Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    ei kellään olis tarvetta muovikaukalolle lavalle? kiinnityslenkkien ja pystypakoputken reiät löytyy, muuten ehjä.
    Sijainti Somerolla.

    yv
     
  2. 66monaco

    66monaco Gearhead

    askartelimpa lauantaipäivän iloksi dual feed linen...ei näillä teholla mitään järkee vielä mutta kuhan nyt tein. tuleepahan heti ainetta ekoille tapeillekki :) sain nyt fiksusti samalla paine mittarin kiinni. 38 psi tyhjäkäynnillä ja n. 42 kierroksilla...eli kyllä pitäis riittää...ajossa en oo vielä viittyny kattoo ku shaisse kelit tuolla... 191 dv:tä kyllä keväällä kokeilen kun kohtuu hintaan niitä saa...
    ja mikäs on kun öljykorkki auki ei huohota yhtään mutta öljytikusta puskee öljyä ? voiko näissä muka olla huohotin tukossa?
    [​IMG]
     
  3. blowerduster

    blowerduster Gearhead

    osaisko joku neuvoa 48re laatikon vaihto ongelman kasn. 2-3 vaihteen vaihdon aikana aivan kun vaihde kävisi vapaalla? :( normi kaasulla ei vikaa juuri huomaa mutta täys kaasulla todellinen ongelma.laatikko just rempattu.shift kitti ja billetti servoilla.
     
  4. Ck

    Ck Gearhead

    Onko varmasti 2-3 vaihto? Ettei 3-4?

    Painemitttari kiinni ja mittailemaan paineita ajossa, näkee siitä onko vuotoja.
     
  5. blowerduster

    blowerduster Gearhead

    kyllä se on 2-3 vaihto.3-4 vaihto on tiukka kuten pitääki.vuotoja ei pitäis olla mut voihan tuon painemittauksen tehä ihan varmuuden vuoks.moni muukin on näköjään paininu saman ongelman kans ku jenkkifoorumeita lueskelin.ite epäilen et venttiilikoneistossa on nyt jotain ongelmaa.vaikka laitoin kaikki sähkö venttiilit uudet.vielä borgwarnerin parempiin malleihin. no,toivottavasti vika löytyis.
     
  6. turbosleeper

    turbosleeper 3rd gear

    On saatu paikalleen ilman ongelmia. Hyvin istu paikalleen. [​IMG]
     
  7. smgt

    smgt 3rd gear

    Tulihan nuo palkkapäivän kunniaksi tilattua aamusta.
    Tästä se savotta alkaa kun pitää ensitöikseen saada renkaat ulommaksi.
    Sitten ne raapi kuraläppää varmasti kiinni ja ehkä sisälokasuojaan.
    Pitemmät tukivarret menee sitten hankintaan. Sillon etuperä ottaa kiinni poikittais tukeen jos ilmapussista ilma karkaa :D
     
  8. turbosleeper

    turbosleeper 3rd gear

    Juu. Pitäs itekki hommata ainaki taakse jotku spacerit ko näyttää vähän hurjalta ko rengas jää niin sisälle kaareen.
     
  9. SuperR

    SuperR 2nd gear

    Onko muilla tullut korotusten kanssa ongelmia etukardaanin kulmasta, eli nelikko päällä kovempaa ajettaessa juristaa pienesti. Tukivarsia käännelty ja väännelty mutta ihan hiljaiseksi en onnistu saamaan. Voihan tuo tietty olla etukardaanin ristitkotkin väljistynyt..
     
  10. simu_l

    simu_l Gearhead

    Mulla sen verran kokemusta etukarpaatista että siinä ei tarvi olla ku ihan pieni heitto/väljä niin heti tuntuu yli 60kmh nopeuksissa, vai liekkö herkkä perse :lol:
     
  11. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Eikai sen väliä kunhan etuperän puoleinen nivel on ajaessa suorassa, jos on kulmassa niin alkaa värinä. Nii joo ja siihen tuplaniveleen kannattaa uusia osat jos ei oo tiedossa onko tehty mitään, se pallo sen sisällä on normaalisti niin kulunut jollon ei toimi niinkun pitäs. Tai sit vaihtaa koko pökäleen jos ei nivelten vaihto onnistu. :)
     
  12. Mulla on sama ongelma ja sihen ei auta muu kuin jakolaatikon kääntö.
     
  13. esys

    esys 1st gear

    Moi,

    Osaisiko joku kertoa mitä katsastuksessa tapahtuu jos hytin takana ei ole lavarautaa (kaarta). Itselläni on pressu lavan päällä, että sillä pystyy talvella kuljettamaan muutakin kun lunta tietenkään kaarta ei saa siihen samaan aikaan. Eli tuleeko hylsy vai huomautus aiheesta?
     
  14. Ck

    Ck Gearhead

    Pakollinen varustehan tuo on. Omani ratkaisin siten että ostin dually oy:stä kuormasuojan ja ameriikasta truxedo truxport pressun. Pienellä sovittelulla sopii oikein mainiosti. 1-2cm taaempana kuin asennuskuvassa mutta sopii ja toimii aivan normaalisti.

    kuva
    https://drive.google.com/file/d/0B33OAq ... sp=sharing
     
  15. SuperR

    SuperR 2nd gear

    Pressun kanssa en tiedä miten käy, meilläpäin ollu käytäntö että jos lavan korkuinen kiinteä kate niin ei tarvitse kuormasuojaa, koska lastaaminen lavan laitoja korkeammalle mahdotonta.
     
  16. SuperR

    SuperR 2nd gear

    Täytyy etukardaanin nivelet vaihtaa ja sitten ilmeisesti jakolaatikko vääntää myös vinoon kun saan kyllä eturistikon kulman aika suoraksi mutta sitten tulee ohjaukseen semmoinen ostoskärry efekti.
     
  17. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Eipä sitä nivelen kulmaa paremmaksi saa etuakselia kääntämällä, vaikuttaa tosiaan heti pyörien kulmiin. Jollei irrota perää putkista ja hitsaa uudelleen :-D Tarkotus olis kääntää omakin jakis Perturalta hankitulla kellotusrenkaalla, kannatinpalkkia joutuu jonkinverran pajottamaan ettei kartaani ottais kiinni. Mulla on se parin tuuman leveling kitti.
     
  18. SuperR

    SuperR 2nd gear

    No taas lisää päivittettävää... Nyt pyörii mielessä long arm kitti eteen sit tuo kellotus tai vaihtoehtoisesti vaihdelaatikon droppi kitti sekä ilmajouset taakse ja pari lehteä pois niin sais tyhjänä ajellessa persettä vähän pehmeemmäks.. Ei taida kierrejousi konversio onnistua suomessa?
     
  19. Funky Man

    Funky Man 1st gear

    Tuli vaihdeltua öljyt koneeseen kun ei ole tietoa koska on vaihdettu. Öljyiksi kävin hakemaan Teboilin Super HPD 15W-40. Ajattelin että vaihtelen piakkoin uusiksi kun saan suodattimen hommattua. Edessä on yksi pidempi reissu ja mielellään olis joku tieto noista öljyistä joten laitoin nyt nuo ensin.

    Testi lenkillä haiskahteli öljy nenään...(5km) Mihinkään ei ole päässyt valumaan kun vaihtelin noita ja proppu on kiinni. Maahan ei valuttele. Toki hieman stefa vuotaa joka onkin hommattuna. Tikusta kun katselin niin oli "safe" alueen keskellä. Ei kovin mustaksi kyllä ollut muuttunut vielä.

    Konehuoneesta hieman annoin kierroksia ja kuulostelin niin ainakin tuo turbo vislaa aika paljon. En tosin muista vislasiko jo aiemminkin tai tuliko kuunneltua. Hieman siellä on klappia sivuttain, mutta ei juurikaan päittäin.

    Voiko olla että edellinen omistaja on ajellut jollain kura öljyillä ja nyt nuo irroittivat paskaa ja tukkivat tuon turbon öljy syötön... Aika kaukaa haettua kyllä.

    Käy hyvin ehkä jopa hieman tasaisemmin.
    Haju tuntui ulos koneen viereen käydessä ja kabiiniin ajoittain.

    Perhanan nelikkokaan ei taas meinannut kytkeä...
    Tässä rupeaa vainoharhaiseksi.

    4x4 2500 -94
     
    Muokattu: 26.2.2016
  20. Funky Man

    Funky Man 1st gear

    Aha... Itse itselleni vastaten: Se on ominaisuus. Taas...
    http://www.cumminsforum.com/forum/g...14341-burning-oil-smell-after-oil-change.html

    http://www.dieseltruckresource.com/...ll-through-dash-vents-after-oil-change-98664/

    http://www.dieseltruckresource.com/...ain-90/oil-smell-cab-after-oil-change-128758/
     

Kerro tästä muillekin!