Dodge Ram B250 -86 Slant Sex

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Ftw-, 22.2.2024.

  1. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Tuli hankittua käyttöautoksi tälläinen raimo. Mulla on aika monta vania ollut mutta ne on ollut enemmän ja vähemmän kötösteltyjä joista ei järkevällä työllä kannata lähtee rakentamaan mitään.
    Kyseessä on B250,alunperin 318 auto mutta tekniikka varmaan varastettu johonkin epäseksikkääseen pikkukoppaan ja laitettu tähän slantti tilalle. Lootana toimii 904 ja peränä kasivartti.
    [​IMG]
    Aika alkuperäinen muuten ja melko räpeltämätön. Täys verhoilu kontissa ja ikkunamalli. Royal varustelutaso mikä käsittäneen vaan nelivalot ja kylkien listat. Ilmastointi on myös ollut mutta muuten on perus karvalakki veivi-ikkunoilla, onneksi.
    [​IMG]
    Ulkokuori on patinoitunut mutta aika helposti tehtävissä vielä siistiksi. Pahimpana kuskin etukaari ja sivuovien alalaidat
    [​IMG]
    Suunnitelmissa on muutta auto takasin henkilönkuljetukseen sopivammaksi. Otteessa 2+4 paku mutta muutetaan 8-hengelle pehmein penkein.
    Ostin jo uudemman chevyn penkit ja niille lattiakiskot. Penkit oli aika rajussa kunnossa
    [​IMG]
    Sen verran koesovitettu että laitoin pestyt penkit kiskoille kiinni ja mallailin vähän miten ne mahtuu
    [​IMG]
    Kiskot tulee vaan ikävästi runkopalkkien kohdalle joten niiden omia pultteja ei voi käyttää kiinnitykseen. Tarkotus on myös testimielessä maalata penkit lähemmäksi sisustan väriä. Etupenkit päivittyneen myös saman sarja chevyn penkkeihin.
    Ulkokuorta on myös tarkotus siistiä. Tekniikka on aika hyvässä kunnossa. Laatikko joskus tehty ja koneeseen juuri kansi. Säätöjä pitää vähän hakea kun on todella puhditon alakierroksilla. Seos oli ainakin laihalla jonka säädöllä parani jo huomattavasti. Kyseessä on sama auto mikä oli pitkään OD:n KajS nimimerkillä
     
    SK-, sleepercooler, karivanner1 ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. grantorino

    grantorino Gearhead

    Slanttivanikin on sitten vielä olemassa, vieläkö KajS on hengissä? Hänestä ei ole enää kuulunut muutamaan vuoteen mitään, joskus oli jatkuvasti täällä. Näköjään kansiremontti on sitten tehty, moottorihäiriötä siinä oli silloin kokoajan.
     
  3. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Ilmeisesti on hengissä. Auton kunnostanut myyjä oli Kaij:n pojan kaveri. Venttiili oli palanut ja sylinteristä paineet kateissa.
     
    Kustom STW tykkää tästä.
  4. Kähmy 545

    Kähmy 545 Gearhead

    Jos tuo auto on Tampereen suunnalla vaikuttanut, niin minä olen yhden
    edellä mainitun swapin tehny.
    Kasi meni Dodogen avolavaa ja päinvastoin.
     
  5. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Tuollaista vasta maahantuotua pätkämallin slanttivania eräässä kuopiolaisessa liikkeessä koittivat saada rekisteröintikatsastukseen painamaan tasan sen 1800 kg. Etsivät vararenkaaksi jonkun kapean aluvanteen, kevyen tunkin jne rekisteröintivarusteet. Tavoite oli saada paku jolla saisi ajaa satasta. Laki kun taisi lukea että alle 1800kg tulee se 80 nopeusrajoitus ja jos on yli niin jotain muuta (?). .... eli jos painaa tasan 1800kg niin ei tulisi nopeusrajoitusta. En tiedä miten kävi.
     
    Kustom STW tykkää tästä.
  6. Isamu

    Isamu 3rd gear

    Myynnissä ennen vappua? :D
     
    isalmela ja Bowtie tykkäävät tästä.
  7. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    2011 on näköjään muutoskatsastettu. Vanhassa ilmotuksessa luki tekniikasta näin
    "-Slant Six 225 vuoden 1984 330-valu, hydraulinokka, valukampiakseli.

    -Vaihteisto Torqueflite 904, henkilöautomallin kuoret, saa lattiashifterin. Kuoret 1971 vm, sisusta tehty Speed-Maticilla Pieksämäellä."
     
  8. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Joo noita kikkailuita tehtiin pickuppeihin kanssa. Huijattiin bensamittari näyttämään täyttä yms.
     
  9. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Tuskimpa mutta mistä sitä ikinä tietää. En mä ota siitä stressiä niin älä sinäkään. Ajajn just niin kauan kun huvittaa ja se on mukavaa.
     
  10. Isamu

    Isamu 3rd gear

    Ei tässä kukaan stressistä ole mitään maininnutkaan :)
     
    isalmela tykkää tästä.
  11. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Eli siis rekisteröitiin pakuna jolla sai ajaa 100kmh? Ei varmaan kovin kauan aikaa tuo porsaanreikä ollut?? :rolleyes::eek:
     
  12. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kesäkuussa 1990 tukkivat muutamia reikiä. Pääartikkeli olivat sitä ennen piilofarmarit, koska >1800kg autossa ei ollut sisäkorkeusvaatimusta. Kevyemmät sai suksiboxeja päälleen. Astroihin tehtiin toistasataa kiloa painavia väliseinä +3 hlö penkkejä, jotta olisi edes sen 1800kg. Tosi riskialtista, sillä jos oli penkit ja alipainoinen, niin autoverot meni maksuun liki uuden veroilla, vaikka olisi ollut liki 25 vuotta vanha. 4-veto MB farkkuja oli myös noissa tasan 1800kg painossa, mut se ilo saattoi päättyä uusintakatsastuksessa.

    Kaikki ei ollut ennen paremmin.
     
    SK-, teippi-mikko ja maxvo2 tykkäävät tästä.
  13. Ftw-

    Ftw- Gearhead

  14. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Eikös nämä neliveto MB farkut olleet feikkijuttuja jo katsastuksessa? Irtonaisia lisäpainoja sisustuksen takana ja ”vahvistuksesksi” muodon vuoksi hitsattuna lisärautaa palkkien kylkiin alustassa. …
    Joku laski hitsatun raudan ja totesi että ei täsmää paino näillä raudoilla.
     
  15. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Autolla on tullut lähinnä vaan ajettua. N.2000km on kuukaudessa tullut ajeltua ja pari muuttokeikkaankin tehtyä. Sytkää katselin viimeviikolla kun totaali puhdittomuus alko tympimään. Ensimmäinen huomio oli kun kopan otin auki että jakajalle oli otettu jatkuva alipaine, joten siellä oli ennakot tapissa jo tyhjäkäynnillä. Letku oikeeseen reikään ja sytkä korvakuulolta kohdilleen niin toiminta muuttu jo kummasti parempaan suuntaan.Asteikko puuttu lohkon kyljestä joten tarkempi säätö jää myöhemmäksi. Aikasemminhan säätelin jo seosta rikkaammalle kun oli vedetty laihalle. Auton myyjällä oli jonkun sortin entisöintipaja ja myynti-ilmoituksessa mainostettiin uutta kaasaria niin sikäli moiset perusasioiden sössimiset oli vähän yllätys. Soittimen päivittelin kanssa ysäri cd-soittimesta vähän nykyäaikasempaan ja kävin hakemassa biltemasta paineilmatorven kun töötti ei toimi ja ratista on rikottu sen taustamuoveja ettei sitä järkevällä työllä entisöi.
     
    Arkkumies tykkää tästä.
  16. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Nuhjusta maskia vähän entrasin. Royal mallin kromimaskeja tuskin suomesta löytyy niin enimmäinen ajatus oli teipata "kehys" alumiiniteipillä ja kiillottaa se mutta sen asennus meni niin päin vittua ja maskissa on sen verran kulmaa että puolessa välissä teipistä loppu jo leveys. Varasuunnitelmana maalailin maskin mattahopeaksi mikä on aika lähellä alkuperäistä tyyliä. Sokkomaskien suurystävänä hain vähän samaa illuusiota tummentamalla samalla umpiot. Välttää siihen asti että löydän jostain toisen maskin leikeltäväksi oikeeta sokkomaskia varten. Keskelle kaipaa vielä jonkun "listan" halkasemaan ton mustan osuuden.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Etujarrut on alkanut laahaamaan joten satuloiden vaihto on seuraava projekti. Auton mukana tuli onneks uudet.
     
  17. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    N.3500km tullut ajeltua ilman suurempia ongelmia. Jumittavan kuskin satulan vaihdoin,sytkän säätelin alipainemittarin kanssa kun se asteikko puuttuu ja ryypyn laitoin toimintaan. Oli ryypyn ja imusarjan välinen tanko irti mikä säätelee ryyppyä lämmön mukaan. Siitä johtuen ryyppy tippu pelistä heti kun vähänkin käyti kaasua.
    Satulaa vaihdellessa huomasin että kovin oli löysän olosesti pyörä kiinni ja niinhän ne oli kaikki muutkin pyörät. Nämäkin on kyseisen "entisöintipajan" jäljiltä..
    Tehtävälistalle saa lisätä vuotavan pakosarjan/putken liitoksen ja kelien lämmettyä jäähdytystä on tehostettava. Sieltä puuttuu flektin tuulitunneli kokonaan ja slantille sopivaa tuskin helpolla löytyy niin täytyneen laitella vähän vastenmieliset sähköflektit sinne. Vanhoja viestejä lukiessa huomasin että KajS on tähän semmoset joskus lisännytkin mutta minne lie jääneet.
    Takapenkkien kiskot katkaisin niin saa penkkirivien välille vähän väljemmät tilat. Näitä vappuna jo vähän testailtiin käytännössä ja tuntus ihan toimivalta. Ensiviikolla koitan ruveta hitsailemaan kiskoihin poikkirautoja mistä ne saa lattiaan pultattua.
     
    Toke tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!