Drifting / Roadsport Camaro 2 gen projekti

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja MikkoV, 13.3.2010.

  1. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    En ole tavannut overdrivelle projektijuttuja kirjoitella mutta jos noiden parin muun topikin rohkaisemana...

    Drifitingiä olen harrastellut muutaman vuoden mutta jossain vaiheessa alkoi tekemään mieli kokeilel jotain muuta(kin), kuitenkin pääpainon pitäen tuoss vanhassa lajissa. Edellinen kilpuri joka oli C Kadett ahdetulla Bemarin 3.6 koneella ei olisi mihinkään muuhun luokkaan sattunut, ja muutenkin aikansa kutakin joten uutta rakentamaan.

    [​IMG]

    Aihioksi löytyi rullaava -78 camaro mikä nyt oli kertaalleen ihan suht asiallisesti Roadsporttiin tehty ja piti sisällään kelvolliset kaaret, ja kilvanajossa tarpeellista palikkaa. Tuolla on Tero Kuisma ajanut joskus vuosituhannen alussa.

    [​IMG]

    Tekniikaksi hommasin ensi kädessä LS1 + T56 paketin -98 Camarosta kun sellainen sopivasti eteen tuli, hetken tilannetta ynnäiltyäni ostin kuitenkin uuden 6.2l LS3 koneen joka jää nyt sitten suht vakioksi. Lunatin 65602 nokka, 1 ¾” longtube peltisarjat ja Tatechin moottorinohjaus. Ai niin, ja LS1 on edullisesti tarjolla, wink, wink.

    [​IMG]

    Koppa oli jonkinverrn ylipinoinen tuollekin koneelle, aattelin et kuitukeula ekana.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Sellanen, tuli jenkeistä VFN fiberlassilta, samoin kuituinen takaluukku, puskurit jne. muuta tilpehööriä, no samalla vaivallahan sen vanhentaa sit early -70 malliseksi muutenkin.

    [​IMG]

    [​IMG]


    [​IMG]

    [​IMG]

    Kuituovet tuli auton mukana ja sai niistä vielä kelvolliset tehtyä, roadsporttiin vaihtuu kuskille sit peltiovi. Polykarbonaatti laseilla sai myös painoa pois.

    Tuossa kohtaa mentiin pari viikkoa sitten, ja kevääksi on kyllä kunnossa.

    [​IMG]

    Ja about tältä pitäisi näyttää pääsiäisenä

    [​IMG]

    Katotaan sit löytyykö kuskilta rahkeita ihan normaaliin radankiertämiseen. Koko roadsport kautta en ole ajamassa, mutta kisan tai pari, tai...
     
  2. ERT2

    ERT2 1st gear

    Rok rok 8)
     
  3. viikinki75

    viikinki75 Gearhead

    Pirun hyvän näkönen ainakin.
     
  4. viikinki75

    viikinki75 Gearhead

    Tuplapostaus. :lol:
     
  5. C5_Z06

    C5_Z06 Gearhead

    Heh, just muutama päivä sitten kävin lunttaamassa että miten tää projekti edistyy (google opasti vastaheiton suuntaan).

    No more questions at the moment, kuten jenkkiteeveen lakisarjoissa sanotaan. Kommenttina kuitenkin: Camaro näyttää ihan hienolta!
     
  6. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Tyylikäslaite kertakaikkisesti tuleman! Meneekö mihin minimipainoon/ vanne leveyteen?
     
  7. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    376cid koneella eli minimipaino 1300kg / 8"vanne. Katotaan nyt mitä toi jää painamaan ja mikä järkevin setuppi olisi.
     
  8. Thunderb

    Thunderb 3rd gear

    Hyvältä näyttää! 8)
     
  9. T.N

    T.N Gearhead

    Ei ole tallissa vietetty aika mennyt hukkaan..... :D
     
  10. DX

    DX Gearhead

    Kommee on :D

    PS: Tais tulla mun frendin projektiin toi ekan kuvan "lumiaura", se on jo niin ruma että on hieno. :lol:
     
  11. rebel58

    rebel58 Gearhead

    repeliltä tuplakomppaus tuplapeukutuksineen!
    Tosi hieno. Ei vain värit ja neljä pyöreää takalamppua, vaan kaikenkaikkiaan kokonaisuus mun mielestä tosi hieno. Tuossa yksi syy lähtee kesällä ainakin yks kisa tulla katsomaan ja kuuntelemaan.

    En ole teidän sääntökirjoja lukenut, mut org eturiputus pakollinen?
    No en postaa tätä kahta kertaa, mutta tupla RÄYH!!!
     
  12. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    lisää kuvia ja speksejä heti kun mahdollista! :D
     
  13. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Gearhead

    Peukut pystyssä täälläkin, komea laite ja toteutus :D
    Lisäpojot tosta kopan "vanhentamisesta" early -70 kuosiin jolloin toi kori oli kauneimmillaan.
     
  14. OL550

    OL550 1st gear

    Tuohon genreen hieno toteutus, ten poeng!
     
  15. DS 325

    DS 325 Gearhead

    [​IMG]

    Onpas hyvällä maulla rakennettu auto 8)

    Luonnollisesti myös täydet pisteet kori sekä vuosimallipäivityksestä tohon parempaan suuntaan noiden 70-81 Camaroiden malleista 8)

    Hieno :rotfl:
     
  16. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Niin ja tuo viimeinenhän kuvahan tosiaan on vain luonnostelma tulevasta. Mutta kovin kukana siitä lopputulos ei tule olemaan.
     
  17. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Mitkäs speksit kiinnostaa?

    Rebelille, driftingissä pyöräntuentoja saa muuttaa mutta roadsport säännöt sanovat.

    Tukivarret ja kumihelat saa vaihtaa tai muuttaa, mutta eturipustuksen perusrakenteen on säilyttävä alkuperäisenä (esim. kolmiotukivarsirakenteen muuttaminen joustintueksi ja päinvastoin on kielletty).

    Jäykän akselin korvaamista takana ei oikein mikään seikka puolla oleellisesti, lehtijouset toki olisi voinut korvta nelilinkeillä mutta projektissa on läpiviemistä jo muutenkin täksi kevääksi.

    Ja autossa kuuluu olla takana neljä pyöreää valoa, se on ollut mulle selviö jo A Mantan ostamisesta asti, Chargerinkin olisi saanut olla -68 mutta aina ei voi voittaa :)
     
  18. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    no tottakai ne "mustaa valkosella" tiedot eli hevosvoimat ja vääntökäyrät, että minkälaista ajoa on haussa, yläkierroksilla repimistä vai laajaa vääntöä alaalta asti :D

    ja toki, että onko mahdollisesti ahdinta tulossa ym. vähän tulevaisuuden suunnitelmia :wink:

    ja minkäslainen tosta alustasta nyt sit on muotoutumassa, ilmeisesti kaikki puslat ym kumikilkkeet vaihtoon ja maybe a little bit of boxaamista? :D

    T:Juli

    (itellä caminossa kaikki alustan puslat ym vaihdettu energy suspensionin poluyre-pusliin ja joka nurkassa farkku capricen jouset, joista etummaisia lyhätty n. 2 kieppiä, nyt tarkotus saada kesäksi ajoon ja radalle kokeiluun :wink: )

    eli kaikenmoiset käytännön tason kokeilut ja koeajot kiinnostaa kuulla :D
     
  19. bbford

    bbford Gearhead

    Hieno laite!
     
  20. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Tuon nokan vetolue tais olla luokka 2500-6800rpm. Odotan(mikäli jenkkijuttuihin on uskominen) niin ehkä 520-540hp väliin. http://www.gmhightechperformance.com/te ... index.html
    Tässä testissä mentiin aika samalla setupilla kuin mulla, paitsi tältä nokalta odotan enemmän kuin tuossa testissä parhaan tehon antaneelta Lunatilta, ja kunnon säädettävällä moottorinohjaukselal uskoisin hieman lisäetua saavutettavan vrt. GM orggisruiskuun ja sen peukalointiin.
    Eli tuossa parhas teho oli 552hp / 497lbft, mutta kaipap noihin pientä korjauskerrointa kannattaa käyttää

    Alusta tuossa oli jo johonkin malliin rakennettu. apurunot yhdistetty, saumat vahvistehitsailtu, kaarikehikko tuotu eturunkoon asti. Jäykät jouset, Konit, nopeahko ohjaus. Puslat korvattu uretaanisilla tai raudalla. Vakaajat jne. Wilwoodin 4-mäntäiset edessä ja takana, c-clip eliminatorit jne.

    Eli alustapuolen muutokset on aika pieniä millä mennään, ei tuo vallan hidas ole mun käsittääkseni ollut roadsportissa aiemminkaan. Eli panhardi tulee takapäähän, etupään ohjausgeometriaa muuttelin pikkasen. Takapäähän lisätään jousitukseen säädettävyyttä coileilla. Etupään tuon muutoksen hylkäsin tällä erää. :poff:
     

Kerro tästä muillekin!