DOT Katu slicksien mitoituksesta ym.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja jenkkijuuso, 29.11.2006.

  1. jenkkijuuso

    jenkkijuuso Gearhead

    Niin mitenkäs esim tuollainen


    Mickey Thompson ET Street Radial Tire
    295/65R15
    R2 Compound

    672-3762R

    Tire Compound: R2
    Tire Overall Diameter: 29.6''
    Average Roll Out/
    Circumference: 94''
    Tire Tread Width: 10.0''
    Tire Section Width: 12.4''
    Wheel Diameter: 15''
    Spec Wheel Width: 10''
    Tire Weight: 38.0 lbs
    Size Equivalent: 30'' x 12.50'' - 15''

    Onko tuo tire tread width 10.0"(254mm) kulutus pinnan leveys?
    ja tire section width 12.4" (314.96mm) kokorenkaan varsinainen leveys jos näin on niin minkäs takia renkaalle on annettu mainostetuksi kooksi 295?

    Ja kysyin vissiin aiemminkin tätä mutta eikös tuollanen "kurttureuna" slicksi tarvitse enemmän sivuttais tilaa kun radiaali?
    Mitä muita eroja on ns. kurttureuna slicksillä ja radial slicksillä ajoomituisuuksia?
     
  2. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Oikeen olet oivaltanut, kulutuspinnan leveys 10" ja kokonaisleveys 12.4" 10" vanteella. Toi yksilöhän on aika korkee rengas, 30" saattaa ruveta pyöräkotelo oleen jo aika tiukilla pituussuunnassakin, ja vaatia muokkausta. Ei ne oleellisesti tarvi rättirenkaatkaan enempi sivuttaistilaa, ja ajo-ominasuuksiss eroa on kun yöllä ja päivällä. Noi radialit ei juuri eroo tavallisista renkaista muuta kun kiihdytyspidoltaan (ja kulumiseltaan), rätit taas eroaa aika selkeesti.
     

Kerro tästä muillekin!