Drifting / Roadsport Camaro 2 gen projekti

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja MikkoV, 13.3.2010.

  1. ata

    ata Gearhead

    "Amerikan malmikasa"... (kuulutuksen mukaan)

    Mutta onneksi olkoon!
     
  2. MikkoV

    MikkoV Gearhead

  3. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    tämä tais tulla trailerilin päällä vastaan kun ajeltii himokselta kuopijjoo päi 8) kommee
     
  4. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Taisi tulla joo, Kuopijossa oli kisat eilen.
     
  5. Polara

    Polara Gearhead

    Oli se vain komeeta katottavaa ja kuunneltavaa eilen tuo Camaron meno! Vähän lyhyt rata, mutta ihan mukava kokemus näin ensmäiselle kerralle. Oli muutama muukin hauskan kuuloinen laite, esim se harmaa Omega ja e36 bmw.
    Tapahtumassa oli kaikki oleellinen: Tehokkaita autoja ja kumin käryä.
    Kukaan tuskin valittaa, että siellä poltettiin kumia...
     
  6. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Sössin siellä tosi monta ajoa vaihdemissien takia, rata ja varsinkin kiihdytys ja ekan mutkan sisääntulo oli melkolailla pomppuinen, kolmoselle kun piti vaihtaa niin välillä röykyissä vaihtuikin ykkönen ja välillä vitonen
     
  7. Camino'79

    Camino'79 Gearhead



    ei muutakun prepattua th-400:sta tilalle ;)
     
  8. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Tuli Camaroa testattua vartillakin V8 kiihdytyspäivillä, alusta täysin luisusäädöissä eli kova. Yllätyin positiivisesti 11.87s / 191.36kmh ajasta, alla oli 2335/60-15 Street Radialit, muutama kymppi olisi ollut tuossa vielä parannettavaakin ihan kuskin puolesta.

    Laite on kyllä toiminut teknisesti todella hienosti koko kesän Drifting kurvailut, alusta ja varsinkin ohjauskulmapuolella on vaan annettu paljon tasoitusta, no ensi talven hommia, sävelet on jo aikalailla selvät niiden suhteen.

    Rata-ajon vaatima etujarrupäivitys on ikävä kyllä jäänyt tekemättä, oli tarkoitus puuhastella se syyskuulla ja mennä Alastaron HRF kisaan kokeilemaan onneaan mutta tuli aikataulu päällekkäisyyksiä. Hieman harmillista mut... Ensi kesänä sitten.
     
  9. C-barge

    C-barge Gearhead

    Loppunopeus kertoo, et voimaa on kivasti, eikä aikakaan ole lainkaan huono. Kunnon renkailla tosta olis varmaan joitain kymppejä pudotettavissa, vaikka noin nopee manuaalipeli rupee jo helposti vaatimaan esimerkiks kytkimeltä jo drag suutautumista et se tosta hirveesti tolla vauhdilla paranis.
     
  10. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Otin kaksi lähtöä, eka oli päivän alkupään lähtöjä ja suti radan puoliväliin. Toiseen otin melko varovaisen lähdön mutta pitoa olikin jo ihan mukavasti, olis siis saanut lähteä huomattavasti rivakammin, ja tuo T-56 ei tosiaan ole tällä erää mitenkään nopea vaihdettava
     
  11. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Ja varsinkin tuolla rengaskoolla.
    Mä en tiennytkään että 2335 levyisiä tehdään.Silloinhan sulla on vain 1 rengas takana :poff:

    Läpätys sikseen...Todella hyvä aika tullut.Voimaa siis on.Mitä mahtaa painaa ja peräruuvi mikä?
     
  12. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Kuskin kanssa painaa 1390kg joka jakautuu 50/50 akseleille

    Peräruuvi 3.76

    Teholaputhan tuolla aiemmin olikin mutta 505hp / 660nm laskennallinen moottoriteho, pyöräteho oli 475hp.

    Vaihtaminen... ton clipin lopussa kuulee hyvin sen vaihtotapahtuman nopeuden, laatikko prepataan / läpikäydään ensi talvena, osat on jo. Ei se rutise mutta vaihtotapahtuma on vähän epämääräinen ja vaihde kytkeytyy vasta ihan liikkeen lopussa -> oon tehnyt paljon fataaleja vaihdemissejä tolla.

    http://www.youtube.com/watch?v=a8PjTE7k6XY
     
  13. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    No on se kyllä kevytkin.Verrattuna orkkis Camaroon.+300kg on kaikonnut pois.

    Vartille varmaankin saisi olla tiuhempi ruuvi mutta kuinka se sitten dreftingis toimisi on sitten eri juttu.Tärkeempää taitaa olla suuri wheel speed?
     
  14. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Joo tai taitaa olla melkein 400kg laihdutettu, toi 1390kg on tukevan kuskin kanssa ja liki täydellä tankilla, kuivapaino on joku 1260kg.

    Väittäsin että hieman pidemmällä välityksellä tulisi parempi aika, koneessa on todella hyvä vetoalue. Kolmonen riittää 180km/h paikkeilla, vähän pidemmällä ruuvilla tai isommlla renkaalla kun saisi kolmosen piisaamaan 200km/h niin ykkönen ois käyttökelpoisempi lähdössä ja jäisi yksi vaihtotapahtuma pois.

    Paljon kyllä auttais kun ois ruuvannut ees takapäästä coilovereista jouset auki eli jättänyt pelkille lehtijousilla ja löysännyt iskarit, ois ees vähän tullut painonsiirtämää taakse.

    No väliäkö tuolla, ei tuo kiihdytysauto ole... Mutta ihan tyytyväinen ja hieman yllättynytkin olin tuosta, ei sillä Rodsportinkaan lähdössä hännille jää :mad:
     
  15. MikkoV

    MikkoV Gearhead

  16. FuryIII '71

    FuryIII '71 Gearhead

    Asiallisen näköstä menoa, ja autokin erottuu edukseen. 8)
     
  17. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    hienoa menoa tosiaan!

    mimmosta setuppia ensi kaudelle on luvassa? ;)
     
  18. -nikke-

    -nikke- 3rd gear

    Kyllä on komeeta katottavaa/kuultavaa. 8)
     
  19. C5_Z06

    C5_Z06 Gearhead

  20. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Terveppä taas, jokohan sitä pitäisi Camaro ottaa nosturille ja alkaa suunnittelemaan ensi kaudelle tulevia päivityksiä, ja kyselläänpä ajatuksia niihin liittyen. Tälle kaudelle siis tosiaan olisi tarkoitus koittaa sitä roadsporttiakin.

    Taka-akseli:
    -Minimipäivityksenä tälle sektorille näen 4-linkkien laittamisen, löytyykö näihin hyviä vinkkejä että millaiset ja mistä?

    -Jos originaali taka-akseli pysyy niin päivitän myös vetarit, toistetaan edellinen kysymys myös näille. 28 spile vetarit ja c-clip eliminatorit on laitettu.
    En niinkään noiden katkeamista pelkää mutta laippa on hieman turhan heppoinen, olivat kierossa niin että levyt vipatti ja sorvattiin suoraksi viime keväänä. Auton ex omistajan mukaan tapahtuu jotain elämistä noissa, laippojen tai itse vetarien taittuminen mutkassa, aina kovemman mutkan jälkeen takajarrut ovat hieman kaukana ja seuraavaan jarrutukseen jarrupolkimessa tyhjää. Tämän olen kyllä noteerannut itsekin.
    Toinen vaihtoehto olisi sovittaa autoon joku erillisjousitettu taka-akseli, käytännössä joku Japsi, Skyline, Supra tms. Aftremarket osien saatavuuden nimissä. Rata-ajon kannalta tuo ei olisi huono vaihtoehto varmastikaan, driftingiin taas vetopidon kannalta puolestaan vähän arvuuttelen että helposti mennään huonompaan suuntaan vrt 4-linkilliseen paskakärryn akseliin, ja suht painaviakin kokonaisuuksia pirulaiset ovat.

    Etupää menee aikalailla uusiksi puhtaalta pöydältä näillä näkymin, pyörien kääntyvyyttä pitäää saada huimasti lisää driftingiin ja simpukasta haluan eroon, ja kunnon jarrut myös.

    Tietääkös joku että missä f-bodyissä on spindlet joissa irrotettava kääntövarsi. 1genissä vai alkupään 2genissä?

    Eli mihin passaa nämä

    [​IMG]

    For Early Camaro Spindle Conversion
    # Combine these Steering Arms with an Early Camaro Spindle or our Drop Spindle and Remove up to 13 Additional pounds!
    # Allows Excellent Bump Steer Adjustability.
     

Kerro tästä muillekin!