Drag racingin esiintuonti lajina

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja supo, 30.9.2017.

  1. PPRCuda

    PPRCuda Gearhead

    Jos tavoite on yhä esiintuoda lajia vain harrastajapiireissä ja saavuttaa katsojien lisäys sadoissa, niin varmasti toimii. Mutta jos halutaan esiintuoda lajia isoille massoille ja saada ne jatkuvaan liikkeeseen, niin does not work. Porukoilla on kauhea vaikea tässä ketjussa astua ulos omista saappaista ja asettua uuteen asemaan.

    Tämmösiä ongelmia on ollut vuonna 1979 Porin kisoissa. Onneks kaikesta on otettu opiksi 40 -vuodessa. Vai oliko sittenkin niin, että samoja asioita käsitellään tässäkin ketjussa...

    [​IMG]
     
    Muokattu: 27.10.2017
    Powerstroke tykkää tästä.
  2. GS

    GS 3rd gear

    Parhaimmillaan pelipaikalle oli autoletkaa niin paljon että ensimmäisen ”kosanderin” ehti kumota ennen kuin pääsi edes pelipaikalle.
    Kyse oli kuitenkin ”kyläkisasta”, mutta tuote oli sellainen että väkeä oli ihan julmetusti, enkä ainakaan minä edes muista oliko lippu kallis vai halpa (ok, voi johtua siitä ”kosanderistakin”, mutta epäilen kuitenkin että lipun hinnalle sai vastinetta)?
     
    rane58 ja rb tykkäävät tästä.
  3. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Ja olishan se ollu jo jotain jos kioski olisi ollut sunnuntaina auki. Ymmärrän kyllä paikallista yrittäjää jos joutuu palkan maksamaan koko päivältä 3 myydystä kahvista ja parista makkarasta
     
  4. GS

    GS 3rd gear

    Tästä kuitenkin tulemme tähän muna/kana dilemmaan, eli saapuuko porukka paikalle sen vuoksi että joku pystyy ja viitsii rakentaa, vai onko niin että jos paikalla on paljon porukkaa, lajista kiinnostuu myös yhteistyökumppanit ja sitä kautta myös se rakentaminen mahdollistuu?
    Lajinhan ei tarvitse olla ”sirkusta”, ollakseen viihdyttävää ja kilpaillakseen kymmenien muiden moottoriurheilulajien kanssa katsojien sieluista ja sitä kautta yhteistyökumppaneista.
    Eli se nyt vain on niin että ilmaisia aterioita ei ole olemassakaan ja silloin kun laji oikeasti pyrkii kilpailemaan katsojista monen muun lajin kanssa, se voittaa jolla on tarjolla viihdyttävin paketti ja se häviää mikä tarjoaa tyhjää rataa ja persvakoon hiekkaa.

    Drifting on tätä päivää ja vetoaa sitä kautta nuoreen moottoriurheilusta kiinnostuneeseen sukupolveen, koska se tarjoaa ainakin katsojan näkökulmasta sitä kaivattua pauketta, savua, vauhtia ja ”vaarallisia tilanteita”.

    Kiihdytysurheilu on kuitenkin ”vain” suoraan ajamista ja mikäli siitä ”suoraan ajamisesta” oikeasti tehdään hajutonta ja mautonta ”suoraan ajamista” ja jarruttelua.... ei tarvitse edes pohtia kumman lajin nämä nuoret jannut mielenkiintonsa kohteeksi valitsevat?
    Jos meiltä puuttuu lajista ja katsomoista tämä nuori sukupolvi kokonaan, se ei kiihdytyspuolelle enään kovin helposti ”eksy”.


    Eli nyt tullaan myös siihen muna/kana dilemmaan, eli rakentaako nykyinen reilu parikymppinen jannu itselleen drifting auton vai kiihdytysauton...siis silloin kun hän viitsii ja pystyy siihen?
     
    Muokattu: 27.10.2017
    Cam69, rane58 ja kompassi tykkäävät tästä.
  5. SG 448

    SG 448 3rd gear

    Joo ja perimätiedon mukaan ongelmat vielä jatkui Stadin Raggareiden "iltamissa" kaupungilla senverta et ei kannattanut vähäänaikaan huvilupia käydä kyselemässä Kiihdytyskisojen järjestämiseen Porissa.
     
    Fordvessa, rane58 ja supo tykkäävät tästä.
  6. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Niin, siel johtiksessa visionäärien joukossa ois kyl ollu viel viime viikolla neljä paikkaa haettavissa.. En ite ollut paikalla, et en tiedä kuka haki ja kuka pääs, mut jos ei siihen hommaan ole halua tai edes tarjolla ni en mä tie kuinka vakavissaan erilaisiin ehdotteisiin pitäis suhtautua.
     
  7. supo

    supo Gearhead

    Jykä,olin edellisessä syyskokouksessa 2016 ja koin henkilökohtaisella tasolla että ylimielisesti otettiin kysymys/kysymykset vastaan eli se tie loppui siihen.Sitten nähnyt livenä kentällä kun kysynyt Tj/Pj tasolta asioista niin ei kuulu mulle,ei mitään hätää,kaikki ok niin usko mennyt mutta uskon että muu johtokunta ja toimihenkilöt saavat kaiken kunnioituksen että ovat tuolla hommissa kaikesta huolimatta niin kuin kisaajatkin.Tulen tekemään sellaista minkä jo sanoin etten enää maksa jäsenmaksua mutta kyllä maksan 2018 jäsenmaksun kun saatiin Pinolan Anssa takaisin ratahommaan eli nyt on mahdollisuus saada radat ajettavaan kuntoon että saadaan isoa kalustoa takaisin radalle.Ps.yksi ehdotus vielä tähän päivään eli saadaanko mis Hot Rod Motoparkkiin esim.Salmarin kyytiin ja se näyttäisi paluutiellä kyydistä seisten aina kun uusi kierros alkaa ja väliajalla jakaisi nimppareita katsomossa!Hyvää garage day kaikille!
     
    rane58 tykkää tästä.
  8. johntravolta

    johntravolta 3rd gear

    Jaa vain nimmareita. Ketäs sinne johtokuntaan nyt sitten pääsi tai joutui. Jatkaako samat puheenjohtaja ja tj? Pitäis tietää jos tässä jälleen hakisi yhdistyksen jäsenyyttä.
     
  9. pontso

    pontso 3rd gear

    itse en kyllä ehkäpä olisi halunnut sitä supolle varattua paikkaa vaikka siihen pääsi kuljetus kalustolla helposti ja sai vieraansa heti portilta sisään , meijän vieraat olivat kiinnostuneita näkemään muitakin kun siinä portin pielessä olleet tiimit , kun joutuivat kävelemään syvälle varikon uumeniin . ehkäpä suurimpana ongelmana tiimin kohdalla oli sähköjen riittäminen yöaikaan motoparkissa . ainoastaan kaksi kertaa on motossa olleet sähköt kunnossa koko kisan viimeisen 4 vuoden aikana ettei oo tarvinu käydä siellä pääkeskuksella yöllä ja kuitata sulaketta. se miten sinne saadaan lisää maksavaa yleisöä niin siihen ei kai ole olemassa sellaista lääkettä mikä toimii heti ja saa yleisön ryntäämään sinne katsomoon . kun nykyinen työllisyys tilanne on mitä on ja ei porukoilla oo ehkäpä varaa matkustaa jokaiseen kisaan perheineen kun sieltä helsingistä on motoon n. 300 km tampere 280km jyväskylä 120 km turku 420 km joensuu 170 km lahti 186 km ja takaisinhan pitää myös matkustaa joten kyllä kuluja syntyy jo tuostakin .
     
  10. JuhaKuu

    JuhaKuu 3rd gear

    Tämä se lienee suurin ongelma on, tuotteen pitää olla todella hyvä että sitä lähtee katsomaan muutkin kuin alan harrastajat.
     
    valtope, rane58 ja Araldite73 tykkäävät tästä.
  11. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Mun ei tarvi viittä kilsaa himasta kävellä ni on isompi joukko alan harrastajia kuin katsojia SM-kisoissa. Paikallisia harrastajatuttuja on Porin kisoissakin enemmän kuin Alastarolla tai Motoparkissa, puhumattakaan Kiikalasta, Vesivehmaasta, Malmista ja Hyvinkäästä. Ei niissäkään oo mitenkään kauheeta uuta showta, et joku muu juttu siin kutienkin ehkä on ettei katsojia kiinnosta. Oisko se sit se samaistumisen mahdollisuuden puute vai mikä lie.

    Supo, se yhdistys on yhtä kuin jäsenet. Se on vähän niinku politiikkaa, pitkäjänteistä toimintaa. Itekin lopetin ryhmäedustamisen koska koin ettei luottamusta ollut sen enempää kattojärjestön toimesta ryhmäedustusta kohtaan, kuin joillakin kilpailijoillakaan koska ohittivat järjestelmän sujuvasti. Mut pyörsin siin suhteessa sanani ja toimin streetin ryhmäedustajana kevääseen asti jolloin pidetään kokous missä saa valita parempia.

    Anssi on mies paikallaan, mut en välttämättä lähtis luomaan paineita sillekään saralle liikaa. Mikään midas ei ole hänkään vaan olosuhteiden ja talouden armoilla. On niin hyvä mies et mielellään en näkis mitään pettymyksen purkauksia taas, sit ku/jos kaikki ei menekään niinku strömssössä.
     
    pötkö, cutlass cruiser, JuhaKuu ja 1 muu tykkäävät tästä.
  12. enzo

    enzo Gearhead

    Juuh. Radan preppauksessa ollaan toki aina säiden armoilla. Mutta kyllä met koitamma kehitellä kaikkea mahdollista että hyvä tulisi joka radalle, joka kerta.
    -Putsausasioissa tilanne tulee olemaan jotain ihan muuta kun viimesuven Natikoissa nähtiin nopeuden puolesta, että show jatkuu ripeästi. Anssi ei kerää itsellensä epärealistisia paineita, että otetaan ihan lungisti vaan.

    Uskalin poppoo näemmä otti kunnolla koppia oman sarjansa webbitelkkaroinnista. Hyvä niin, mukana on kuitenkin väkeä jotka on treenanneet tekemisiä FHRA:n tapahtumissa nyt kun asioita on opeteltu. Mukavaa jälkeä varmaan luvassa sillä osastolla.
    -Lisää tarvitaan ja tulee olemaan hauska nähdä kuka alkaa tekemään ja millälailla. AIneksia on olemassa kyllä suureenkin draamaan. Ideoita ja tekijää kun vielä osuu tontille, niin...

    Pääsylipun hinnoista... Toki NHRA:n isot kahinat onsielläkäsin aikas eri juttu kun meidän täällä, mutta Pomonaan kokoaikalippu lähtöalueen istumapaikoilla ja virvokkeilla / eväillä ja lippiksellä: $375 / nassu (+vähän veroa) ja parkkilippu $80.
    -Parkkilippu maksaa melkeen saman, kun meitin natikoiden kokoaika pääsylippu..
    -Oksennan verta sydämestä koko kuukauden.

    Bob Tasca sai Fordin jättisponssin 2018- nitrofunnyihin. Fordillahan tuo on ajellut Forcen taustoilla taannoin ja nyt jatkaa sitten paremman rahoituksen turvin. (Heillä suvulla vissiin suht iso Ford autokauppahommeli kuitenkin). Mahtaako saada Forcelta niitä siniseksi eloksoituja ja Foordeiksi ristittyjä lohkoja ja koneemmeitä kanssa.. =)
    -Mutta ennakoisiko se sitä että talousnäkymät alkavat kirkastumaan siellä-täällä ja pikkuhiljaa päästään tekemisen makuun koko lajin kannalta. Hyvähän se olisi.

    Mutta nyt visionäärit lähtee Halloweenihommiin. Eli pestään nassu ja pelotellaan ohikulkijoita,
     
    Pate-68 ja Hegemon tykkäävät tästä.
  13. kompassi

    kompassi 1st gear

    Onko jollain heittää linkkiä josta pääsis seuraamaan Salakarin vetoja Man cupissa?
     
  14. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

  15. JuhaKuu

    JuhaKuu 3rd gear

  16. Mikkoli

    Mikkoli 3rd gear

    Löytääkös joku jostain lajittelutuloksia tuolta...taso kyllä jäätävä mitä ekan kierroksen kattelin.
     

Kerro tästä muillekin!