Eagle Stroukki ja siihen liittyvää.sbc

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Selli, 12.4.2006.

  1. z74

    z74 1st gear

    toivottavasti on hyvät nostajat . itte otin samat nostajat, mut nokaksi otin pienelle perusympyrälle hiotun laahuri compin xe273/290 lift 0.490/0.490 saa nähdä kuinka toimii. moottori on suurin piirtein samoilla osilla, kun toi sun 383. ei ku ruuvaamaan....
     
  2. Selli

    Selli Gearhead

    Pariviikkoa ollu ajossa tää laite ja on ollu todellista rutinaa ja rätinää.Tulppia on menny muutamia yms. Tänään oli oikeestaan ekapäivä ku kaikki toimi moitteetta ja oli nautinnollista surrata. Uutta nokkaa en vielä ole asentanut.Tässä keväällä/alkukesästä sen vaihan kuiteski. Jännittää jo valmiiksi :)
    Putkistolle pitää kyllä tehä jotain ku oikeen hävettää tällaset tirinät miten tällähetkellä putket soi,heh
     
  3. Selli

    Selli Gearhead

    Vaihoin vkl Championin tulpat myllyyn ja motarilla vähän ajelin niin olipas rajuero vanhoihin Ac-delcoihin. Satasesta ku kiihyttää reilusti ni putkissa vaan jytisee ja poksuu eikä oikeen ole vetoja. Vanhoilla tulpilla ei ollut mitään paukkumisia. n. 0.9mm on kärkiväli. Taidan vaihtaa takasi tollaset delcot tai sitte jotku muut. Taitaa saaja vaan karmeesti kakkua toi eikä sitte pala ku satunnaisesti ja putkessa. Yritän tässä keritä vaihtaa ton nokan ni pääsee oikeesti sitte säätää laitetta.
     
  4. Selli

    Selli Gearhead

    Nostetaas tätä koneprojektia ylös. Purin tänään mottia ja uusi nenä on nyt paikoillaan ja huomenna jatketaan sitte kasaamista.Pitää välillä ottaa unta naamariin ettei tuu sohellettua mitään väärin :)
     
  5. Larry

    Larry Double Gearhead

    Jaahas, vai nyt lähti Voodoo by Lunati tunkiolle.
    Jospa tämä nenä jo kelpaisi.
     
  6. Selli

    Selli Gearhead

    Tästä se taas lähtee.Sormet savessa seuraavat viikot ku säätää:)

    Lunati on sitte tätänykyä myynnissä ja tiedot löytyy tuolta myyntipalstalta
     
  7. Selli

    Selli Gearhead

    Koneet saatiin käyntiin tänään. Koeajoa en suorittanut koska ei ota kiekkaa silleen ku pitäs eli jytistämällä ottaa. Kuulostaa siltä kuin ykspytty olis pelistä.Kaikki putket kuiteski kuumenee et jonkunlainen kipuna sinne tulee. Täytyy tonkia löytyskö vaihtotulppia enää jemmasta. Tyhjäkäyntiä ei käy ku tonnin korvilla mutta kuhan nyt saa jotain säätöä niin kommentoidaan lisää.
     
  8. Selli

    Selli Gearhead

    Joo-o. 6 pytty ei ole mukana ollenkaan...kolmet tulpat ja johdot vaihdettu.Tulppa pysyy märkänä eikä siis tapahdu paloa ko. pytyssä. Mistäs raati suosittelee että lähtisin seuraavaksi vikaa kattelee. Sytty on niinhyvin kohalla että lähtee kertapyöräytyksellä käyntiin joten ei se ole ainakaan kaukana. Eikös venttiilin kanto vaikuta taas lähinnä toistepäin että tulppa pysyy valkoisena ku pysyy laihalla.Kokeilin tota kipinään myös niin että johto iskee tulpan kautta runkoon ja hyvätuli tulee sinne kuiteski.
    Toimivana ajoin talliin ja taas näin mennään :)

    Venttiilit on säädetty varttikierros pre-loadille tönärin liikkeestä. Mikään pytty ei kilkata mitenkään oudosti. Noi rullakeinut ku pitää muutenki ääntä vähän.

    Ehotuksia?
     
  9. camaroo

    camaroo 1st gear

    mittaa puristuspaineet
     
  10. Selli

    Selli Gearhead

    Mulla ei kyllä ole mittaria millä mitata. Ainakaan tähän hätään :( Nii sillähän se kantaminen/vuotaminen selviäisi.
     
  11. Selli

    Selli Gearhead

    Nonii poijjaat :) Hävettää taas sanoa mutta opetusmielessä tätä julkisesti jauhan.. Eli toi edellinenvika 6pytyssä löyty nopeestikkin. Avasin venakopan ja kappas kappas oli TAAS päässy irti keinun lukitus. Ei meinaa ole ekakerta. Noh,venttiilin uudelleen säätö ja uusi tulppa (käytetty mutta toimiva) ja niin se meikän projekti lähti käymään kaikilla pytyillä. Syttyennakkoa en vielä saanu mitattua koska mun käytössä ei ole mittaria. (se jäi tuonne keskiseensuomeen muutossa) Eli viikolla ku saan mittarin lainaan ni voi säädellä lähemmäs. Nyt jätin sen detonaatiosta napsu pois.
    Tyhjäkäyntiä ei kyllä tuo laite juurikaan tunne. Vapaalla n.1000rpm ni pysyy ittekseen käynnissä mutta vaihepäällä ei kyllä pysy. Toi mun Hollikka ei varmaan ole paras ku puputtaa tollasessa cruiseajossa. Kovasti en ajellu vielä ollenkaan.Ei vaan raaskinu vielä :) Eli nyt mennään sitte tollain kilpurityylisesti liikennevaloissa että karmeesti kiekkoja tai sitte aina vaihepois päältä. Toi uusinokka ei anna juurikaan alipaineita joten jarrujakaan ei tyhjäkäynnillä ole nimeksikään. Lunatilla oli vielä alipainetta ihan jarruilleasti. Tähän tietty vaikuttaa moniasia mutta täytyy hieroa yksi kerrallaan.
    Onko noi XE sarjalaiset normaalistikkin huonoja alipaineistajia tyhjäkäynnillä?
     
  12. kuula

    kuula Gearhead

    stroke

    Heivoo se jarrutehostin mäkeen sieltä ja pistä esim.pick-upista tuttu hydropuusteri, loppuu alipaine onkelmat jarrujen kanssa. :rotfl:
     
  13. Selli

    Selli Gearhead

    Nonii,Vähän kävin säätelee ku ostin mittalaitesetin. Eli 900rpm:6hg ja kierroksilla 18-20hg alipainetta. Ennakot oli eilen korvakuulolla laitettuna n.20letkukii. Kokeilin nyt ajella hetken ilman alipaineletkua ja jätin ennakon tohon n.16 Hassua että vaihteet toimii paljon napakammin ku on irti toi alipaine-ennakko letku jakajasta ja tukittu. Tyhjiä sain käymään n.1000rpm silleen ettei sammu moottori ku laittaa vaihteen ja tämä ilman letkua. Jos letku kii ni moottori kyllä sammuu tyhjillä. Heti ku pääsee tyhjäkäynniltä pois niin toimii ihan moitteetta. Eikä toi jarrujuttu minua haittaa ku sen tietää. Tosin katastaja vois siitä sanoa. Seosruuveja sädin senverran että korkeimmat mahdolliset kiekat mitä tulee ja sillä hyvä. Tyhjäkäynti on kaunista rutinaa niinku asiaan kuuluukin :) Täytyy nyt tässä säädellä ja kokeilla saanko toimimaan vehkeet ennakkoletku kiinni ja kunnon ennakoilla. Kierroksilla on hassunkuulonen laite ku noi mun änkkärit on tollaset tirisiät että luulis että olis vähän ahtaat putket.
    Hollikassani on siis vakio powervalve mikä tuli huoltokitissä viimevuonna.Sitäkin tietty voisi ränkätä jos oikeen innostuu säätelee.

    Millasia niksejä on raati käyttäny ton vaihdepäälle sammumisen kanssa. Nyt siis ei sammu ku on letku irti jakajasta.
     
  14. gm dealer

    gm dealer Gearhead

    Kokeiles piruuttaan ottaa alipaine kaasuläppien alapuolelta.Itellä sama nokka sb 400:ssa ja toimi huomattavasti paremmin kuin että olis letku siellä suutinlevyssä?Ennakkoa tyhjäkäynnillä n: 20 astetta ja max 36 kierroksilla.Tyhjä käynti n.800rpm.Jarrutehostimena tietenkin hydrobooster.
     
  15. Selli

    Selli Gearhead

    Kävin tossa äsken vähän kokeilee noita letkuja niin eipä ollut tässä laitteessa juurikaan eroa kummassa letku oli kii. Kävin välissä aina lenkin heittää.
    Pintakaasulla menee kyllä parhaiten ilman mitään letkuja ja n.20 ennakoilla.
    Sitte ku letkun laittaa takasi jakajaan oli se sitte yläällä tai alaalla ni vaihteista tuli vähän pehmeemmät. Ilman tuota jakajan letkua niin vaihteet on kyllä todellanapakat.Ovat siis kuiteski eriletkuissa toistesa kanssa.
    Vaikee tässä nyt on puntaroida että mihin ton jättäs.Taidan jättää tohon missä toi pysyy käynnissä vaihdepäällä.Eli ilman jakajan letkua. Nyt käy n.1000tyhjiä ja vaihepäällä n.700 Letku ku on kiinni ni saa kyllä ennakkoja kääntää kivasti ennenku nakuttaa. Ilman letkua en kokeillu enempää kuin tuon n20. Se varmaan voisi olla vähän lisääkin.Täytyy sitäkin kokeilla.
    Ite hanattelua en ees kokeillu koska ei täällä kaupungilla viitti leikkiä.
    Mutta sellasia ylämäkiä kaivelin että pääs ton nakutuksen kattoo.
     
  16. camaroo

    camaroo 1st gear

    onko sulla se säädettävä alipaine säädin jos ei niin hanki sellanen ni saat letku kiinni pelaamaan oikein,säästänee bensaa jonkin verran ja konekaan ei kuumene niin paljoa.
     
  17. Selli

    Selli Gearhead

    Iteasiassa on sellanen säädettävä. En ole siihen vielä koskenu ollenkaan. Se on siis ihan tehas asetuksilla. Jäykimmät jouset siellä on kii nyt. Täytyy tonkia ja tutkia tuota ja sen vaikutusta heti ku joutaa.
     
  18. tapio

    tapio Gearhead

    Jos sulla on alipainetta niinkin vähän kuin mainitsit, alipainesäädin ei anna sinulle yhtään ennakkoa noilla asetuksilla. Sen vaikutus on about plus miinus nolla. Eli kertauksen vuoksi:

    - alipainesäätäjän pitää olla sellainen, että se antaa maksimiennakot kaksi elohopeatuumaa alhaisemmalla alipaineella kuin sinulla on alipainetta tyhjäkäynnillä. Tehdasasetukset on virikoneessa noin kilometrin verran pielessä
    - letku tökätään siihen rööriin, missä on tyhjäkäynnillä imua
    - sit rajoitetaan alipainesäätäjästä maksimiennakon määrä sellaiseksi, että kone ei kilistä eikä kalista eikä rytkytä osakaasulla
    - ja kovaa ajoa päälle!
     
  19. Selli

    Selli Gearhead

    Kävin tuossa ohimennen vähän ruisaa ja säätää. Eli kiinni ruuvattuna alipaineruuvi ja letku kii. Käy tyhjiä muttei vaihepäällä.Sitte toiseen äärilaitaan käy vaihepäällä tyhjiä n.700rpm. Penkissä en tuntenu mitään eroa muutakuin että vaihteet vaihtaa napakammin ku on säätöruuvi kokonaan "auki" vähän vieteriltä se tuntu kummassakin asennossa. Ilman letkua ei tuota vieteryyttä ole. Jos alipaine ruuvion auki niin vaihtaa vähän ylempänä myös vaihdetta. Ja perusennakko oli samana kokoajan eli n.20. Tässähän on kokokesä aikaa nyt ruuvailla ku saa tota ennakkoakin laitettua ilman detonaatioo. Kummallakaan asetuksella ei mitän nykimistä tai rytkymistä ole.Perus puputus mikä on seurannut tuota Hollikkaa säilyy mutta ei nyt vielä puututa siihen :)
    Nyt ku olis se dynojakkara ni vois säätää noi kaikki kohilleen ilman että ajelis nopeusrajotusten rajoilla.
     
  20. Selli

    Selli Gearhead

    Tälläkertaa ei ole mitään valittelua ku kaikki on toiminu kohtuuhyvin mutta yksi hassuasia tuli tänään vastaan. Eli tuossa aamulla ku töihin ajelin niin annoin aikahuolella hanaa.Silleen että kiekat kävi tuolla 6K ja sitte ajelin nätisti töihin. Töistä lähtiessa ihmettelin että miksei lataa olleskaa. Nooh,sieltä oli hihna lentäny kokonaan huitsulaan! heh heh Kerran aijemminki on hihna lähteny ku olen paikalla käyttänyt kiekkoja tuolla 6K:ssa Senverran taitaa olla urat väärässä linjassa että heittää hihnan jortaaniin. Eihän toi kovin kiva juttu ole noin niinku jatkoa ajatellen mutta tänään se kyllä nauratti kovasti :)
     

Kerro tästä muillekin!