Drifting / Roadsport Camaro 2 gen projekti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja MikkoV, 13.3.2010.

  1. MotorFreak

    MotorFreak 1st gear

    Ja mitä itse olen noitten chevan perien kanssa joutunut tekemisiin, niin ei kannata toistaa samaa virhettä eli toteuttaa sen laakereiden esijännityksen valtavalla nipulla shimmejä, vaan laittaa paksut lätyt sinne ja ihan muutama shimmi vaan. Iso pino shimmejä toimii käytännössä jousena. Joissain etuvetolaatikoissa tosin on shimmien tilalla poskilaakereilla jousilevyt, mutta tuollaisessa perässä niillä on mahis tulla ulos sieltä pesistään.

    Kannattaa huomioida että jotkut lukot saattaa vaatia lautaspyörän väliin spacerin.
     
  2. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Kiitoksia vinkeistä, eiköhän tuo näillä suju.
     
  3. MotorFreak

    MotorFreak 1st gear

    Mielenkiintoinen ilmiö. Oliko muuten kyseessä "aito" torsen vai truetrac? Miettinyt tässä kuinka paljon moisilla mahtaa olla eroa.
     
  4. T.N

    T.N Gearhead

    [quote

    Mielenkiintoinen ilmiö. Oliko muuten kyseessä "aito" torsen vai truetrac? Miettinyt tässä kuinka paljon moisilla mahtaa olla eroa.[/quote]

    Kyseessä oli oli torsen t1 , joka oli kaivettu -99 camaron 7 ,5/8" perästä.
    ja sovitettu 7,5" perään . Ongelma taisi olla olla siinä että noin uusi camaro on varustettu luiston estolla joka tarvittaessa jarruttaa jompaa kumpaa takapyörää ja nyt kun se murikka laitettiin vanhaan autoon niin ei ole kukaan tunnustelemassa pyörien nopeuksia....
     
  5. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Kuinka kriittinen tuo välyksen säätö on, sain välyksen välille 0.8-0.12mm. Välitys ei ole kyllä kulunut nimeksikään. Oli muuten richmondin 1:3.72

    Eli mitä haittaa jos liian tiukka? Lämpiää

    Maalaisjärjellä ajatellen luisuajoon liiallinen välys ei ole hyväksi. Siinä kun usien tavataan tehdä niin että takapyörien pito irrotetaan pikku "kytkinnäpyllä", siinä käsittääkseni mitä isompi välys, sen suuremman tällin ottaa vastaan välitys.
     
  6. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Liian tiukka lämpiää tai ainahan ne lämpiää ja välykset pienenee ja jos pienenee liikaa niin varmaan hajoo. Mutta toi luisuajohan ei kestä yhteen putkeen niin kauaa kuin joku ratakisa, mitä noissa ohjeissa on ajateltu? Niin ei ehdi lämpenemäänkään niin paljoa. Jossain nascar kilpureissahan on peräöljyllekkin oma jäähdytin.
     
  7. hoopee

    hoopee 3rd gear

    Eipä näkyny/kuulunu kamaronttia vloppuna alastarossa??
     
  8. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Mun ajopäivä osui Perjantaille ja sääennuste oli sen mukainen että kävin ajamassa tutkinnon Imprezalla. Olikos viikonloppuan millaista kalustoa paikalla?
     
  9. hoopee

    hoopee 3rd gear

    Eipä siellä mitään hirveän mielenkiintoista näkyny.lauantaina en kyllä kauheasti ehtiny autoja katseleen...
     
  10. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    http://forum.f-bodyfinland.com/Yabbse/i ... 8953;image

    Siinä se dynokäppyrä mitä toivottu, eli koneelta 505hp / 660nm (ja pyöräteho 470whp pinnassa)

    Oishan tuoss näymmä vielä vähän jatkojalostamista, mutta varmaankin näillä mennään tämä kesä. Vi mitä sanoo arvon raati.

    Ja eilen muuten taas Alastarossakin käyty, luisuajo alkaa jo luonnistumaan. Rata-ajo tosiaan ei, jarrut... Oikaisin etusatuloiden kiinnikkeet kun satulat sojotti minne sattuu, yksi kunnon jarrutus ja ne oli taas vinossa...
     
  11. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Hyvät lukemat, tommoselle moottorille olis paljon käyttöä useemmassakin projektissa.

    Mitä noi satulan kiinnikkeet tolleen taipuilee? mistä materiaalista ne on tehty, kuin paksut? eihän tommosen pitäis olla mahdolista.
     
  12. cam68

    cam68 1st gear

    laitas kuvaa niistä satuloiden kiinnikkeistä vaikka f-bodyn puolelle projekti osioosi.. katellaan vähän mikä niissä oikein mätää :D
     
  13. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Jokunen filminpätkä ja kuva ekoista luisukisoista Motoparkista.

    Suhteellisen tyytyväinen oon ekaan kisaa, 20 kuskia lähti lajitteluun, olin viides. 13 kuskia pääsi mukaan pariajoihin, ja viides lopputuloksissakin, taso oli kovin todennäköisesti täällä ikinä tähän asti.



    FPDA Motopark 2010 :: 15052010012.flv video by Jampsu - Photobucket

    FPDA Motopark 2010 :: 15052010011.flv video by Jampsu - Photobucket

    FPDA Motopark 2010 :: 15052010021.flv video by Jampsu - Photobucket

    FPDA Motopark 2010 :: 15052010022.flv video by Jampsu - Photobucket


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  14. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    Hieno laite sulla , ja komeesti työntää menemään isännän käsissä

    T.Hessu
     
  15. C-barge

    C-barge Gearhead

    Tuli itekin käytyy vilkasee tota driftausta, dragvarikolla kun ei ollu enää tilaa ni me oltiin sielä driftauksen puolella itekin, ja ihan hauskan ja näyttävän näköstä touhuahan se oli, reipasta vauhtia gummisuitsun kera.
     
  16. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Jos jotain kiinnostaa nähdä kunnon videomatskua ekasta kisasta.

    Pitkä kooste ekasta kisasta julkaistu

    http://www.vastaheitto.com/videot/fpda2010motopark1.wmv

    Ja jos ei jaksa koko pätkää, eniten Camaroa n. 15min kohdalla eli mun lajitteluvedot

    Mun pariajovetoja 22min and 23,30min

    Finaalivedot on ylipäätään aikalailla katsomisen arvoiset! 33min kohdilla vaikkei F-bodya enää näykään, Skylinen konehuoneessa kyllä möyryää ahdettu LS2.

    _____________________________________________

    Ja sinne Roadsporttiin, kun kumminkin kysellään. Kahteen viimeiseen kisaan olen ajatellut sitten lähteä, alkukausi menee nyt liikaa tän toisen lajin parissa.
     
  17. ata

    ata Gearhead

    Tuossa Skylinessä itseäni on aina häirinnyt se kun sen yhteydessä yleensä mainitaan että siinä olisi "Cadillacin kone" ja nimenäkin on "Skydillac" sen takia, vaikka LS2 on kyllä Chevroletin kone vaikka sitä on toki käytetty myös Cadillaceissa, Pontiaceissa, Holdeneissa, Vauxhalleissa ym. merkeissä Chevroletin lisäksi, mutta se ei tee niistä muun merkkistä. Ittelläkin kun on Pontiacissa tuollainen saman sarjan Chevrolet LSx-kone, jota ei kukaan ole koskaan väittänyt Pontiacin koneeksi kun se on Chevyn kone Pontiacissa. Cadillacilla on kyllä omiakin V8-koneita (kuten Northstar) mutta se on ihan eri kone kuin mm. CTS-V:ssä käytetty Chevyn LS2. Se Skyline pitäisi olla siis Skyvrolet eikä Skydillac sen takia vaikka kyseinen koneyksilö olisikin Cadillacista peräisin. Sori OT, Camaro on kyllä hieno!
     
  18. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Unohtui ilmoitella tänne että toinen FPDA Drift Seris kisa ejeltiin eilen 5.6 Alastaron takamutkissa, samaan aikaan Kamasa nationalsien kanssa.

    Nyt alkoi jo homma ihan sujumaan, lajittelusta neljäs sija ja kilpailun 1. :D

    http://www.youtube.com/watch?v=KdZlFQ_7XGg

    Tosa oli ainoo pikku filminpätkä mitä löysin, ei mitään parasta settiä kun meni ehkä hieman pasmat sekaisin kun kaveri töytäs tuossa perään alussa.
     
  19. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Onneksi oli pienehkö pusu, ainakin näyttäisi siltä
    http://www.youtube.com/watch?v=Y16enyuaERA
     
  20. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Juu ei mitään mitä ei oikomalla, kitillä ja maalilla korjata.

    http://forum.vastaheitto.com/index.php? ... 4716;image
     

Kerro tästä muillekin!