Dodge Ram Vanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja DamnNoNamesLeft, 19.1.2011.

  1. DamnNoNamesLeft

    DamnNoNamesLeft 2nd gear

    Ai onkos uudemmissa alipaine ohjaus.. :eek: Mä en tienny.
     
  2. C-barge

    C-barge Gearhead

    Jos joain kiinnostaa tollasen madallus ni pitäis löytyy moiseen drop spindlet eteen.
     
  3. Kylmä-Mika

    Kylmä-Mika 2nd gear

    Tuo on 1/84 käyttöönotettu eli 83 tai 82, ja se puhallinnopeus on sähköinen mutta ne puhallinasennot on alipaineella ainakin letkujen paikasta ja määrästä johtuen... Omasta vaan ne irti ja roikkuu tuolla kojelaudan alla miten sattuu ne letkut :x
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos ei kytkin oo niin sitten puhaltimen etuvastus taikka hiilet. Varsinkin tollanne eirllinen kytkin vaikuttas sellaselta patentilta? Toimiiko puhallinnopeudet?
     
  5. DamnNoNamesLeft

    DamnNoNamesLeft 2nd gear

    Hmm.. Mie pistin yv.
     
  6. Kylmä-Mika

    Kylmä-Mika 2nd gear

    Joo nopeudet toimii ok silloin kun puhallin haluaa lähteä päälle
     
  7. ramman

    ramman Double Gearhead

    Mulla on tuplaputket edestä saakka yksillä vaimentimilla ja H putkella -91 ramvanissa. Katti heitettiin mäkeen samalla. Ei ole ikinä katsastuksessa tuosta katista kyselty ja nyt ollu yli kymmenen vuotta tälleen. Alunperin vedettiin noi tuplat tonne kun alkuperänen katti meni tukkoon ja oli kuin ois ajanu peruna putkessa :) Se pieni putki joka menee sinne katille jätettiin muuten siihen pakoputken kylkeen kun "putkiGuru" sanoi, että näin kannattaa tehdä.
     
  8. nixon

    nixon 3rd gear

  9. rb

    rb Double Gearhead

    En tiedä pitäisikö minunkin poistaa se katti varmuuden vuoksi, kun tuossa on vielä orginaali putkisto paikoillaan.

    Ei ton nyt tarvitse kamalaa meteliä pitää, mutta nyt sieltä putken päästä ei tule ääntä juuri ollenkaan, niin voisi sieltä sentään vähän jotain kuulua.

    Sinäänsä toi on kiva kun ohjaamo on tosi hiljainen eikä moottorin kerroslukuakaan oikein korvalla erota toisin kun tossa pikapissa missä on Cummings keulalla. Sinä ei tarvitse katsoa kierroslukumittaria kun sen oikeesti kuulee mitä se pyörii, mutta vaniin sitä varvikelloa kyllä joskus kaipaisi..
     
  10. ramman

    ramman Double Gearhead

    Eipä tuo putkimuutos juurikaan sisämelua kasvattanut. Sitten tietysti kun reippaammin polkasee niin ulospäin jymistää kyllä noilla tuplilla aika miehekkäästi 8)
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eli kuskinpuolen putkesta menee se haistoletku happianturille edelleen? Ja pelaa vaikka se haistelee vaan toista puolta?


    Viimekesänä kans tuli huomattua tuo äänettömyys vakioputkella, vaikka oli enää pelkkä katti jäljellä niin äänet nousi kokoputkistoon (pönttö ja pari metriä putkea) verrattuna ehkä 5% ja sillä ois voinu ajaa vaikka pikkutunneilla olohuoneeseen ilman että ketään ois heränny :lol:
     
  12. ramman

    ramman Double Gearhead

    Jep, juurkin noin on ollut ja hyvin on pelannu. Arvot katsastuksessa on ollut aina hyvät. Mulla on H putki ihan siellä edessä, niillä kohdin mistä normaalisti se apparinpuoleinen putki yhdistyy siihen alkuperäseen putkeen.
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Saatana aasinhattu päähän.

    Kukaan ei ihmetelly edes kun höpisin peltipurkeista ym, hyvä kun en egr lodjua kalvanu auki.


    Siellähän se anturi jökötti pakosarjan alla :poff:

    Huomasin kun jarruletkuja tsekkailin etupyörä irti, perkele.


    Mitenkäs ton tbi myllyn piti käyä? Mun muistaakseni mun vanhastaki kuulu tyhjäkäynnillä sellanen hieno nap nap ääni. Tuostakin kuulu, tosi hienonen.

    Alapuolelta kuulu paremmin kun konepellin alta mutta entiiä paljonko propellin puhallus sekottaa.


    Einyt saatana voi olla laakerit.

    Niin ja kone oli kylmä. Laatikkoa en sulje pois mutta tuntu tulevan edempää eli moottorista.
     
  14. nixon

    nixon 3rd gear

    Laitetaan varmuuden vuoksi tännekin, että jos jollakin sattuis olemaan purkuvanissa tai muuten vaan ylimääräistä kattoverhoilulevyä niin kiinnostais ostaminen tota noin.
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Happianturi tuli vaihdeltua kiitokset gintonicice:lle ja kemiallisella metallilla vaihdelaatikon täyttöputki tiivistettyä toivonmukaan.


    Paljonkohan sekottaa pakokaasuja jos jättää katin vaikka tyhjänä siihen alkuperäselle paikalle ja vetää vierestä toisen putken suoraan? :D

    Nyt kun ei oo hitsivehkeitä että vois sen happiputken siirtää...


    Saksitunkki tuol auton mukana, onkohan sellanen ollu alunperinkin? Yllättävän hyvä ollut.

    Takaovien päällä se katon ''ränni'' tukossa tai muuten vaan päin vittua suunniteltu, valuttaa yli vedet ja takaovista sisään... vois pienen lipan kehitellä.


    Liukuovesta varmaan se kiinnivetosysteemi jotenkin kusee etupää apukuskin ovesta pamahtaa kiinni mutta se helma jää auki ja pitää kädellä paiskata.
     
  16. Keksinaattori

    Keksinaattori 2nd gear

    Kävi itselle vähän hassusti ja kävin eilen ostamassa 89 käyttöön otetun ram vanin ruiskulla ja a-500 lootalla. Kävin auton läpi, pintaruostetta parissa kohtaa, helppo laittaa ja mahan alta kuin 5v vanha auto. Kotimatkan ajokokemuksen perusteella (250km) tuntuis ihan hyvältä "heräte"ostokselta.

    Sellaista miulla vaan ois että miten tuota sähköistä ylivaihdetta olis tarkoitus käyttää näinniinku oikeaoppisesti, olen riittävän nöyrä kysymään ja näyttämään tyhmyyteni :oops:
     
  17. ramman

    ramman Double Gearhead

    Ylivaihde pois kaupunkinopeuksissa tai kärryä vedettäessä. Eli nappi pohjaan ( valo syttyy nappiin ) OD on pois päältä.
     
  18. Keksinaattori

    Keksinaattori 2nd gear

    Ja maantielle, motarille ja moottoriliikennetielle siirryttäessä vaan nappista valo pois. Kiitoksia. Kärryä tuolla tuskin tarvitsee vetää kun on tuota tilaa korin sisäpuolellakin riittämiin, komia keula käänsi vaa´an dodgeen chevy vanista, capriceista ja muista pitkäkatoista. Ja hyvähän sitä tilaa on olla, kun ei sitä koskaan tiiä :odroll:
     
  19. guru

    guru Gearhead

    ei nää niin herkkiä oo od päällä ajamiselle kun kervoletit

    mul peltisarjat h putkella 4*4 vehkeen hinnat alkaen mallit toinen kävi melkeen toinen sai laikkaa huolella


    aluks oli ilman vaimentimia ja ääntä muuten lähti ihan eritavalla kun normi la pannusta

    sarjojen vuotamista ihmeteltiin kunnes hokattiin lean burn systeemi jota siis noi peltisarjojen laipat ei peittäny

    niin tää mun on siis 90 vuosimallin korkea päästönen

    sarjojen myötä lähti ylimääräsiä himmeleitä v uun ilmapumpun tilalle pitäs laittaa rulla niin sais flektille toisen hihnan käyttöön kunnolla polkiessa huutaa leipää

    ja autohan on toi breezerin värinen kossulla kulkeva nakkikioski
    [​IMG]
     
  20. Keksinaattori

    Keksinaattori 2nd gear

    Tuostakin ramista on unohtunu merkintä vähäpäästösestä autosta et hyvästi katti ja tervetuloa 3" rosteri :rotfl:
    Väri on tällä hetkellä kermapuna mutta luulisin et samalla ko pari ruostekuplaa siistin niin käsittelen samalla koko auton ja maalaan mattamustaksi (epävarma, ideoita on) Julmetun mukavan olonen värkki on kyllä astroon verrattuna ainakin ensipuraisulta, maantiekäyttäytymiseen jo melkeinpä rakastuin. Kesän festarireissuilla luulisi pääsevän vakkarin ja ilmastoinnin kautta kunnolla oikeuksiinsa 8)
     

Kerro tästä muillekin!