E85

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja studio57, 21.1.2009.

  1. fenix

    fenix 2nd gear

    Juuri näin.
    Puristuksista siinä on kyse.
    Helpompaa nostaa dynaamista puristusta nokalla, kuin staattista puristusta.
    Eli valitaan nokka, minkä imuventtiili sulkeutuu aikaisin.
     
    xarper tykkää tästä.
  2. xarper

    xarper Gearhead

    Kuten vaikka Compin XE sarjaa.
     
  3. fenix

    fenix 2nd gear

    Tällä hetkellä ei Compin nokkakortit aukea.
    Jotenkin olen siinä uskossa että XE/XFI sarjan nokat olisi kaikki suunniteltu bensalle abdc . 006 50-70.
    Imuventtiili sulkeutuu siis myöhään nostaakseen dynaamista.
    Jos nostoa/asteita (rpm) kaipaa ja e85 sopivaa ruttua, niin custom keppiä tilaamaan.
    Ei tarvii alkaa kansia tai mäntiä työstämään.
    Toki valmiitakin nokkia löytyy aikaisella imuvenan sukeutumisella (pieni abdc) , jotka toimii ~5500rpm asti.
    Nokan ajoituksen muutoksella saadaan myös dynaamista, mutta aikaistamalla laskee toiminta alue.
     
    Muokattu: 1.9.2018
  4. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    ootko jo päättänyt kumpi väittämäsi pätee?
     
  5. rb

    rb Gearhead

    ^ Pilkuunnuss...
     
  6. kalvetinhet

    kalvetinhet Gearhead

    en nyt niinkään sanoisi, jos toinen neuvo päälaellaan
     
  7. xarper

    xarper Gearhead

    Mut jos neuvoo molemmin ni osuuhan toinen ees oikeeseen? Voi sit kirjottaa "hups" perään kun joku kertoo kumpi on oikein :poff:
     
    kalvetinhet tykkää tästä.
  8. fenix

    fenix 2nd gear

    Pahoitteluni jos kirjoitin epäselvästi.
    Ajatus on ihan oikein.
    Lukekaa uudestaan.
    Tarkennetaan vielä...
    Imuventtiili sulkeutuu siis liian myöhään dynaamisen nostamiseksi.
     
    MadMike ja kalvetinhet tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!