin no ettei toi olis nyt se harvinainen pitkähyttinen 2koppanen?? niitähän on joitaki tehty vai oliko ne kaikki paripyörä nelivetoja?
     
  6. freeride

    freeride Gearhead

    ei taida olla tehtaan tekele,jotain se höpöttää tossa jostain texasilaisesta firmasta,jossa on tehty 20 tommosta konversioo.ja väittää juuri sitä ennen,ettei tehtaalta noita tullut,vaan väärässäpä on.

    In dieser Baureihe hat Dodge ja nie eine vollwertige Doppelkabine gebaut. Es gab ja nur die Einzel- und Anderthalbkabine. Nach meinem Wissen hat eine Firma in Texas 20 von diesen Unikaten hergestellt und wollte diese Monster Dodge ans Herz legen, doch die meinten das sie sowas selbst bauen würden wenn sie es nur wollten.
     
  7. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Re: Dodge Ram 4x4 Cummins.

    Yksi tulossa, varattu sulle, niinkuin puhelimessa sovittiin!!
     
  8. Karppaj

    Karppaj 3rd gear

    Eilen oli kolahtanut paketti postiluukusta.

    Siistit ja sopivat oli molemmat sekä paita että pipo :) Nyt ei päätä palele 8)

    Kiitokset vielä pajatontulle!
     
  9. villeri

    villeri 2nd gear

    Eilen tuli tännekki! Kiitokset hienoista muotivaatteista :lol:
     
  10. Lord of flies

    Lord of flies 3rd gear

    Kusti posti polki ja tänne saapui kans paketti sisältäen hienon paidan.
    Kiitoksia pajatontulle.

    Ei auta vielä laittaa päälle ettei vaan sotkeudu, kun pitää mennä tekeen starttiremottia.
    Mutta jahka saa käytyä illalla saunassa niin sitten.
     
  11. Frösä

    Frösä 2nd gear

    Eilen napsahti tänneki paketti, just sopivasti synttäriä edeltävänä päivänä 8)
     
  12. NoSmokeNoPower

    NoSmokeNoPower 2nd gear

    Juu kiitokset vaan täältäkin! Kyllä nyt kelpaa taas :)
     
  13. elmer

    elmer 3rd gear

    Pipo ja paita tuli joo. Kiitos siitä. Miinuksella ehkä emännän kasvava ram kuume kun katteli pipoa ja paitaa.... :lol:
     
  14. NoSmokeNoPower

    NoSmokeNoPower 2nd gear

    Sehän on negatiivinen asia ainoastaan pankkitilin kannalta :rotfl:
     
  15. elmer

    elmer 3rd gear

    Jep jep.
     
  16. MarHe

    MarHe 1st gear

    Nyt on uusittu lootaöljyn jäähyttäjälle tulevat letkut, ainut onkelmahan tuossa oli se saamarin tuumakoko, putkien halkasija on jotain 12,6-12,75 milliä. Pajalla sorvuutin puolentuuman helmiliitos nipat isommalle läpireijälle, ja ite liitos osan(helmen ja mutterin) noin 12,7 milliseks. Jäähyttäjän putkien päät katkasin niitten olakkeiden takaa, sitten liitin viritykset paikalleen ja hydeletkut väliin. Pitäis olla mallia rock solid...
     
  17. Swoop

    Swoop 3rd gear

    Onkos kukaan puljannu noiden korkeapaine pumppujen kanssa? Laitetaan linkki kuvaan mun tän hetkistä ongelmaa selventämään. Eli kuvassa ko. pumppu edestä päin.
    [​IMG]

    Kuvassa näkyvistä Torx kantasista pulteista oikealta puolelta kolme ylimmäistä oli lentäny helvettiin ja alin oli kierroksen pari auennu. Laitoin uudet pultit ja polttoaine vuodot loppus siihen. Koitin pällistellä peilin kanssa josko siellä vielä olis jossain lisää pultteja muttei näkynyt. Nyt eilen kun vaihdoin öljyt ja kattelin pumpun ympärille todetakseni että pumpun alla on märkää. Eilen vasta löysin yllä olevan kuvan josta voi todeta että vasemmalla olis vielä kaks Torxia. Ja sit se ongelma... Noihin ei oo mitään mahdollisuutta päästä käsiks pumpun ollessa paikallaan koska noi kaks on jakopäänkopan ja lohkon välissä jossain siellä. Sen verran syvällä ettei sinne edes näe. Noiden tehtävä on ilmeisestikin pitää pumppu itsessään kasassa. Kysymys onkin että kannattaako tuon kanssa mennä itteensä pihalle palelluttamaan vai kannaako suosiolla nakittaa Machinery tekemään koko homma? Ittee vähän hirvittää noi tuos pumpus olevat paineet et jos en liitoksia takas laittaessa saakkaan pitäviks. Ja niin koneena 5.9 CR Cummins.
     
  18. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Onnistuneiden ja epäonnistuneiden varaosahakujen johdosta olen viettänyt hieman aikaa netin syövereissä. Löysin tämmöisen saitin mistä voi ladata PDF muodossa eri härveleiden varaosakirjoja. Itse sain muunmuuassa tämän, Rockauton ja Googlen avulla haarukoitu itselleni sopivia varaosia. Hankaluus tässä "nettiaikakaudessa" on se ettei saa pällistellä varaosatiskin ääressä ostettavia osia ennen kauppaa, aina sekään tosin ei auta kun ei ole mittoja osista ennen kuin purkaa... =D

    Tötsejä: http://www.autoricambi-euroamerica.com/ ... __van.html
    Etusivu: http://www.autoricambi-euroamerica.com/
     
  19. konty

    konty 3rd gear

    http://www.cumminsforum.com/forum/3rd-g ... 3-diy.html

    Tuossa linkkiä/vinkkiä pumpun irroitukseen
    Kerro sitten teitkö itse vai käytitkö pajalla, kiinnostaa itseänikin jos joskus tarvii aukoa tuota pumppua että miten niissä on ajotusmerkinnät
     
  20. sbf

    sbf Gearhead

    Duramaxin pumppua tullut purettua ja se on aika samanlainen.
    Eli pultit irti ja toi pääty lähtee varovasti kampeamalla irti.
    Enempää ei tarvi purkaa.Vika näkyykin jo eli o-renkaat syö pulttien löystyttyä itselleen poterot.Yleensä korjaantuu uusilla o-renkailla ja pulteilla.
     

Kerro tästä muillekin!