Eagle Stroukki ja siihen liittyvää.sbc

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Selli, 12.4.2006.

  1. Selli

    Selli Gearhead

    Jatketaas täällä tätä mun ikuisuusmoottoria :)

    Onko väellä mitään kokemusta näistä compin nostalgia plus nokista? 12-673-4

    http://www.compcams.com/Company/CC/cam- ... d=232&sb=2

    247/254 lobe 112 284/291.
    Ei sillä että mulle tota vois ajatella ku ei varmaan pääse pakokaasuista läpi. Mulla tulee vaihtoon keväällä tuo Xe284 jokatapauksessa ku sillä pääse mittauksista läpi kovinkaan helposti. Onneks on tuo Powermaxi kaapissa joka oli kyllä hyvä vääntävä keppi jonka voi aina heittää kii :) Toki siitäkin kiinnostas se pykälää asteikkaampi jossa vielä on lobe 114

    http://www.summitracing.com/parts/CRN-113821/

    Mutta taitaa olla vaikutus niinpieni että on rahan hukkaa vaan.

    Onko väki saanu 112lobeisia motteja helpostikkin päästöistä menee?


    tossa vielä ääninäyte nostagia nokalla :)

    http://www.youtube.com/watch?v=CcC3U-U4OQs
     
  2. max

    max Double Gearhead

    Mulla olis hyllyssä aika törkee Crower mekaaninen rolleri nostajineen,taisi olla luokkaa 256/260 0.050 ja nostoa yli 0.600 tuumaa.
    Jos kiinnostaa,niin saat sen nostajineen ........hm.....olisko 150 €?

    Olisko ollut yhdessä rullassa väljää,en muista tarkkaan.
     
  3. Selli

    Selli Gearhead

    Heheh,eihän tollasia nostoja voi laittaa RPM kansiin. Inan päälle 0,5 tuumaa taitaa olla maksimit :) Ja toi tietty on muutenki niinhärski ettei smokitus onnistu kuiteskaan. Pakko kato pysyä näissä miedoissa.
     
  4. max

    max Double Gearhead

    Lobella varmaankin tarkoitat LSA(Lobe Separation Angle)eli suomenkielellä nokkakulma.
    Kaitsulla Jyskälässä ihan niinkuin mullakin on Crane Energizerit jossa tämä lobe on vain 106 astetta,ja menee läpi leimasta.
    Tämä tiukka nokkakulma 106 astetta tekee sen verrattuna vaikkapa 112 asteiseen,että imu ja pako venat ovat pidemmän aikaa yhtäaikaa auki.
    Tähän Overlap aikaan vaikuttaa myös nokan asteet.

    Mitä tiukempi nokkakulma esim.106 astetta sitä karkeampi on tyhjäkäynti.
    Muistaakseni Compin "Thumper" nokat ovat myös näitä "nakkikiskanokkia".
     
  5. Selli

    Selli Gearhead


    Tarkoitan tota just. Ja oon ymmärtäny näin että jos on iso lsa niin helpottaa smogittamista huomattavasti ja on hyvät alipaineet. Se oli mulla kriteerinä sillon ku ton Powermaxin ostin. Ne osu kyllä kohilleen mutta nakkarisaudia siitä ei tule :) Ainoostaan sleeper joka ei ole huonoasia sekään,heh heh Thumperit kyllä käy hienosti mitä olen kuunnellu!!
    Jaa niin ei oo tullu juteltuakaan kaitsun kanssa mikä kepukka sillä siellä pyörii.
     
  6. max

    max Double Gearhead

  7. Selli

    Selli Gearhead

    No tästä ei rätinät parane! Kai mun on kirjotettava joulupukille että tois säkillisen rahaa ni voisin ostaa tollasen vanhemman kiulun jolla sitte taatusti voi mennä nakkarille nahkatakki auki :)
     
  8. max

    max Double Gearhead

    Hot Rod hälyääniä saa kätevästi myös rosteriputkistolla,Gear Drive jakopäällä,sähkösellä pensapumpulla ilman kumivaimennusta jne.
    Kumma juttu miten määrätyn taajuuksinen ja tahtinen kova ääni kiinnostaa ihmistä.
    Isokokoinen lentokoneen tähtimoottori kuuluu myös näihin kiinnostuksen kohteisiin.
    Entäs sitten 2-tahti mopedi huonolla änärillä suurilla kierroksilla?
     
  9. 383cid iroc-z

    383cid iroc-z 1st gear

    jos ei selli:lle kelpaa, voisin kokeilla omaan stroukki mosaan tuota nokkaa jos on vielä myytävänä. tällä hetkellä on paikoillaan comp 286r solid jossa asteita .50 248/254 nostoa 0.576/0.584. ihan vähän enemmän on asteita tuossa crower nokassa , mutta tuohon hintaan voisin kokeilla auttaisiko tehoihin yläpäässä. laita yv jos vielä oot nokkaa myymässä.
     
  10. max

    max Double Gearhead

    Joo,kyllä se nokka joutaa pois.Joku päivä katson nokan parttinumeron,joka on stanssattu sen kärsään,niin saadaan tarkemmmin arvot selville.Raaka se jokatapauksessa on.
    Onko tällä hätä,kun tässä viettelen jo viikonloppua enkä nyt tallille mene?
     
  11. 383cid iroc-z

    383cid iroc-z 1st gear

    ei oo hätä. teetän vielä yhden penkityksen nykyisellä nokalla, nokkaswappi menee jokatapauksessa loppu syksyyn.
     
  12. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    osaavat ja viisaat voisi neuvoa vähän aloittelijaa, olen omaan sbc 350 moottoriini suunnitelemassa remonttia, vaatisi porautuksen ja uudet männät luonnollisesti, mutta siinä samassa rytäkässä tietysti kiinnostaisi stroukkisatsi lyödä sisuksiin. ensikkäkin standardikoosta seuraava johon porataan on 0.030?
    http://www.summitracing.com/search/Make ... s=Rank|Asc

    tuossa on sitten sitä valinnanvaraa vähän enemmän. minkälainen satsi tuolta pitäisi valikoida kun siis on ihan se "perus" setti katukäyttöön hakusessa? vähemmästäkin menee kokematon kaveri kujalle kun on satamäärin vaihtoehtoja.
    2 pulttinen lohko kyseessä tietojeni mukaan, vuosimallista ei tietoa mutta ei ole ainakaan sitä centerbolt konetta jotka on niitä vähän tuoreempia käsitykseni mukaan.

    sitten vähän mielipiteitä että soveltuuko nykyinen yläkerta stroukkimoottoriin, vai pitääkö sinne myös alkaa vaihtelemaan osasia.
    ensin kannet, ovat 882 rautakannet joita on portattu virtaamaan "riittävästi". riittääkö resurssit? venttiilit koneistettu, en tiedä mitä tällä tarkoitetaan.
    nokkana on compin 268xe nokka. jakopää on myös uusittu compin tekeleeseen.
    weiand imusarja, kaasarina 600 edelbrock joka tietysti? pitänee vaihtaa suurempaan.
    itse siis en ole tätä kokoonpanoa tehnyt, joten tiedot on vain perintöä edelliseltä omistajalta joka on näitä toimenpiteitä tehnyt.

    pyydän jo etukäteen anteeksi että en viitsi kaikkea 24 sivua selata läpi, varmaan on käyty jo nämä perusasiat moneen kertaan mutta olisin kiitollinen jos joku viisas voisi neuvoa aloittelijaa näissä asioissa ennenkuin lähdetään mitään tekemään.
     
  13. paja1

    paja1 Double Gearhead

    0.020 ylikokoa löytyy myös. turhaa porata isommaksi jos tarvetta ei ole... ja kannattaa ottaa huomioon että tuo 268xe laahuri ei mahdu kaikilla kiertokangilla pyörimään. 882 kannet on aivan hyvät ja pelaavat aika pitkälle. myös 600 kaasari riittää vielä vallan mainiosti.
     
  14. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    ok, kiitos vastauksista. onko noissa stroukkisarjoissa sitten mitään muita käytännön eroja kuin ne kankien pituudet? en ymmärrä kuinka paljon eroja on, kun on satoja vaihtoehtoja.
    eli ei hirveästi tarvitse yläkertaan tehdä muutoksia, mutta mites tuo nokka onko se ensinnäkään toimiva/riittävä tuollaiseen moottoriin ja osaisiko joku sanoa, minkälaisten kankien kanssa se mahtuu vielä pyörimään? vai pitäisikö tuossa kohtaa alkaa miettimään jotakin rullanokkaa?
    sitten öljypumput, vesipumput ym apulaitteet. mitenkä paljon tarvitsee päivittää?
     
  15. Selli

    Selli Gearhead

    Tossa mun paketissa on ihan perus vesipumput ja apulaitteet. Ölppäpumppu on jokun perus "high Volume" eli ei mitään erikoista. Nokkana mulla on ollut myös vastaava ku tuo 268 ja varmasti tulee tukevasti vääntöjä ja kiva tyhjäkäynti. Omassa on tuo eaglen external balance mallinen setti joka toiminu täysin moitteetta. Ite oon sitte räpeltäny muut epäkohdat. Mullon lohkossa ihan pienet viilaukset että kanget mahtu pyöriin.Eikä todellakaan kaikkien kankien kohalta ole viilattu. Eli yleisesti jos ihan katucruiseria kasailet ni pärjäät noilla sun olemassa olevilla kamppeilla varsin hyvin ja ku tuo nokkakin on vielä sopivan maltillinen niin sillä saa pakokaasut ja säädöt mukavasti kuntoon. Kaasarista itekki sanoisin että varmasti pärjäät tolla nykyisellä. Ei tule olemaan isoja eroja vaihdoilla jos puhutaan cruisailu laitteesta.
     
  16. Henkseli

    Henkseli Gearhead

    NUS-50 lähetetty toisen kerran kuvia mailiin hävinneiden tilalle...

    Mitä vittua? Tyyppi laittelee yv:tä ties mistä ja kyselee tyhmiä.
     
  17. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    Mitäs tyhmiä on sit kysellyt? :odroll: Päätetään sitten yhdessä raadin kanssa että onko ne tyhmiä vai kokematomuuttaan kyselee.... :wink:
     
  18. Henkseli

    Henkseli Gearhead

    Niinno, pyysihän toi anteeksi ettei jaksa lukea 24 sivua ja tutustua aiheeseen.

    Jos joku jaksaa vastailla jo selvitettyihin juttuihin, niin antaa palaa.
     
  19. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Vähä samaa mieltä Henkselin kanssa,pitää ottaa selvää asioista,lueskella aiheesta täältä ja muualta,ehkä lukasta pari kirjaa jne.Jos ei jaksa tutkia aiheeseen liittyvää materiaalia jota tässä topikissa ja tällä sivustolla on runsaasti,puhumattakaan koko intermeediasta niin jaksaako alkaa koko revohkaan ylipäätään.

    Vaikka ei se nyt mitään rakettitiedettä ole, niin pitää sitä jonkun verran suunnitella ja ottaa selvää asioista ja miten ne ylipäätään käytännössä tapahtuu.Tässä topikissa on esimerkiksi ne 24 sivua eagle stroukista ja siihen liittyvistä asioista. :eek:
     
  20. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    pahoittelen suuresti että nyt jotakuta näin kovasti ärsytin. ihan asiasta mielestäni kysyin ja ehkä ne sitten oli tyhmiä kysymyksiä, mutta tosiaan luen kaikki sivut ja sitten jos vielä on epäselviä asioita niin kysyn. niin ja pari kirjaakin vaikka ennen.
    ja henkseli, mitä tänne pitää avautua, jos yv:llä yritän tavoittaa sinua koska olen kiinnostunut siitä caminosta jota tarjosit, koska hävitin kuvat? :lol:
     

Kerro tästä muillekin!