Drag Week 2022

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Kimmeli, 19.9.2022.

  1. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Pärinä viikko alkaa jälleen:
     
    Vermilion, kerkko, Fuselage ja 1 muu tykkäävät tästä.
  2. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

  3. jknR

    jknR Gearhead

    Ja Norrlands Asconaan sen verran vaurioita moottoriin että joutuivat heittämään pyyhkeen kehään.
     
  4. Keme

    Keme Gearhead

    jknR tykkää tästä.
  5. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Tombayley ajoi kait ekana päivänä jo toiseksi nopeimman ajan koskaan dragweekillä? Olenko oikeassa?
     
  6. Keme

    Keme Gearhead

    Nopein on Baileyn viime vuoden 5.998, ni eiköhän toi 6.03 mahtune nopeimpien aikojen joukkoon.
     
  7. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Päivä 2 alkaa suomen aikaan jo klo 15.00
     
    kerkko tykkää tästä.
  8. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Näyttää tutulta :(
    [​IMG]

    Ei näilläkään kavereilla ole onni matkassa tän auton kanssa...
     
    jknR tykkää tästä.
  9. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Samalla laillako ne keinut meni Buick:sta Ruotsin reissulla ? Luulis Jenkeistä pai keinua löytyvän niin pääsis jatkamaan.
     
  10. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Finneganin Blasphemin uus motti sökö, ei muistanu tankata ja soppa loppu kesken vedon :confused:
     
  11. JarmoY

    JarmoY 3rd gear

    Kisakoneissa on billet lohkoja kansia imusarjaa ym. ja keinuvivut aina valualumiinia. Miksi. Kaikkein helpoin osa valmistaa itse.
     
    Vermilion tykkää tästä.
  12. JarmoY

    JarmoY 3rd gear

  13. jknR

    jknR Gearhead

    Meni vähän muutakin rikki. Lainattu tuolta tiimin päivityksestä. "We broke a rocker arm on that 6,85 pass and it took a lot of stuff with it, rockerstand, pulled the threads in the head, lifter, camshaft.."
     
  14. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Huomenna tulee tuosta casesta uutta videota ulos, mut vähän samaa joo ja meiltähän nousi silloin jo pari vuotta sitten dynokeikalla noi jengat kannesta ylös.
    Brodixin kannet on muutenkin erittäin tarkat kiristysmomenttien suhteen, eli siinäkin on helppo vahingossa mokata...

    Sweduilla tais mennä vain bonarina, nostajaa ja nokka yms. mitä pelättiin et meilläkin olis menny samalla.

    Harmittaa kyllä noiden Swedujenkin puolesta, kun tietää millaisen fyysisen ja eteenkin rahallisen panostuksen ovat tota varten joutuneet tekee...
     
    jknR ja Vermilion tykkäävät tästä.
  15. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Toi väsymys ja kiire combo on kyllä varsinaisen kallis ja fittimäinen lisämauste näissä "drag and drive" kestävyyskisoissa.
    Ammattilaisetkin tekee isoja ja kalliita mokia noiden edellä mainituiden asioiden takia
     
    jknR ja Vermilion tykkäävät tästä.
  16. puna niska

    puna niska Gearhead

    Kävikö ruottalaisten s-10 perä ilmassa maalialueella?
    Onks toi nyt sitten valua?
    Raemainen vaurio pinta viittaisi siihen mutta ei varmasti muuten ulkopinnan perusteella pysty sanoon kuin että tumblerissa käynyt.
    Voihan toi olla vaikka pursotetta?
    Enempi ihmetyttää miks tuohon käyttöön tehdä teräksestä?
     
    Muokattu: 21.9.2022
  17. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Kyllähän teräsvippoja tehdään vaikka minkälaisia, mut voiha se olla että just tohon kansimalliin ei löydy.

    edit: jotku tollaset olis varmaan aika tykit tollaseen wiikko ajeluun:
    Pro Steel Series Shaft Rocker Arms — Jesel Valvetrain
     
    Muokattu: 21.9.2022
  18. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Pursotetusta aihiotangosta noi vipat koneistetaan yleensä kyllä kestävät kiihdytyskäytössä pitkäänkin. Katuajo kovilla jousipaineilla voi äkkiä vastata 100 kpl 1/4mile vetoa. Jesel kopioita on kyllä koneistettu täällä härmässäkin
     
  19. No eikai nyt sentään kisakäyttöön teräsvippoja. Sittenhän kaikki ajaisivat myös teräs venttiileillä, teräs retainereilla ja jousipaineet sekä seeti että aukiolo olisi jotain semmosta mitä voi edes toteuttaa. Eiköhän se paino ole kisamottien venttiilikoneistossa se ongelma. Siksi on titaaniventtiilit, retainerit, Aluseoskeinut, kevyet ja kovat tönärit... Ja silti pitää olla kovat seeti ja työpaineet jousissa.

    Näitä on turha täällä jossitella. Materiaalivika, jengavika, ikä tullut osilla täyteen, ylikierroksia, aikaisempi moottori tai pelkkä venttiilikoneistovaurio..... ja muut mahdolliset skenaariot.... Romua tulee, romua menee oli köyhä tai rikas. Eka lähtö tai 100s lähtö. Ei niihin ole aina vastauksia, mutta se hetki kun siirrytään kisakoneissa teräskeinuihin on aika kaukana.
     
  20. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Ei kaikki aja samanlaisilla osilla tietenkään, mutta tommosessa endurance käytössä vois kannattaa panostaa myös kestävyyteen. Ei alumiinistakaan kaikkea kannata tehdä vaikka kevyttä onkin. Mihinköhän käyttöön esim jesel tai manton tekee noita tuhansien eurojen teräsvippa settejä jos ei kisakäyttöön?
     
    Vermilion tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!