Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Cum-inssi

    Cum-inssi 1st gear

    Uusi innokas Dodgen omistaja ilmoittautuu! Kiitokset Jussille Kuhmoon huippu laitteesta
     
  2. Cum-inssi

    Cum-inssi 1st gear

    -98 24 tappinen "hieman" piristetty cumminssi
     
  3. Cum-inssi

    Cum-inssi 1st gear

    Niin varmasti, mutta tämä on hyvin tehty!! Kiitokset Juskylle! Ja käyttö-autoksi tuli jokapäiväseen ajoon. Ei oo paluuta Japanialaisiin autoihin
     
  4. Blower Camino

    Blower Camino Gearhead

    Mites jaksaako tommonen 5kw polttoainelämppäri lämmittää 6.7:n vai pitääkö suosiolla laittaa joku isompi 9-14kw laite ?
     
  5. zinkoo

    zinkoo 1st gear

    Hojo!

    Onko mitää mitä pitäis ottaa huomioon, kun ajatus olis että veisin orkkis 2 osasen takakardaanin kardaanisepälle ja tekis siitä jäykän. Sais tukilaakerin hukattua ja ramia ois tarkotus nostaa persiistä 9 tuumaa + 3 tuumaa koppaa.
     
  6. Pertura

    Pertura Gearhead

    Mä jättäisin tuosta yhtälöstä ton orkkiskardaanin kokonaan pois ja teettäisin 5" alsakardaanin 1480 ristikoilla. Tuossa kyllä sulake siirtyy takapinioniin, mutta ei niitäkään nyt ihan yhtenään poikki napsu. Mutta alle 5" putkella ei oikein kannata tehdä, ettei motarilla tule jordaanista spagettia.

    Ja senkin huomioisin, että korotukseen varatut rahat kun käyttäisi toimivaan 3" alustaan, saisi laillisen auton joka olisi oikeasti hyvä ajaa. Mutta tää on vain mun mielipiteeni, joten jos taivasta kohti tekee mieli, niin ei siinä sitten muu auta.
     
    Hoovee tykkää tästä.
  7. simu_l

    simu_l Gearhead

    5kw Webasto riittää oikein hienosti 5.9 12v:lle ainakin, tuskin se 6.7 sen isompaa vaatii.
     
    Blower Camino tykkää tästä.
  8. smgt

    smgt 3rd gear

    Tunti 5,2kw:lla saa konen jo lämpimäksi 20 pakkasessaki. Ei kuumaksi mutta lämpimäksi.
    Isompi vois olla parempi
     
  9. Ck

    Ck Gearhead

    Riittää hyvin 5kw malli. Ei sitä moottoria käyntilämpöö tarvi saada.
     
  10. smgt

    smgt 3rd gear

    Ei toki. Ja webastotki tykkää kun poltellaan pitemmän aikaa. Muutaman ajo webaston purkanu ja todennu että ne lyhyvien käyttöjen takia kerää sitä nokee sisäänsä. Oman kellolla käytettävän käytin auki ja siinä ei paljo ollenkaa ollu.
     
  11. Sauhu5.9

    Sauhu5.9 1st gear

    Itselle oon vaihtanu H4 LED polttimot missä muuntajat ja jäähdyttimet... valotehoa kyllä riittää olikohan 3600lm mutta umpion kuvio on mielenkiintoinen, voisi olla paremmat jos olisi linssiumpio. mutta omasta mielestä paremmat kun halogenit.. tiedä sitten mikä hyvä olis:p
     
  12. simu_l

    simu_l Gearhead

    Johoo, puoliskotunti ni kansi käenlämpönen, tunnin jos antaa olla niin käy jo puoliteholla eli neste on 60c. Ja ihan hirvee kauhee ero ei ole oliko -15 vai -30, tuuli vaikuttaa enemmän. Mutta tosiaan mulla ei muuten ole sisälämmitys päällä, mulle riittää kun lämmintä tulee heti käynnistettyä.
     
  13. sisu

    sisu Gearhead

    Mulla ilman webastoa ei lähe enään -5 asteen jälkeen käymään, mutta puol tuntia 5kw webasto päällä ja lähtee kuin kesällä.
     
  14. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Hei!
    Oliskos Kymenlaaksossa henkilöä joka antaisi kokeilla Ramiansa? Poden kauheaa autokuumetta ja ei auta vaikka kattelee maksamattomia laskuja ja pitelee tyhjää lompsaa otsalla. Vois vaikka unohtaa koko hankinnan jos ei tykkääkään koko härvelistä. Ajatuksena itsellä 2gen 6-hengen nelikko pitkälavainen joko pari tai ykköspyörillä. Kokeiltavan ei tietysti tarvitse olla just samanlainen. Tulee vissiin halvemmaksi kokeilla, ennen kuin lähtee ostamaan. Kiitos.
     
  15. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    menee kokeilee jotain halpaa myynnissä olevaa missä laatikko luistaa, alusta ei toimi, ohjauksessa on normaalit puol kierrosta klappia, äänet kabiinissa on kuin vanhassa diesel-trukissa, sisusta on läikykäs oksennuksesta ja visvasta, helmat ja kaaret on ruosteessa... ja silti hintalapussa lukee melkeen 10k€.

    kyllä se into siitä laskee :)
     
  16. smgt

    smgt 3rd gear

    Tuossa tapauksessa ostaa vahingossa projektin :D
     
  17. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    niin. itse ostin just apaut ton tasoisen, maksoi kyllä paljon yli 10k€ silloin. mut onpahan ollut harrastamista viimeisen 8v aikana :D:rolleyes::oops:
     
  18. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Kiitoksii vaan kauhian pal, nyt ei enää tee läheskään niin paljon mieli. Jos himo ei kuitenkaan kokonaan laannu niin täytyy valehdella jolleki herkkäuskoisille että olen ostamassa juuri hänen autoaan, että pääsee testiajolle.
     
  19. Yamato

    Yamato 1st gear

    Minä kävin vuosia sitten koeajamassa juurikin tuollaisen Hooveen kuvaileman yksilön, joka ei tosin ollut myynnissä. Jenkkilässä jo loppunajettu romu, josta lavalla majaillut vetopöytä oli irroitettu vissiin räjäyttämällä. Valotkin olivat aivan paskat ja syyspimeällä sateessa ei edes nähnyt eteensä. Oli niin hohdokas koeajo, että kuume jäi päälle. Nyt keväällä piti sitten hankkia oma. Tähän mennessä ei tosin kummempia vikoja ole ilmennyt.
     
  20. persus

    persus 3rd gear


    saa tulla kokeilee :D kausalasta löytyy =D
     

Kerro tästä muillekin!