Eaglen I-profiili veivit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Tero2, 30.7.2013.

  1. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Tollasia kattellu sbm lohkoon jaa sellanen tossa ny miätityttää ku lupaavat kestävän 6000rpm ja 500hp ...tehojen puolesta ei hätää, mut jos tulevan koneen huipputeho tulis esim 6500-7000rpm ni onko se vaa järkevin vaihtaa jotkut paremmat veivit vai toivoo vaan et halvat kestää?
     
  2. verkonpaino

    verkonpaino 1st gear

    Toihan riippuu aika pitkälti siitä minkälaiseen käyttöön moottori tulee. Jos meinaat tehä jotain normi käyttistä mikä tulee perus cruisailuun yms. ni miks ei, kyl noikin varmasti riittää. Taitaa kasikoneessa useimmiten tulla kyllä noi huipputehot jo tuolla 5000-6500rpm alueella joten kierrosten suhteen perus pannuun riittää kyl noi veivit.
     
  3. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    noo kadulla ja stripillä autolla tarkotus ois päästellä..noo kaippa nuo halvimmat uskaltaa ottaa.
     
  4. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Itse sijottasin H-profiileihin suoraan, eroo hinnassa ei oo kuitenkaan ihan älyttömästi jos aattelee pidemmän päälle. Noista I-profiileista niin Scatit on ollu parempia kun Eaglet, hinta on lähes yks yhteen.
     
  5. mopster

    mopster Gearhead

    Jos sulla on varaa rakentaa toinen alakerta H-veiveillä sen jälkee kun oot räjäyttäny sen ensimmäisen niin mikäs siinä. Ei muuta kun kokeilemaan kuinka monta kertaa ne 6000rpm veivit kestää kierrättää 7000rpm.
     
  6. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    eli syämmä tonnikalaa+riisiä ja säästämme H-veiveihin... kiitos nam
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Eaglen Sir i-beam veivejä on kierrätetty stripilla sinne 8000rundin paikkeille jo aabaut 4 vuotta eikä ole lentoon lähtenyt. Siis letukan pikkulohkossa.
     
  8. mopster

    mopster Gearhead

    Aina löytyy joku jolla on kestäny hyvin, ja sit löytyy niitä joilla noi ei oo kestäny edes valmistajan lupaamiin rajoihin. Eaglen I-veivit on aika huonossa maineessa enkä minä käyttäis niitä ikinä yli noiden rajojen, mut jokainen tietysti taaplaa tyylillään. Jos ottaa riskin niin kannattaa miettiä mitkä on panokset. Jos veivit kestää, säästät noin 200€, jos ei niin sit menee luultavasti monta tonnia.
     
  9. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Hughesengines vai mikä se nyt oli näytti olevan H-veivit n.350e tietty rahdit ym päälle....
     
  10. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Tulipa mieleen ku itsellään katkes veivi sbc:ssä. veivinpätkä lohkosta startin kylkeen molemmat kaput(oli vielä laina startti), Mäntä poikittain haljenneessa sylinteriputkessa. Nokka 3 osassa. Toinen kansi paskana. Käytännössä jäi ehjäksi kaasutin/imusarja, jakaja, ja vesipumppu.. Sanoisin et ekan viikon ihan selkeesti vitutti! Kyllä laittasin ne h rohiilit, ni ei nuukuudestä säry enemmän tavaraa.
     
  11. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ja katkennut on kyllä nitäkin.
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mikä veivi ton teki?
     
  13. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Ei tarkkaa muistikuvaa. Oli edellisen omistajan kasaama kone. Saattoivat olla jopa vakioista tekastut. Olivatten kuiteskiin ihan suht samoissa painoissa ja pyyhkästy pinnat sileeksi. Runtua kyllä kone oli saanut edellisellä/miulla. kierroksia käytettiin jossain 6500-7000rpm. Itseasiassa tuo mäntä/kangen puolikas on hyllyssä "muistona".
     
  14. renttu81

    renttu81 Gearhead

  15. ttvuori

    ttvuori 3rd gear

    Musta toi on vähä erikoinen tyyli ilmottaa että veivit kestää vaikka nyt 6000rpm, tuskin se siihen kampiakselin pyörintänopeuteen hajoaa... Äkkiseltään kävi mielessä et esim. männän paino ja iskunpituus ois aika ratkasevassa asemassa veivin keston kannalta noin kierroslukua ajatellen...
     
  16. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Lohko siis 318 ja männät Kb:n 399. Tasapainotukseenhan nuo nyt jokatapauksessa menee...
     
  17. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Minkälaiset tehot/kierrokset on muuten sbc:n vakioveiveille maksimia?
     
  18. ttvuori

    ttvuori 3rd gear

    Eli samaa kamaa kuin mulla koneessa...
    Ei mulla muuta suurempaa kokemusta oo, kun toi yks kone, eli tämä on nyt henk. koht. mutuilua, mut scatin i-beamit on tossa mun kotterossa saanu kyytiä jo jokusen vuoden.
    Kyllä mä sellaset uskaltaisin laittaa toistekin. Ne on musta paljon fiksumman oloset kun eaglen i-beamit, ja oli muistaakseni silloin jegsillä jossain tarjouksessa jopa 10$ halvemmat. :)
    Kyllä mulla ainakin on vakaa uskomus et jos jotain hajoaa, niin männästä se ensin porsii...
     
  19. kime2

    kime2 Gearhead

    Me ollaan ajettu nyt muistaakseni 7 kesää noilla Eaglen i-beameilla ja kerran on pesät menneet 8 satkua soikeaksi ja ne kun koneistaja "oikaisi" niin sit ollaan ajettu nyt ainakin 5 kesää ja varmaan n.150 täyskaasulähtöä ja hyvin on kestäneet ja rajotin on 7000:ssa ja noilla KB:n Silvoliteilla koko 7 kesää eli varmaan 200 lähtöä ja ekoina vuosina paljon kadullakin,et sanoisin et hyviä mäntiä ja olivat muuten täysin mitoissaan verrattuna huomattavasti kalliimpiin mäntiin joissa havaittiin pieniä heittoja halkasijassa...
     
  20. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Nuo Scatin I-veivit ni eikös niille luvata enempi kestoa kuin Eaglen? Jostain olin lukevinani niin,mut eihän sitä enää mistää löydy ja nuohan on vissii jonkun verran kevyemmät kuin orkkikset...
     

Kerro tästä muillekin!